Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Opcje realizacji przy sprzedaży na całym świecie

Realizacja zamówień klientów może być jednym z największych wyzwań związanych ze sprzedażą prowadzoną na całym świecie. Amazon oferuje rozwiązania, które mogą Ci pomóc, niezależnie od tego, czy realizujesz zamówienia samodzielnie, czy zdecydujesz się na ich realizowanie przez Amazon w Twoim imieniu, korzystając z usługi FBA (Realizowane przez Amazon).

Samodzielna realizacja zamówień przez Sprzedawcę

Jeśli chcesz samodzielnie realizować własne zamówienia i decydujesz się na dostarczanie zamówień do innego kraju, pamiętaj o obowiązujących wymogach celnych. Zamówienia dostarczane do innego kraju mogą podlegać podatkom od importu, cłom i opłatom pobieranym przez kraj docelowy.

Amazon nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek cła i podatki związane z zapasami FBA. Wszelkie przesyłki docierające do centrów logistycznych Amazon z wymagającymi uregulowania opłatami celnymi będą zwracane do nadawcy.

Możesz skorzystać z prywatnego przewoźnika lub wysyłać przesyłki za pośrednictwem systemu pocztowego. Niezależnie od tego, którego przewoźnika wybierzesz, skontaktuj się z nim, aby poznać koszty dostawy i dowiedzieć się o wszelkich ograniczeniach, w tym dotyczących rozmiarów lub wagi przesyłek.

Wskazówka: Jeśli zdecydujesz się na wysyłkę pojedynczych paczek, zbierz komplet informacji o stawkach dla firm, aby zmniejszyć koszty dostawy.

Nawet jeśli samodzielnie pakujesz i nadajesz przesyłki, Amazon udostępnia narzędzia i usługi, które pomogą usprawnić Twoją działalność i pozytywnie wpłynąć na poziom zadowolenia klienta.

  • Seller Central. Podobnie jak w przypadku sprzedaży na macierzystym rynku Sprzedawcy, portal Seller Central zapewnia dostęp do narzędzi potrzebnych do zarządzania zamówieniami. Możesz zobaczyć na pierwszy rzut oka takie informacje, jak liczba zamówień oczekująca na dostawę, ocena Sprzedawcy na podstawie opinii klientów oraz podsumowanie płatności. Funkcja Amazon Selling Coach dostarcza informacji pomocnych Sprzedawcy przy zarządzaniu zapasami i ułatwiających zwiększanie sprzedaży.
  • Analizy biznesowe. Amazon udostępnia raporty, które można przeglądać i pobierać. Za pomocą tych raportów można śledzić trendy sprzedaży, zamówienia niewysłane, stan zapasów i inne dane.
  • Komunikacja z kupującymi dotycząca zamówień i zarządzanie płatnościami. Amazon zajmuje się podstawową komunikacją związaną z otrzymywanymi od klientów zamówieniami, w tym wysyła kupującym potwierdzenia dostawy zamówień po otrzymaniu potwierdzenia wysyłki od Sprzedawcy, a także przyjmuje płatności od kupujących i zasila nimi konto Sprzedawcy.
  • Gwarancja od A do Z. W przypadku, gdy kupujący żąda zwrotu kosztów, ponieważ zamówienie nigdy nie dotarło lub zawiodło jego oczekiwania, komunikację między Sprzedawcą a kupującym ułatwia program Gwarancja od A do Z, którego celem jest pomoc stronom w rozwiązaniu takiego problemu. Program ten pomaga zwiększyć zadowolenie klienta.

Realizowanie zamówień przy użyciu usługi Realizowane przez Amazon (FBA)

Jeśli wiesz, że możesz prowadzić sprzedaż na danym rynku, ale wolisz nie realizować zamówień klientów samodzielnie, Amazon może to robić za Ciebie. Gdy zarejestrujesz się w usłudze Realizowane przez Amazon (FBA), firma Amazon zajmie się w Twoim imieniu odbiorem, pakowaniem i wysyłką towarów. Usługa FBA może również pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży online, zapewniając Twoim produktom większą ekspozycję i oferując szybką wysyłkę klientom Amazon, co stanowi wysoce atrakcyjną korzyść. Ponadto wszystkie Twoje zamówienia z realizacją przez Amazon są objęte wsparciem ze strony światowej klasy Działu obsługi klienta, którego pracownicy odpowiadają na dotyczące zamówień pytania klientów w lokalnym języku rynku, na którym prowadzisz działalność. Jeżeli korzystasz z FBA (realizacji przez Amazon), firma Amazon zajmuje się również obsługą zwrotów dotyczących zamówień, które wysyłamy w Twoim imieniu.

Firma Amazon oferuje obecnie usługi FBA (realizacja przez Amazon) Sprzedawcom w Kanadzie, Chinach, Francji, Niemczech, Indiach, Włoszech, Japonii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Uwaga: Rynki Amazon.in (Indie), Amazon.cn (Chiny) i Amazon.com.br (Brazylia) nie są obecnie dostępne dla Sprzedawców z siedzibą poza tymi krajami.

Jeśli korzystasz już z usług FBA (realizacji przez Amazon) na swoim rynku podstawowym, rozpoczęcie przez Ciebie sprzedaży międzynarodowej nie powoduje automatycznego rozszerzenia zasięgu tej usługi na inne rynki Amazon. Na przykład, jeśli obecnie sprzedajesz na Amazon.com i chcesz również prowadzić sprzedaż w serwisie Amazon.co.uk, musisz utworzyć nowe konto Sprzedawcy dla Amazon.co.uk i przekształcić oferty, które wystawiasz na koncie w Wielkiej Brytanii, na oferty objęte usługą FBA. Jeżeli jednak sprzedajesz już na jednym z europejskich rynków Amazon, np. Amazon.de, i zechcesz rozszerzyć sprzedaż na inne europejskie rynki Amazon, takie jak Amazon.co.uk, Amazon.fr, Amazon.it, Amazon.es, Amazon.nl lub Amazon.se, możesz używać w tym celu tego samego konta Seller Central.

Korzyści z wyboru usług FBA (realizacji przez Amazon) przy sprzedaży międzynarodowej to m.in.:

  • Większa widoczność i sprzedaż. FBA (realizacja przez Amazon) to rozwiązanie służące do realizacji zamówień, które może również zwiększyć sprzedaż. W jaki sposób FBA daje przewagę nad konkurencją? W krajach, w których dostępny jest program Amazon Prime, wielu jego uczestników chętnie filtruje wyszukiwania produktów według dostępności opcji dostawy Prime, więc mogą nawet nie zobaczyć Twoich ofert, jeśli nie są one realizowane przy użyciu usługi FBA.
  • Całodobowa obsługa klienta w języku lokalnym. Usługa FBA (realizacja przez Amazon) obejmuje światowej klasy obsługę klienta świadczoną przez firmę Amazon dla zamówień składanych na Amazon, co pomaga utrzymać wysoki poziom zadowolenia klientów. Obsługa klienta jest świadczona w lokalnym języku rynku, na którym sprzedajesz swoje produkty.
  • Skalowalność. Usługa FBA łatwo daje skalować się wraz ze wzrostem skali działalności Twojej firmy i pomaga obsługiwać okresy o największej liczbie zamówień w ciągu roku. Możesz powierzyć FBA pojedynczą jednostkę produktu lub tysiące różnych produktów. To Ty w każdej chwili decydujesz, ile jednostek wysyłasz za pośrednictwem FBA. Taka elastyczność jest szczególnie pomocna, gdy wchodzisz na nowy rynek.
  • Zadowolenie z dostawy. Poza obsługą klienta usługa FBA (realizacja przez Amazon) zapewnia objęcie produktów cieszącymi się zaufaniem i cenionymi przez kupujących usługami dostawy firmowanymi przez Amazon: od szerokiej gamy często bezpłatnych opcji szybkiej dostawy po śledzenie przesyłek i opcje pakowania na prezent.
  • Szybsza wysyłka. Ponieważ Twoje zapasy mogą być składowane w kraju, w którym sprzedajesz, możemy być w stanie dostarczać Twoje zamówienia do mieszkających w nim klientów szybciej, niż możliwe byłoby to dla Ciebie przy prowadzeniu wysyłki z aktualnej lokalizacji Twojej firmy.

Decyzja o wyborze opcji realizacji

Istnieje wiele czynników wpływających na wybór między samodzielną realizacją zamówień międzynarodowych a powierzeniem ich realizacji firmie Amazon. Należą do nich m.in.: struktura kosztów Twojej firmy, Twoja gotowość do mniejszego lub większego zaangażowania się w proces realizacji oraz zdolność do samodzielnego zapewniania obsługi klienta w danym języku lokalnym. Z każdym z wybranych rozwiązań łączy się inny zestaw czynników związanych z kosztami. Niezbędne jest więc przyjęcie odpowiedniej strategii cenowej dostosowanej do ekonomiki wybranej opcji realizacji.

Ważne: Niezależnie od tego, na którym rynku Amazon prowadzisz sprzedaż, to klient odpowiada za opłacenie kosztów zwrotów na adres położony lokalnie w jego kraju. Inaczej jest, jeżeli podasz klientom adres do zwrotów poza granicami ich kraju. W takim przypadku to na Tobie spoczywać będzie obowiązek zwrócenia klientowi opłat za dostarczenie zwrotu zamówienia na zagraniczny adres.

Jeżeli jednak powierzysz realizację zamówień usłudze FBA, Twoi klienci będą mogli wysyłać swoje zwroty bezpośrednio do centrum logistycznego Amazon zlokalizowanego w tym samym kraju co rynek Amazon, w którego witrynie dokonali zakupu. Dowiedz się więcej o opcjach realizacji zamówień.

Jedną z kluczowych różnic między tymi dwiema metodami realizacji zamówień jest obsługa zwrotów zamówień dokonywanych przez klientów zagranicznych. Niezależnie od tego, na którym rynku Amazon prowadzisz sprzedaż, musisz podać swoim klientom lokalny dla tego rynku adres zwrotny lub zaoferować im bezpłatną wysyłkę zwrotną towaru. Jeśli na danym rynku korzystasz z usługi FBA (realizacji przez Amazon), w jej ramach otrzymasz lokalny dla tego rynku adres zwrotny, a Amazon zajmie się w Twoim imieniu odbiorem zwrotów. Jeżeli zaś prowadzisz sprzedaż na rynku poza swoim własnym krajem i samodzielnie realizujesz zamówienia klientów, musisz albo podać im zapewniony przez siebie adres do zwrotów położony w ich kraju, albo zwracać im ponoszone przez nich opłaty za dostawę zwracanych zamówień na Twój adres do zwrotów, będący dla nich adresem zagranicznym. Jeśli spodziewasz się określonych kosztów z tytułu konieczności zwracania klientom opłat za międzynarodową przesyłkę zwrotną, możesz oszacować oczekiwany wskaźnik zwrotów produktów i wliczyć związany z nim koszt w ceny swoich produktów. Dowiedz się więcej, zapoznając się z tematem Obsługa klienta i zwroty.

Przed podjęciem decyzji o wyborze opcji realizacji musisz wziąć pod uwagę, że przechowywanie zapasów w innym kraju – na przykład w przypadku korzystania na danym rynku Amazon z usługi FBA – może mieć wpływ na rozliczenia i należności podatkowe Twojej firmy. Dowiedz się więcej, zapoznając się z tematem Podatki i przepisy.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates