Ważne: Z dniem 12 kwietnia 2022 r. firma UPS wycofała usługę łączenia opakowań w ramach jednej przesyłki przewoźnika partnerskiego na stronie ups.com. Aby zaplanować odbiór wielopaczkowych przesyłek przewoźnika partnerskiego w witrynie internetowej UPS, wpisz jeden identyfikator śledzenia przesyłki, a następnie podaj liczbę paczek w sekcji „Informacje o usłudze i paczce”. Po odebraniu przesyłki możesz śledzić wszystkie paczki w przesyłce przewoźnika partnerskiego na stronie
Śledzenie przesyłki w sekcji
Wyślij do Amazon.
Opcje przewoźników partnerskich Amazon
Strona zawiera informacje na temat opcji przewoźników partnerskich Amazon, dostępnych dla sprzedawców FBA w przypadku dostaw małych paczek w Zjednoczonym Królestwie, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Polsce, Holandii i we Włoszech.
Dostawa małych paczek obejmuje jednostki w opakowaniach z indywidualnymi etykietami wysyłkowymi. Są to zazwyczaj mniejsze przesyłki wysyłane za pośrednictwem UPS lub usługi Amazon zarządzanej przez DHL w Niemczech.
Przewoźnik partnerski Amazon obsługujący dostawy małych paczek
Od 19 maja 2022 r. dostawa małych paczek realizowana w ramach programu Przewoźnicy partnerscy Amazon jest dostępna dla sprzedawców wysyłających przesyłki z Polski do centrów logistycznych Amazon w Niemczech, Hiszpanii, Francji i Włoszech.
Ważne: Planując odbiór małych paczek w ramach programu Przewoźnicy partnerscy w Polsce za pośrednictwem witryny internetowej UPS, wprowadź swój kod pocztowy bez znaku łącznika („-”). W przeciwnym razie wyświetli się informacja, że podany kod pocztowy nie jest obsługiwany.
Podczas przygotowywania przesyłki do centrum logistycznego za pomocą procesu tworzenia przesyłki opcja skorzystania z usług Amazon lub przewoźnika partnerskiego Amazon pojawi się w sekcji Usługi dostawy.
Uwaga: W przypadku przesyłek transgranicznych opcja ta będzie dostępna tylko dla kwalifikujących się przesyłek. Dostawa małych paczek jest możliwa jedynie w przypadku wysyłki z Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch, Polski, Szwecji i Holandii do dowolnego z naszych europejskich centrów logistycznych (poza Zjednoczonym Królestwem). Przesyłki wysyłane ze Zjednoczonego Królestwa lub do Zjednoczonego Królestwa mogą tymczasowo nie spełniać warunków programu Przewoźnicy partnerscy. Przesyłki z Holandii lub Polski obsługiwane przez przewoźników partnerskich mogą być kierowane jedynie do centrów logistycznych w Niemczech, Hiszpanii, Francji i Włoszech.
Aby przystąpić do programu:
-
W procesie tworzenia przesyłki wybierz Amazon lub przewoźnik partnerski.
-
Wprowadź szczegóły dostawy. Otrzymasz zestawienie szacunkowych opłat za dostawę.
-
Przed zaakceptowaniem opłat za dostawę zapoznaj się dokładnie z Regulaminem programu Przewoźnicy partnerscy Amazon, a także Regulaminem przewozu UPS SCS (UK) Limited dla sprzedawców FBA, jeśli korzystasz z przewoźnika partnerskiego UPS (Zjednoczone Królestwo, Francja, Hiszpania, Włochy, Szwecja, Polska i Holandia).
-
Kliknij Akceptuj opłaty.
-
Po przygotowaniu przesyłki skontaktuj się z przewoźnikiem, aby zaplanować odbiór. Więcej informacji o tym, jak zarezerwować termin odbioru przesyłki przez naszego przewoźnika partnerskiego UPS, znajdziesz tutaj (informacje dostępne tylko w języku angielskim). Odbiór przez naszego przewoźnika partnerskiego DHL możesz zaplanować bezpośrednio w witrynie internetowej DHL. Możesz też dostarczyć paczkę do lokalnego punktu odbioru danego przewoźnika.
Opłaty za dostawę są uzależnione od wymiarów i masy paczek lub palet, adresu nadania przesyłki oraz docelowego centrum logistycznego. Przewidywana wysokość tych opłat zostanie skorygowana, jeśli Amazon lub przewoźnik stwierdzi, że rzeczywista masa lub wymiary paczki różnią się od podanych przez Ciebie. Więcej informacji o podawaniu wymiarów opakowań znajdziesz na stronie Program Przewoźnicy partnerscy Amazon: podawanie szczegółów.
Anulowanie usługi przesyłki przewoźnika partnerskiego Amazon
Możesz anulować dostawę małych paczek realizowaną przez Amazon lub przewoźnika partnerskiego Amazon w ciągu 24 godzin po zaakceptowaniu szacowanych opłat za wysyłkę.
Przejdź do przesyłek oczekujących w kolejce i wykonaj następujące czynności:
-
Zlokalizuj przesyłkę i kliknij Przygotuj wysyłkę.
-
Kliknij kartę Podaj szczegóły.
-
Kliknij opcję Anuluj opłaty.
Uwaga: Anulowanie dostawy nie powoduje anulowania opłat. Aby nie dopuścić do odbioru przesyłki ani naliczenia opłat, postępuj zgodnie z powyższymi instrukcjami. Jeśli od zaakceptowania opłat minęły już 24 godziny, nie będzie można anulować opłat ani otrzymać zwrotu pieniędzy za dostawę małych paczek.
Ograniczenia przewoźnika partnerskiego Amazon dotyczące kodu pocztowego
Kody pocztowe nieobsługiwane w ramach programu Przewoźnicy partnerscy:
Tabela 1. Dostawa małych paczek realizowana przez przewoźnika partnerskiego
Terytorium
|
Kody pocztowe
|
Athos |
51000–51009 |
Wyspy Alandzkie |
22100–22950 |
Helgoland |
27498 |
Buesingen |
78263, 78266 |
Gwadelupa
Martynika
Gujana Francuska
Reunion
Majotta |
Nie dotyczy |
Livigno, Campione d’Italia |
23041, 22061 |
Watykan |
00120 |
San Marino |
47031, 47890–47899 |
Wyspy Kanaryjskie |
38000–38999 |
Ceuta |
52000–52009 |
Melilla |
63086 |
Amazon Marketplace Web Service (MWS)
Opcje przewoźników partnerskich Amazon są również dostępne w ramach usługi Amazon MWS.
Aby włączyć tę usługę, wykonaj następujące czynności w Seller Central:
-
Wybierz kolejno Ustawienia i > Realizacja przez Amazon (FBA).
-
Kliknij Edytuj obok Przewoźnik partnerski Amazon (dostawa małych paczek) – ustawienia usługi MWS.
-
Kliknij pole wyboru obok każdego sklepu Amazon, w którym chcesz korzystać z usługi, aby zaakceptować odpowiednie regulaminy (Amazon i przewoźnika).
Po zaakceptowaniu regulaminów możesz zacząć korzystać z programu za pośrednictwem usługi MWS. Instrukcje znajdziesz na stronie Korzystanie z usług Amazon lub przewoźnika partnerskiego Amazon w przypadku przesyłek do centrum logistycznego Amazon (tylko w języku angielskim).