Podczas przetwarzania międzynarodowej przesyłki zwrotnej dla zamówień wysyłanych do klientów w Stanach Zjednoczonych i na 7 rynkach europejskich (tj. we Włoszech, Francji, w Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Holandii i Szwecji), należy użyć jednej z trzech metod wymienionych poniżej.
Opcje metody zwrotu:
- LUB -
- LUB -
Metoda 1: Zaoferuj pełny zwrot kosztów bez żądania zwrotu produktu:
Metoda zwrotu 2: Podaj lokalny adres zwrotny. Aby zaktualizować lokalny adres zwrotny:
Metoda zwrotu 3: Podaj przedpłaconą etykietę wysyłkową zwrotu dla żądania zwrotu:
Ewentualnie, przedpłaconą etykietę zwrotną można wysłać do klienta pocztą elektroniczną z sekcji Wiadomości między kupującym a sprzedawcą na koncie Seller Central.
Przykłady dostawców etykiet przedpłaconych:
Jeśli stwierdzimy, że nie spełniasz tych wymagań, możemy zawczasu wydać zwrot kosztów klientom, których dotyczy problem (pozwalając klientowi zachować lub odrzucić produkt).
Biorąc pod uwagę sposób w jaki Twoi klienci zwracają produkty, które kupują od Ciebie, pamiętaj o następujących opcjach:
W przypadku zwrotów międzynarodowych ponosisz odpowiedzialność za wypełnienie wszystkich zobowiązań importowych i eksportowych oraz za uiszczenie wszelkich obowiązujących ceł i opłat celnych.
Jeśli wybierzesz opcję FBA (realizacja przez Amazon), zwrotami dla zamówień FBA składanych na danym rynku zajmie się w Twoim imieniu serwis Amazon, więc nie musisz martwić się koniecznością podania lokalnego adresu zwrotnego. Aby dowiedzieć się więcej o zwrotach FBA, sprawdź temat Zwroty klientów dla zamówień realizowanych przez Amazon.
W niektórych sytuacjach właściwe może być naliczanie klientowi opłaty za uzupełnienie zapasów lub oferowanie częściowego zwrotu kosztów za zwrócony produkt. Sprawdź temat Zarządzaj zwrotami, aby sprawdzić opłatę za uzupełnienie zapasów lub zaoferuj częściowy zwrot kosztów.
W niektórych sytuacjach właściwe może być zaoferowanie częściowego zwrotu kosztów za zwracany produkt. Pełne zwroty kosztów powinny być przyznawane za zwroty, anulowania i produkty, których brakuje w magazynie. Częściowe zwroty kosztów powinny być dokonywane wyłącznie w formie gestu dobrej woli lub w przypadku problemów z rekompensatą/rozstrzyganiem sporów (na przykład produkt przybył lekko uszkodzony lub wystąpiły niewielkie rozbieżności w opisie produktu) i są dokonywane według uznania sprzedawcy. Jeśli zdecydujesz się na częściowy zwrot kosztów, zalecamy wcześniejsze wyjaśnienie tego kupującemu, aby uniknąć nieporozumień lub ewentualnego roszczenia w ramach gwarancji od A do Z.
Stworzyliśmy listę dostawców zwrotów, którzy mogą akceptować zwroty w krajach Twoich klientów. W zależności od wielkości sprzedaży i ceny jednostkowej, Międzynarodowi dostawcy zwrotów mogą oferować rozwiązania, które zmniejszają koszty ponoszone w przypadku zwrotu produktów przez klientów z innych krajów. Na przykład niektórzy dostawcy łączą zwroty i wysyłają je z powrotem do Ciebie lub do innego klienta.