Sprzedaż nielegalnych produktów lub innych produktów, których sprzedaży zakazano na stronie Ograniczenia dotyczące kategorii, produktów i treści, jest surowo zabroniona. Obowiązkiem każdego partnera sprzedaży jest dokładne zapoznanie się z naszymi zasadami przed wystawieniem produktu. Partnerzy sprzedaży muszą mieć również świadomość, że są odpowiedzialni za zapewnienie zgodności swoich produktów ze wszystkimi stosownymi przepisami prawa, nawet jeśli dany produkt nie został szczegółowo opisany w naszych zasadach. Przepisy często się zmieniają, dlatego partnerzy sprzedaży powinni śledzić na bieżąco zmiany regulacji i podejmować odpowiednie działania.
Z myślą o naszych klientach nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które pozwolą nam skuteczniej wykrywać produkty nielegalne oraz produkty naruszające nasze zasady w inny sposób. Ponadto cały czas wprowadzamy zmiany w systemach, których używamy do wykrywania takich produktów. Czasami nasze systemy usuwają produkty, których sprzedaż w naszej witrynie jest dozwolona. Może się tak zdarzyć, jeśli dostarczono nam niekompletne lub niedokładne informacje o produkcie lub jeśli nasze systemy błędnie zidentyfikują dany produkt jako podlegający ograniczeniom. Na przykład w przypadku produktu, który występuje w dwóch wersjach: bez recepty i na receptę, możemy nałożyć na niego ograniczenia, jeśli nie jesteśmy w stanie określić, która wersja produktu jest wystawiana na sprzedaż. W niektórych przypadkach nasze zasady zabraniają sprzedaży niektórych legalnych produktów. Partnerzy sprzedaży, którzy uważają, że usunęliśmy ich produkt w wyniku błędu, powinni skontaktować się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży. Sprawdzimy wtedy produkt i w razie potrzeby dokonamy odpowiednich korekt w naszych systemach oraz zmienimy status konta partnera sprzedaży. Zmiana statusu oferty dotyczącej produktu podlegającego ograniczeniom na „Brak w magazynie” nie czyni tej oferty zgodną z wymogami. Jeśli uważasz, że nieprawidłowo zidentyfikowaliśmy Twój produkt jako podlegający ograniczeniom na Amazon, natychmiast zamknij taką ofertę, aby zapewnić zgodność z wymogami na czas odwoływania się od naszej decyzji w Dziale Obsługi Partnerów Sprzedaży.
Wobec partnerów sprzedaży, którzy naruszają nasze zasady lub obowiązujące przepisy prawa, mogą zostać podjęte działania na rzecz egzekwowania tych zasad i przepisów. Ich forma może się różnić w zależności od rodzaju naruszenia i historii konta partnera sprzedaży. Podczas ustalania, jakie kroki należy podjąć, bierzemy pod uwagę różne czynniki dotyczące konta partnera sprzedaży, w tym wagę i liczbę naruszeń oraz inne istotne informacje. Partnerzy sprzedaży, którym odebraliśmy uprawnienia do sprzedaży, w większości przypadków mogą odwołać się od tej decyzji. W niektórych sytuacjach możemy przywrócić partnerowi sprzedaży odebrane uprawnienia, o ile wdrożył on solidny plan działania, który skutecznie eliminuje podstawowe przyczyny naruszeń i zapobiegnie ponownemu wystąpieniu tych i innych naruszeń.
Poniżej przedstawiamy kilka dobrych praktyk, które mogą ułatwić partnerom sprzedaży zapewnianie zgodności z naszymi zasadami:
Co to jest plan działania?
Plan działania zawiera wyjaśnienie problemów, które doprowadziły do dezaktywacji produktu lub konta, a także opis działań mających na celu rozwiązanie problemów związanych z naruszeniem oraz działań zapobiegawczych, które wdrożono, aby dany problem nie powtórzył się w przyszłości.
Wykonalny plan działania musi odpowiadać na następujące cztery pytania:
Plan działania powinien być rzeczowy i konkretny. Skoncentruj się na faktach i zdarzeniach, które doprowadziły do wystąpienia problemu, a nie na omawianiu swojego produktu, biznesu czy swoich klientów. Nie opisuj wszystkich niedawnych problemów związanych z zasadami i jakością sprzedaży, które wystąpiły na Twoim koncie, chyba że są one związane z naruszeniem zasad dotyczących produktów podlegających ograniczeniom, którym musisz się obecnie zająć.
Wykonaj poniższe czynności, aby przygotować, wdrożyć i zgłosić plan działania.
Etap 1: Określenie naruszenia zasad dotyczących produktów podlegających ograniczeniom
Określ naruszenie i opisz je w swoim planie działania. Podaj ASIN lub konkretny rodzaj produktu, a także zasady, które zostały naruszone.
Więcej informacji na temat zasad Amazon dotyczących produktów podlegających ograniczeniom znajdziesz na stronie Ograniczenia dotyczące kategorii, produktów i treści.
Unikaj nadmiernych uproszczeń, ponieważ może to doprowadzić do odrzucenia odwołania:
Etap 2: Wskazanie przyczyny naruszenia zasad dotyczących produktów podlegających ograniczeniom
Wskaż przyczynę naruszenia i opisz ją w swoim planie działania. Należy jak najdokładniej wyjaśnić, dlaczego doszło do naruszenia.
Etap 3: Podjęcie działań naprawczych w celu rozwiązania problemów związanych z naruszeniem zasad dotyczących produktów podlegających ograniczeniom
Podejmij działania naprawcze niezbędne do rozwiązania problemów związanych z naruszeniem i opisz je w swoim planie działania. Działania te mogą obejmować między innymi:
Etap 4: Podjęcie działań zapobiegawczych w celu uniknięcia w przyszłości naruszeń zasad dotyczących produktów podlegających ograniczeniom
Podejmij działania zapobiegawcze, które pozwolą uniknąć naruszeń w przyszłości, i opisz je w swoim planie działania. Działania te mogą obejmować między innymi:
Upewnij się, że podejmowane działania skutecznie zapobiegną przyszłym naruszeniom dotyczącym produktów podlegających ograniczeniom, i nie wpisuj do planu niewłaściwych działań zapobiegawczych. Na przykład:
Etap 5: Zgłaszanie planu działania
Aby zgłosić plan działania, zapoznaj się z instrukcjami w górnej części panelu Kondycja konta w Seller Central.