Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Obsługa klienta w zakresie sprzedaży międzynarodowej

Sprzedając na dowolnym regionalnym rynku Amazon, jako Sprzedawca masz obowiązek zapewnić obsługę klienta w obowiązującym na nim języku. Na przykład, jeśli sprzedajesz w serwisie Amazon.jp lub Amazon.es, musisz zapewnić obsługę klienta – odpowiednio – w języku japońskim lub hiszpańskim. Możesz zdecydować o prowadzeniu jej samodzielnie lub powierzyć to zadanie firmie Amazon, w ramach usługi FBA.

Samodzielna realizacja zamówień przez Sprzedawcę

Obsługa klienta w języku lokalnym

Jeśli zdecydujesz się samodzielnie realizować zamówienia klientów, wówczas będziesz odpowiadać nie tylko za odbiór, pakowanie i wysyłkę zamówień do klientów, ale także za obsługę klienta. Może to być trudne, jeśli sprzedajesz na rynku Amazon, którego języka nie znasz.

Kuszącym pomysłem może być tłumaczenie odpowiedzi na zapytania e-mail od zagranicznych klientów za pomocą usług i programów komputerowych do tłumaczenia automatycznego. Takie podejście niesie jednak ryzyko niedostatecznej jakości tłumaczeń maszynowych, co może skutkować niskim poziomem zadowolenia klientów i w konsekwencji negatywnie wpływać na wartości wskaźników jakości obsługi klienta. Lepszym rozwiązaniem dla Sprzedawców niedysponujących własnymi pracownikami obsługi klienta znającymi dany język lokalny jest skorzystanie z zewnętrznych dostawców usług obsługi klienta.

Terminowe odpowiedzi

Zwracając się do Sprzedawcy z pytaniami i wątpliwościami dotyczącymi jego produktów, klienci oczekują szybkiej obsługi i skutecznej pomocy. Aby zachować dobrą kondycję swojego konta sprzedaży, Sprzedawca potrzebuje specjalistów ds. obsługi klienta dobrze znających oferowane przez niego produkty i będących w stanie zawsze odpowiedzieć klientom na pytania o aktualną lokalizację zamówienia i spodziewaną datę dostawy. Ważne jest przy tym, aby pracownicy tacy byli w stanie odpowiadać szybko (w ciągu 24 godzin) w lokalnym języku danego serwisu Amazon. Może to być trudne w przypadku prowadzenia sprzedaży na rynkach znajdujących się w innych strefach czasowych niż siedziba Sprzedawcy, ponieważ wynikające z tego faktu różnice czasowe oznaczać będą skrócenie ram czasowych, w których Sprzedawca jest w stanie odpowiadać klientom podczas normalnych godzin swojej pracy.

Istnieje wiele dostępnych przez internet zasobów oferujących Sprzedawcom pomoc w obsłudze klienta. Oto kilka linków, które inni Sprzedawcy uznali za przydatne przy obsłudze sprzedaży w poszczególnych regionach.

Region świadczenia usług obsługi klienta Firma
Ameryka Północna Seller Engine
Europa InterCultural Elements
Japonia Jumbo

Realizacja zamówień przez Amazon (FBA)

Gdy korzystasz z usług FBA, całodobową obsługą klienta w lokalnym języku danego rynku zajmuje się w Twoim imieniu firma Amazon. Dla wielu Sprzedawców właśnie ten aspekt usług FBA ma kluczowe znaczenie dla odnoszenia sukcesów w sprzedaży na rynkach międzynarodowych. Dzięki wchodzącej w zakres usług FBA obsłudze klienta w języku lokalnym Sprzedawcy są w stanie zapewnić swoim klientom światowej klasy obsługę klienta przez firmę Amazon, co pozwala im skupić się na rozwoju firmy i zarządzaniu jej działalnością.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates