Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Ustawienia preferencji dotyczących zwrotu towaru

Strona Ustawienia dotyczące zwrotów umożliwia dostosowanie ustawień dla każdego sklepu Amazon, w którym prowadzisz sprzedaż.

Ustawienia ogólne

Sklep: W kolumnie Sklep możesz określić sklep Amazon dla ustawień, które chcesz edytować.

Autoryzacja zwrotu towaru: Amazon automatycznie zatwierdza żądania zwrotu towaru objęte Zasadami Amazon dotyczącymi zwrotu towaru (zwolnienia znajdziesz w sekcji Zarządzaj zwrotami towarów). W przypadku sklepów, w których automatyczne zatwierdzanie zwrotów nie jest obowiązkowe, będziesz mieć możliwość ręcznego przeglądania i zatwierdzania przychodzących żądań zwrotu towaru.

  • Zgodnie z zasadami (Amazon): Amazon automatycznie zatwierdza wszystkie żądania zwrotu towaru, które są zgodne z Zasadami Amazon (z wyjątkiem produktów ze zwolnionych kategorii).
  • Podręcznik (dla sprzedawców): Trzeba będzie ręcznie zatwierdzać wszystkie żądania zwrotu towaru.

Opłacone etykiety zwrotne Amazon:

W sklepach Amazon, w których opłacone etykiety zwrotne Amazon są wymagane dla wszystkich sprzedawców z domyślnym adresem zwrotnym, np. w Zjednoczonym Królestwie, Amazon automatycznie zapisuje takich sprzedawców do programu opłaconych etykiet zwrotnych. W przypadku sklepów Amazon, w których rejestracja w programie opłaconych etykiet zwrotnych Amazon nie jest wymagana, zobaczysz następujące opcje:

  • Zarejestrowano: Zobaczysz opcję Zarejestrowano, jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem programu opłaconych etykiet zwrotnych Amazon.
  • Zarejestruj się: W sklepach Amazon, w których jest dostępny program opłaconych etykiet zwrotnych Amazon i aktualnie nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, będziesz mieć możliwość zgłoszenia się do niego. Aby się zgłosić, kliknij przycisk Zarejestruj się.

W sklepach Amazon, w których program opłaconych etykiet zwrotnych nie jest jeszcze dostępny, zobaczysz szary przycisk Zarejestruj się.

Typ etykiety: Jeśli jesteś użytkownikiem zarejestrowanym w programie opłaconych etykiet zwrotnych Amazon, typ etykiety zostanie ustawiony na Opłacona przez Amazon. Jeśli nie jesteś użytkownikiem zarejestrowanym w programie opłaconych etykiet zwrotnych Amazon, zobaczysz następujące opcje:

  • Opłacona przez sprzedawcę: Podaj etykietę zwrotną opłaconą przez sprzedawcę.
  • Nieopłacona etykieta: Amazon dostarczy nieopłaconą etykietę wysyłkową.
Uwaga: Aby upewnić się, że kupujący widzą je w procesie zwrotu towaru, zalecamy przesłanie etykiet zwrotnych opłaconych przez sprzedawcę w odpowiednich żądaniach zwrotu towaru.

Zatwierdzenie zwrotu towaru:

Można zdecydować, kto poda numer zatwierdzenia zwrotu towaru, wybierając jedną z następujących opcji:

  • Amazon: Amazon ma wygenerować numer zatwierdzenia zwrotu towaru.
  • Sprzedawca: Samodzielnie podasz numer zatwierdzenia zwrotu towaru.

Etykiety do produktów zwolnionych:

W przypadku zwrotów towarów dla SKU zwolnionych z programu opłaconych etykiet zwrotnych otrzymasz możliwość przesłania etykiety opłaconej przez sprzedawcę lub Amazon dostarczy nieopłaconą etykietę w Twoim imieniu.

  • Opłacona przez sprzedawcę: Dostarczysz kupującym etykietę zwrotną opłaconą przez sprzedawcę dla towarów zwolnionych z programu opłaconych etykiet zwrotnych.
  • Nieopłacona etykieta: Amazon dostarczy nieopłaconą etykietę zwrotną dla towarów zwolnionych z programu opłaconych etykiet zwrotnych. Ta etykieta wymaga od klientów pokrycia kosztów wysyłki.

Instrukcje dotyczące zwrotu towaru:

Instrukcje dotyczące zwrotu towaru są wyświetlane klientowi podczas tworzenia żądania zwrotu towaru. Kliknij Kliknij tutaj, aby napisać instrukcje, żeby zredagować wiadomość, którą chcesz wysłać do klienta. Przykłady instrukcji:

  • Pamiętaj, aby usunąć wszelkie dane osobowe z urządzenia przed dokonaniem zwrotu towaru.
  • Upewnij się, że w przesyłce ze zwrotem towaru znajdują się wszystkie elementy produktu.
  • Jeśli masz problemy z produktem i wolisz uzyskać wsparcie zamiast zwracać towar, skontaktuj się z nami.

Rozwiązania

Rozwiązanie bez zwrotu ma miejsce, gdy wystawiasz zwrot pieniędzy lub wymianę i pozwalasz kupującemu zachować produkt. W sklepach Amazon, w których dostępna jest funkcja rozwiązania bez zwrotu, możesz automatycznie wystawić rozwiązanie bez zwrotu za pomocą ustawień dotyczących zwrotów lub współpracować z kupującym za pomocą wiadomości w celu uzyskania określonego zwrotu.

Zarządzanie adresami zwrotnymi

Domyślny adres zwrotny to adres, który będzie używany we wszystkich zwrotach towarów i zostanie wydrukowany na etykiecie zwrotnej dla żądań zwrotu towaru w tym wybranym sklepie Amazon. Na karcie Zarządzaj adresami zwrotnymi możesz dodać konkretny adres do zwrotu towarów dla każdego ze sklepów Amazon, w którym prowadzisz sprzedaż.

Ustaw domyślny adres zwrotny:


  1. Na stronie Ustawienia dotyczące zwrotów kliknij kartę Zarządzaj adresami zwrotnymi. Zobaczysz wszystkie domyślne adresy zwrotne dla każdego ze sklepów Amazon, w których prowadzisz sprzedaż.
  2. Aby ustawić lub zmienić domyślny adres zwrotny, kliknij ikonę ołówka przy sklepie Amazon, który chcesz edytować.
  3. W oknie podręcznym wybierz domyślny adres zwrotny, którego chcesz użyć, a następnie kliknij Użyj tego adresu.

Ustawienia programu zwrotów towarów

Na karcie Ustawienia programu zwrotów towarów możesz przejrzeć programy zwrotów towarów dostępne w sklepach Amazon, w których prowadzisz sprzedaż, oraz nimi zarządzać.

Zarządzanie szablonami zwrotów towarów

Na karcie Zarządzaj szablonami zwrotów towarów możesz pobrać wybrany szablon, zmodyfikować go, a następnie przesłać do przetworzenia lub pobrać raport o stanie przesłanych szablonów.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates