Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Samodzielne realizowanie zamówień międzynarodowych

Gdy klienci spoza kraju sprzedawcy kupują jego produkty w serwisie Amazon, jednym ze sposobów realizacji tych zamówień przez sprzedawcę jest samodzielne zadbanie o ich wysyłkę międzynarodową. Istnieje kilka aspektów, które należy wziąć pod uwagę przy wysyłce międzynarodowej zamówień bezpośrednio do klientów.

Bezpośrednia wysyłka produktów do klientów na całym świecie

Jeśli magazyn sprzedawcy znajduje się w innym kraju niż rynek Amazon, na którym klienci złożyli zamówienie, sprzedawca staje przed koniecznością wysyłki międzynarodowej produktu do klienta. Oto przegląd tego procesu:


  1. Sprzedawca wybiera przewoźnika, który oferuje wysyłkę międzynarodową.
  2. Sprzedawca wysyła produkt i występuje w roli zarejestrowanego eksportera.
    Ważne: Nie narażaj klientów na opóźnienia związane z procedurami celnymi oraz na ponoszenie kosztów dodatkowych ceł i podatków doliczanych do ceny zakupionych przez nich produktów. Obowiązkiem sprzedawcy jest omówienie z przewoźnikiem sposobu opłacenia ceł i podatków oraz wybór takich metod wysyłki, które zagwarantują, że klienci nie będą przy odbiorze towaru narażeni na tego rodzaju płatności ani opóźnienia. Uwaga: Przerzucanie na kupujących konieczności opłacenia ceł stanowi naruszenie zasad Amazon Marketplace i może prowadzić do zawieszenia konta sprzedawcy.
  3. Przewoźnik działa domyślnie jako pośrednik, zgodnie z regulaminem określonym na rachunku frachtowym. Przewoźnik będzie pobierał cła od kupującego w momencie dostarczenia produktów.

Ważne jest również rzetelne kształtowanie i spełnianie oczekiwań klientów. Sprzedawca powinien poinformować klientów zgodnie z prawdą, z którego kraju wysyła do nich zamówiony produkt. Szczególnie trzeba dokładnie określić kraj w polu „wysyłka z” w profilu sprzedawcy i spełnić oczekiwania klientów, podając rzeczywiste czasy wysyłki z Twojego kraju. Odpowiadasz za spełnianie oczekiwań dotyczących dostawy w przypadku każdego z otrzymanych zamówień.

Koszty wysyłki międzynarodowej

Opłaty za wysyłkę międzynarodową są różne i zależą od szeregu czynników, w tym:

  • wymiarów i wagi paczki
  • czasu dostawy
  • adresu źródłowego (lokalizacji nadawcy) i docelowego (lokalizacji odbiorcy). Koszty mogą być znacząco wyższe w przypadku odbiorców zagranicznych.

Sprzedawca musi też mieć świadomość, że poza tymi opłatami naliczane są także cła i podatki, które będą musiały zostać zapłacone. Amazon nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek cła i podatki związane z zapasami FBA. Wszelkie przesyłki docierające do centrów logistycznych Amazon z nieuregulowanymi opłatami celnymi będą zwracane do nadawcy.

Czasy wysyłki międzynarodowej

Realizacja zamówień międzynarodowych zajmuje więcej czasu niż krajowych. Czasy wysyłki są podawane na stronach szczegółowych informacji dotyczących ofert i mogą sprawić, że Twoja oferta będzie mniej konkurencyjna w stosunku do podobnych ofert sprzedawców oferujących wysyłkę krajową.

Inne zasoby

Istnieje także wiele zasobów internetowych, które mogą pomóc sprzedawcom w określeniu stawek i które mogą ułatwić wysyłkę. Oto kilka linków uporządkowanych według regionów, które inni sprzedawcy uznali za przydatne. Odwiedź te strony internetowe bezpośrednio, aby obliczyć przybliżone opłaty za wysyłkę, których możesz się spodziewać podczas realizacji zamówień na rynki Amazon, na których chcesz umieszczać oferty:

Wysyłka do Firma
Stany Zjednoczone UPS
Kanada UPS
Europa DHL
UPS
Japonia DHL
Yamato
Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates