Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Oferty zablokowane

Aby naprawić zablokowaną ofertę, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

  1. W Zapasach kliknij Zarządzaj zapasami.
  2. Kliknij zakładkę Zablokowane.
    Uwaga: Zakładka Zablokowane będzie widoczna tylko wtedy, gdy oferty zostały zablokowane.
  3. W kolumnie Problem(y) do naprawienia wprowadź brakujące wartości w podanym polu.
    1. Jeśli w tej kolumnie nie ma pola, kliknij Edytuj, aby przejść do strony Edytuj informacje o produkcie. Napraw wyróżnione problemy na tej stronie i kliknij Zapisz i zakończ.
  4. Kliknij Zapisz.

Nasze badania pokazują, że oferty zawierające kompletne informacje o produkcie, w tym obrazy, kategorie (typ produktu) i tytuły (tytuły nadrzędne) zawierające mniej niż 80 znaków poprawiają doświadczenia zakupowe, ułatwiając klientom znajdowanie, ocenianie i kupowanie produktów. W rezultacie ukryjemy (lub zablokujemy) przed wyszukiwaniem i przeglądaniem oferty inne niż media, które nie spełniają określonych standardów. Oznacza to, że klient nie będzie mógł znaleźć Twojej oferty w wyszukiwaniu, jeśli Twoja oferta jest zablokowana.

Będziemy blokować oferty bez obrazu głównego we wszystkich kategoriach, z wyjątkiem następujących:

  • Części i akcesoria samochodowe
  • Książki
  • Czasopisma
  • Muzyka
  • Oprogramowanie
  • Wideo
  • Gry wideo
  • DVD

Obrazy, które nie spełniają wymagań dotyczących obrazu produktu zostaną zablokowane. Aby dodać obraz do produktu, należy spełnić następujące wymagania:

  • Główne obrazy bez widocznych lub niewłaściwie zakrytych części intymnych, brak seksualnie sugestywnej postawy lub ekspresji modela/modelki, brak modela dziecięcego/modelki dziecięcej we wszystkich kategoriach.
  • Główne obrazy, które zajmują do 85% ramy (produkty poziome lub pionowe powinny rozciągać się do 85% w wymiarze ograniczającym) we wszystkich kategoriach.
  • Główne obrazy z obrazem, który nie jest rozmyty ani pikselowany i nie ma postrzępionych krawędzi we wszystkich kategoriach.
  • Obrazy produktów we wszystkich kategoriach nie powinny zawierać logo lub znaków towarowych firmy Amazon ani odmian, modyfikacji ani obrazów zbliżonych do logo i znaków towarowych firmy Amazon. Obejmuje to między innymi wszelkie wyrazy lub logo z pojęciami AMAZON, PRIME, ALEXA lub Amazon Smile. Obrazy produktów nie powinny zawierać żadnych odznak używanych na Amazon.com, ani odmian, modyfikacji lub obrazów zbliżonych do takich odznak. Obejmuje to między innymi: „Wybrane przez Amazon”, „Wybór Premium”, „Amazon Alexa”, „Współpracuje z Amazon Alexa”, „Najlepszy Sprzedawca” lub „Top Sprzedawca”.
  • Główne obrazy z co najmniej 1000 pikseli na najdłuższym boku (dla obsługi powiększenia) dla kategorii Odzież, Obuwie i torby, Zegarki, Biżuteria i Bagaż.
  • Główne obrazy z czystym białym tłem (wartość RGB 255) dla kategorii Odzież, Obuwie i torby, Zegarki, Biżuteria i Bagaż.
  • Główne obrazy, które nie pokazują manekinów dla kategorii Odzież, Obuwie i torby, Zegarki, Biżuteria i Bagaż.
  • Główne obrazy ze stojącym(-ą) modelem/modelką, a pozycja nie jest prowokująca (nogi złączone, ramiona wzdłuż ciała itp.) dla kategorii Odzież, Obuwie, Zegarki, Biżuteria i Bagaż.
  • Główne obrazy przedstawiające tylko jeden widok produktu dla kategorii Odzież, Obuwie i torby, Zegarki, Biżuteria i Bagaż.
  • Główne obrazy, które nie pokazują żadnego tekstu, logo, grafiki lub znaków wodnych, ale pokazują tylko zdjęcie produktu kategorii Odzież, Obuwie i torby, Zegarki, Biżuteria i Bagaż.
  • Główne obrazy, które pokazują cały produkt bez żadnych przyciętych części dla kategorii Odzież, Obuwie i torby, Zegarki, Biżuteria i Bagaż.
  • Główne obrazy, które nie pokazują żadnych opakowań, marek ani znaczników dla kategorii Odzież, Obuwie i torby, Zegarki, Biżuteria i Bagaż.
  • Główne obrazy bez modela/modelki, ale z produktem ujętym na płasko dla kategorii Buty i torby, Zegarki, Biżuteria i Bagaż.
  • Główne obrazy, które nie pokazują dodatkowych elementów, ale pokazują tylko to, co kupują klienci dla kategorii Buty i torby, Zegarki, Biżuteria i Bagaż.

Będziemy blokować ofertę przed wyszukiwaniem i przeglądaniem do momentu podania głównego obrazu produktu, który spełnia wszystkie nasze wymagania dotyczące obrazówdla danej kategorii. Nawet jeśli oferta jest zablokowana, możesz ją zlokalizować na Amazon, wpisując numer ASIN w polu wyszukiwania.

W przypadku produktów o wariantach, takich jak kolor lub rozmiar, wymóg ten dotyczy nadrzędnej jednostki SKU dla ofert głównych oraz podrzędnej jednostki SKU dla każdego wariantu koloru i rozmiaru.

Sprzedawcy profesjonalni mogą pobrać raport jakości ofert i zablokowanych ofert. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Napraw zablokowane oferty z plikami zapasów poniżej.

Napraw zablokowane oferty

Aby zidentyfikować i naprawić zablokowane oferty, wykonaj następujące kroki:


  1. W swoim koncie sprzedawcy kliknij zakładkę Zapasy i wybierz Zarządzaj zapasami.
  2. Wybierz opcję Zablokowane z menu poziomego.
    Uwaga: Opcja „Zablokowane” jest widoczna tylko wtedy, gdy zostały zablokowane oferty w celu ulepszenia. Jeśli nie masz żadnych zablokowanych ofert, ta opcja nie będzie widoczna.
  3. Wyświetl wszystkie zablokowane oferty na stronie Zablokowane oferty lub kliknij Typ problemu, aby filtrować według określonego typu problemu.
  4. Istnieją 3 sposoby naprawienia zablokowanej oferty:
    • Opcja A: Napraw zablokowane oferty w kolumnie Problem(y) do naprawienia, wprowadzając brakujące wartości w edytowalnych komórkach lub wybierając brakujące wartości z listy rozwijanej i klikając Zapisz.
    • Opcja B: Popraw zablokowane oferty zbiorczo, wybierając wiele usterek, które wymagają tej samej poprawki. Następnie kliknij Lista poprawek zbiorczych i prześlij wartość w wyskakującym oknie Napraw problem z jakością dla wielu ofert.
    • Opcja C: Napraw zablokowane oferty, których nie można naprawić w wykresie edytowalnym (opcja A) lub zbiorczo (opcja B), klikając Edytuj i przechodząc do strony Edytuj informacje o produkcie. W Edytuj informacje o produkcie zostaną wyróżnione brakujące szczegółowe informacje o produkcie, a Ty zobaczysz komunikaty, które szczegółowo opisują problem. W przypadku problemów innych niż obrazy wprowadź brakującą wartość i kliknij Zapisz i Zakończ. W przypadku problemów z obrazem postępuj zgodnie z wytycznymi na stronie Wymagania dotyczące obrazu produktu, a następnie prześlij prawidłowe obrazy produktu.

Jeśli nie masz dodatkowych obrazów zgodnych z naszymi wytycznymi, konieczne może być ponowne zrobienie zdjęcia produktu. Alternatywnie można retuszować obrazy za pomocą pakietu oprogramowania. Należy jednak upewnić się, że nie ma to wpływu na jakość obrazu.

AmazonBasics Portable Photo Studio może pomóc poprawić jakość obrazu. Ponadto aplikacja Mobile Image Capture (w aplikacji sprzedawcy Amazon) oferuje uproszczoną, tanią poprawę jakości obrazu. Przenośne studio umożliwia robienie wysokiej jakości zdjęć za pomocą aparatu lub smartfona, a aplikacja poprawia, retuszuje, weryfikuje i przesyła obrazy bezpośrednio na Twoje oferty. .

Inni sprzedawcy odkryli, że zatrudnianie firm zajmujących się retuszowaniem zdjęć, takich jak Doopic, pomogło im poprawić ich obrazy. Aby dowiedzieć się więcej, możesz skontaktować się z Doopic (Valentina Diara pod adresem valentina.diara@doopic.com). Aby skorzystać z usług Doopic, możesz wykorzystać kod promocyjny AMAZON10P. Doopic i podobne firmy znajdziesz na naszej stronie internetowej Solutions Provider Network.

Mamy nadzieję, że te informacje są pomocne, ale pamiętaj, że firma Amazon nie jest powiązana z firmą Doopic i innymi firmami; są to niezależne firmy. Jeśli zdecydujesz się na zatrudnienie firmy Doopic lub innej firmy, podpiszesz umowę bezpośrednio z nimi i będą one świadczyć Ci swoje usługi. Firma Amazon nie poleca żadnej konkretnej firmy ani jej usług.

Napraw zablokowane oferty zbiorczo za pomocą pliku programu Excel

Jeśli posiadasz profesjonalny plan sprzedaży i aktualizujesz oferty przy użyciu plików zapasów, nadal możesz używać narzędzia Zarządzaj zapasami do wprowadzania zmian. Musisz jednak również zaktualizować pliki zapasów lub nadpisać zmiany wprowadzone za pomocą Zarządzaj zapasami.

Aby uniknąć duplikacji pracy, wykonaj następujące kroki:

  1. Przejdź do Raporty zapasów. (W obszarze Zapasy wybierz Raporty zapasów).
  2. Z menu rozwijanego Wybierz typ raportu wybierz opcję Jakość oferty i Raport zablokowanych ofert.
  3. Wybierz Format raportu jako Excel (nowy).
  4. Kliknij Zamów raport, aby pobrać raport.
    Uwaga: Uruchomienie tego raportu może potrwać do 45 minut.
  5. Po zakończeniu wypełniania raportu Jakość oferty i zablokowanych ofert kliknij Pobierz.
  6. Otwórz raport i zaktualizuj Skorygowane wartości w zakładce Możliwości ulepszenia i zaznacz Zaakceptowane wartości na karcie Definicja danych. Aby wyszukać konkretne zablokowane oferty, przefiltruj kolumnę Nazwa alertu jako Zablokowane.
  7. Zapisz raport ze zmianami.
  8. Przejdź do Zapasy, a następnie Dodaj produkty za pomocą przesyłania.
  9. Kliknij zakładkę Sprawdź i prześlij plik zapasów i przewiń w dół do opcji Krok 2 – Prześlij plik.
  10. Wybierz typ pliku: Plik dotyczący jakości ofert i zablokowanych ofert.
  11. Kliknij Wybierz plik i przejdź do zapisanego raportu jakości oferty i zablokowanych ofert.
  12. Kliknij Prześlij. Aktualizacja tego raportu może potrwać do 24 godzin.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates