Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Zwroty klientów w ramach sprzedaży międzynarodowej

Podczas przetwarzania międzynarodowej przesyłki zwrotnej dla zamówień wysyłanych do klientów w Stanach Zjednoczonych i na 7 rynkach europejskich (tj. we Włoszech, Francji, w Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Holandii i Szwecji), należy użyć jednej z trzech metod wymienionych poniżej.

Opcje metody zwrotu:

  • Metoda 1: Zaoferuj pełny zwrot kosztów bez żądania zwrotu produktu

- LUB -

  • Metoda 2: Podaj lokalny adres zwrotny na rynku kupującego. Na przykład, jeśli sprzedajesz na Amazon.co.uk, podaj adres zwrotny w Wielkiej Brytanii. Jeśli nie posiadasz lokalnego adresu zwrotnego, pomocny może być Międzynarodowy dostawca usług zwrotnych w Sieci dostawców rozwiązań.

- LUB -

  • Metoda 3: Zapewnij przedpłaconą etykietę pocztową zwrotu dla żądania zwrotu z rynku, na którym sprzedajesz. Na przykład, jeśli jesteś chińskim sprzedawcą prowadzącym sprzedaż na Amazon.de, zapewnij klientowi etykietę zwrotną z Niemiec do siebie. Zalecamy, aby przedpłacone etykiety wysyłki zwrotnej zawierały śledzenie.
Uwaga: Ponieważ kupujący nie będą już musieli płacić z góry za wysyłkę zwrotną i czekać na zwrot kosztów od sprzedawcy, opcja ta została wyłączona.

Jak zaoferować każdą metodę zwrotu

Metoda 1: Zaoferuj pełny zwrot kosztów bez żądania zwrotu produktu:

  1. W menu rozwijanym Zamówienia kliknij Zarządzaj zwrotami.
  2. Wybierz zwrot, dla którego chcesz zwrócić koszty, a następnie kliknij opcję Dokonaj zwrotu kosztów.
  3. Wybierz opcję Zwrot kupującego jako przyczynę zwrotu kosztów i przetwórz pełny zwrot kosztów.
  4. Zamknij żądanie zwrotu, wybierając opcję Zwrot kosztów bez zwrotu jako powód zamknięcia żądania i podaj klientowi komentarze.
    Ważne: Jeśli dokonujesz Zwrotu kosztów bez zwrotu, musisz zwrócić dokładną kwotę, jeśli przedmiot został Ci zwrócony. Negocjowanie częściowego zwrotu kosztów nie jest alternatywą dla zwrotu.

Metoda zwrotu 2: Podaj lokalny adres zwrotny. Aby zaktualizować lokalny adres zwrotny:

  1. W menu rozwijanym Ustawienia kliknij Informacje o koncie.
  2. Na stronie Informacje o koncie Sprzedawcy w sekcji Informacje o wysyłce i zwrotach kliknij Informacje o zwrocie.
  3. Wybierz istniejący adres lokalny jako domyślny adres zwrotny lub wprowadź nowy domyślny adres zwrotny.
    Uwaga: Musi to być poprawny adres, do korzystania z którego masz upoważnienie.
  4. Kliknij Potwierdź.

Uwaga: Jeśli nie posiadasz lokalnego adresu zwrotnego, pomocny może być Międzynarodowy dostawca usług zwrotnych w Sieci dostawców rozwiązań.

Metoda zwrotu 3: Podaj przedpłaconą etykietę wysyłkową zwrotu dla żądania zwrotu:

  1. W menu rozwijanym Zamówienia kliknij polecenie Zarządzaj zwrotami.
  2. Kliknij przycisk Zatwierdź żądanie dla żądania zwrotu, które chcesz zatwierdzić.
  3. W sekcji etykieta wysyłkowej zwrotuwybierz opcję Dostarczę przedpłaconą etykietę wysyłkową zwrotu dla tego żądania.
  4. Prześlij etykietę wysyłkową, wybierz używanego przewoźnika i wprowadź Identyfikator śledzenia, jeśli go posiadasz.
  5. Ustaw koszt etykiety zwrotnej na 0,00, aby upewnić się, że kupujący nie jest obciążany kosztem wysyłki zwrotnej.

Ewentualnie, przedpłaconą etykietę zwrotną można wysłać do klienta pocztą elektroniczną z sekcji Wiadomości między kupującym a sprzedawcą na koncie Seller Central.

Przykłady dostawców etykiet przedpłaconych:

Jeśli stwierdzimy, że nie spełniasz tych wymagań, możemy zawczasu wydać zwrot kosztów klientom, których dotyczy problem (pozwalając klientowi zachować lub odrzucić produkt).

Biorąc pod uwagę sposób w jaki Twoi klienci zwracają produkty, które kupują od Ciebie, pamiętaj o następujących opcjach:

Opłaty celne:

W przypadku zwrotów międzynarodowych ponosisz odpowiedzialność za wypełnienie wszystkich zobowiązań importowych i eksportowych oraz za uiszczenie wszelkich obowiązujących ceł i opłat celnych.

Korzystanie z usługi Realizowane przez Amazon (FBA):

Jeśli wybierzesz opcję FBA (realizacja przez Amazon), zwrotami dla zamówień FBA składanych na danym rynku zajmie się w Twoim imieniu serwis Amazon, więc nie musisz martwić się koniecznością podania lokalnego adresu zwrotnego. Aby dowiedzieć się więcej o zwrotach FBA, sprawdź temat Zwroty klientów dla zamówień realizowanych przez Amazon.

Wdrażanie opłat za uzupełnienie zapasów i oferowanie częściowych zwrotów:

W niektórych sytuacjach właściwe może być naliczanie klientowi opłaty za uzupełnienie zapasów lub oferowanie częściowego zwrotu kosztów za zwrócony produkt. Sprawdź temat Zarządzaj zwrotami, aby sprawdzić opłatę za uzupełnienie zapasów lub zaoferuj częściowy zwrot kosztów.

Oferowanie częściowych zwrotów kosztów:

W niektórych sytuacjach właściwe może być zaoferowanie częściowego zwrotu kosztów za zwracany produkt. Pełne zwroty kosztów powinny być przyznawane za zwroty, anulowania i produkty, których brakuje w magazynie. Częściowe zwroty kosztów powinny być dokonywane wyłącznie w formie gestu dobrej woli lub w przypadku problemów z rekompensatą/rozstrzyganiem sporów (na przykład produkt przybył lekko uszkodzony lub wystąpiły niewielkie rozbieżności w opisie produktu) i są dokonywane według uznania sprzedawcy. Jeśli zdecydujesz się na częściowy zwrot kosztów, zalecamy wcześniejsze wyjaśnienie tego kupującemu, aby uniknąć nieporozumień lub ewentualnego roszczenia w ramach gwarancji od A do Z.

Zaangażowanie zewnętrznego Międzynarodowego dostawcy zwrotów:

Stworzyliśmy listę dostawców zwrotów, którzy mogą akceptować zwroty w krajach Twoich klientów. W zależności od wielkości sprzedaży i ceny jednostkowej, Międzynarodowi dostawcy zwrotów mogą oferować rozwiązania, które zmniejszają koszty ponoszone w przypadku zwrotu produktów przez klientów z innych krajów. Na przykład niektórzy dostawcy łączą zwroty i wysyłają je z powrotem do Ciebie lub do innego klienta.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates