Narzędzie Zarządzaj zapasami zapewnia Ci narzędzia do wyszukiwania, przeglądania i aktualizowania informacji o produktach i zapasach ofert.
Aby wyświetlić swoje zapasy, przejdź do zakładki Zapasy i wybierz pozycję Zarządzaj zapasami.
Aby ułatwić Ci rozróżnienie zapasów na pierwszy rzut oka, w polu Nazwa produktu dla niektórych kategorii wyświetlamy dodatkowe informacje.
Oferty mogą być blokowane przez firmę Amazon z wielu powodów, w tym w przypadku produktów zabronionych, objętych ograniczeniami lub wycofanych.
Zablokowana oferta opatrzona jest jednym z następujących wskaźników w kolumnie położonej najbardziej na lewo:
Kliknij łącze obok ikony, aby dowiedzieć się więcej i rozwiązać problemy z ofertą.
Aby dostosować widok strony, kliknij Preferencje u góry strony Zarządzaj zapasami. Widok strony można spersonalizować w następujący sposób:
Wybierz, czy mają być wyświetlane domyślnie tylko oferty aktywne, czy wszystkie oferty.
Pokaż przycisk edycji po lewej lub prawej stronie.
Więcej informacji na temat tej funkcji można znaleźć w sekcji Dopasuj niską cenę .
Wybierz liczbę wyników, które chcesz zobaczyć na każdej stronie w obszarze Zarządzaj zapasami.
Dostępne tylko wtedy, gdy wybrano model wysyłki oparty na produkcie/wadze na stronie Ustawienia wysyłki. . Zaznacz to pole, jeśli chcesz, aby najniższe opłaty za wysyłkę były wyświetlane w kolumnach Twoja cena i Niska cena. Jeśli zaznaczysz tę opcję, opcja Dopasuj niską cenę będzie używać ceny całkowitej (cena przedmiotu + wysyłka) w kolumnie Niska cena dla porównania. Gdy opcja ta nie jest zaznaczona, dopasowanie opiera się jedynie na cenie towaru.
Wybierz domyślną kolejność sortowania z menu rozwijanego.
Wybierz kolumny, które mają być pokazane lub ukryte. Kolumny z podanymi wartościami (Zalecane) są wartościami domyślnymi. Wybrane tutaj wartości są używane razem z filtrami wyszukiwania w celu dostosowania wyświetlania kolumn tabeli ofert.
Aby posortować zapasy, kliknij dowolny z wyróżnionych nagłówków kolumn.
Aby filtrować zapasy, wybierz z menu rozwijanego Status oferty w Zarządzaj zapasami:
Wszystkie oferty, niezależnie od statusu.
Wszystkie otwarte oferty.
Wszystkie oferty, które są niedostępne, ustawione jako „nieaktywne”, mają ilość zerową, są zamknięte z powodu oczekującego zamówienia, zamknięte na żądanie lub zablokowane przez Amazon.
Użyj opcji Dodaj produkt aby utworzyć nową ofertę przez dopasowanie do strony szczegółów produktu, która już istnieje w katalogu Amazon. Można również utworzyć nową stronę szczegółowych informacji dla produktu, który jeszcze nie istnieje w katalogu, a następnie utworzyć ofertę dla tego produktu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat Dodaj produkt.
Po utworzeniu oferty użyj opcji Zarządzaj zapasami aby wprowadzić zmiany w danych oferty lub produktu.
Funkcja Kopiuj ofertę umożliwia utworzenie nowej strony szczegółowych informacji o produkcie przy użyciu informacji z istniejącej oferty.
Na przykład masz 3 różne wersje tej samej zabawki. Każda wersja ma inny identyfikator produktu (UPC, EAN lub JAN), ale poza tym ma tego samego producenta, markę, ogólny opis i odbiorców (jak pokazano w poniższej tabeli). Ta funkcja umożliwia utworzenie strony szczegółowych informacji dla jednej z wersji produktów, a następnie użycie funkcji Kopiuj ofertę, aby szybko utworzyć strony dla pozostałych dwóch wersji.
Produkt 1 | Produkt 2 | Produkt 3 | |
---|---|---|---|
Tytuł | Kostka Rubika Classic — 3X3 | Kostka Rubika „Zemsta” - 5X5 | Kostka Rubika - 360 |
Producent | Goliath | Goliath | Goliath |
Marka | Kostka Rubika TM | Kostka Rubika TM | Kostka Rubika TM |
Opis ogólny | Trójwymiarowe puzzle warstwowe | Trójwymiarowe puzzle warstwowe | Trójwymiarowe puzzle warstwowe |
Odbiorcy | Wszyscy (od 36 miesiąca) | Wszyscy (od 36 miesiąca) | Wszyscy (od 36 miesiąca) |
Opis produktu | Kostka Rubika wersja 3X3 | Kostka Rubika wersja 5X5 | Kostka Rubika wersja 360º |
Aby skopiować ofertę:
W większości przypadków zmiany wprowadzone w informacjach o produkcie pojawiają się w Amazon w ciągu 5 minut. Jednak niektóre aktualizacje mogą potrwać do 6 godzin. Opisy produktów dłuższe niż 500 znaków są zazwyczaj aktualizowane o 8:00 rano PST (16:00 GMT) następnego dnia. Pojawienie się obrazów na stronie szczegółowych informacji o produkcie może potrwać do 24 godzin. Aby edytować szczegóły istniejącej oferty:
Aby edytować informacje o cenie i ilości:
Widok Zarządzaj wyceną umożliwia aktualizowanie cen w dowolnych aktywnych ofertach, pojedynczo lub w partiach. Zawiera on kolumny najczęściej używane do aktualizacji cen. Możesz też jednak zmienić kolumny, które chcesz zobaczyć, klikając przycisk Preferencje.
Aby zaktualizować cenę produktu:
Jeśli masz oferty, które zostały dezaktywowane z powodu potencjalnych błędów w ustalaniu cen, możesz potwierdzić i zaktualizować ceny, klikając Powiadomienia w sprawie cen i wprowadzając maksymalne i minimalne granice dla każdej dezaktywowanej oferty.
Kolumny ceny minimalnej i maksymalnej można dodać do widoku Zarządzaj wyceną lub Zarządzaj zapasami. Aby ustawić limity, wykonaj poniższe kroki:
Kolumny te pojawią się teraz w widoku Zarządzaj wyceną. Możesz wprowadzić wartości w dowolnej komórce i kliknąć przycisk Zapisz.
Poniższa kolumna Zarządzaj zapasami dotyczy wyceny:
Cena produktu. „Wysyłka” to najniższa opłata za wysyłkę dostępna dla danego produktu, w zależności od Twoich ustawień wysyłki.
Do każdej oferty możesz dodać jeden obraz główny oraz jeden lub więcej obrazów dodatkowych. Aby dowiedzieć się więcej na temat używania obrazów produktów w ofertach, zobacz Przygotowanie obrazów produktów.
Aby przesłać obrazy produktów:
Przed kliknięciem przycisku Prześlij obrazy (krok 6) można powtórzyć kroki 4 i 5 tyle razy, ile jest okienek obrazów. Pojawienie się obrazów na stronie szczegółowych informacji o produkcie może potrwać do 24 godzin.
Możesz zamknąć ofertę w dowolnym momencie, aż do momentu jej zakupu. Działanie to nie powoduje usunięcia rekordu z zapasów. SKU i wszystkie informacje o ofercie dla przedmiotu zostaną zachowane. Ponadto oferta może zostać ponownie wystawiona (lub ponownie aktywowana) w dowolnym momencie. Nie ma żadnych opłat związanych z zamknięciem oferty.
Aby zamknąć ofertę:
Twoja oferta powinna pojawić się jako Nieaktywna w ciągu 24 godzin.
Aby ponownie wystawić zamkniętą ofertę:
Kiedy usuniesz ofertę, SKU i wszystkie informacje o sprzedaży oraz informacje o produkcie zostaną trwale usunięte z konta sprzedawcy. W związku z tym należy usuwać SKU i informacje o ofercie tylko wtedy, gdy już nigdy więcej nie zamierzasz sprzedać tego przedmiotu w przyszłości.
Aby usunąć oferty: