Jeśli nie chcesz uiszczać miesięcznej opłaty abonamentowej, możesz zmienić swoje konto z
profesjonalnego planu sprzedaży na indywidualny plan sprzedaży.
-
Na stronie Informacje o koncie sprzedawcy, po lewej stronie w sekcji Twoje
usługi, kliknij Zarządzaj.
Uwaga: Jeśli nie widzisz opcji modyfikowania
planu sprzedaży, może być konieczne zamknięcie innych kont. Przed przejściem do
następnego kroku zapoznaj się z sekcją Konta, które wymagają profesjonalnego
planu sprzedaży.
-
Na stronie Moje usługi kliknij Zmień konto na indywidualne w sekcji
Sprzedaż na Amazon.
Ważne:
-
Zmiana profesjonalnego planu sprzedaży na konto indywidualne może spowodować
zmianę cyklu płatności.
-
W przypadku korzystania z rejestracji międzynarodowej możesz zmienić plan
sprzedaży na indywidualny we wszystkich sklepach równocześnie, wybierając
opcję „Wszystkie regiony”. Wybranie opcji „Bieżący region” spowoduje zmianę
planu sprzedaży na indywidualny w sklepach w aktualnym regionie: sklepy w
Ameryce Północnej (Stany Zjednoczone, Kanada i Meksyk), sklepy europejskie
(Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Holandia, Polska, Szwecja i
Hiszpania), Japonia lub Australia.
-
Jeśli zdecydujesz się zmienić plan sprzedaży na indywidualny tylko w jednym
regionie, a nadal masz konto sprzedawcy profesjonalnego i aktywne oferty w
innych sklepach, wciąż będziesz podlegać miesięcznym opłatom za sprzedaż
profesjonalną.
-
Po przejściu na indywidualny plan sprzedaży Twoje aktualne oferty będą nadal
dostępne w sprzedaży, o ile nie zmienisz ich statusu na nieaktywny na
stronie Status oferty w czasie świąt i innych nieobecności. Samo
dezaktywowanie oferty nie spowoduje zmiany planu sprzedaży. Pamiętaj, aby
zmienić Twój plan sprzedaży, jeśli chcesz uniknąć dodatkowych opłat
miesięcznych.
-
Jeśli jesteś zarejestrowany/-a w usłudze obliczania podatków, przed zmianą
planu wejdź na stronę Zmiana poziomu na profesjonalny lub indywidualny i
usługa obliczania podatków.
-
Przeczytaj warunki na następnej stronie, a następnie kliknij Potwierdź zmianę
planu sprzedaży, aby zaakceptować warunki i zmienić plan.
Po wykonaniu powyższych czynności otrzymasz potwierdzenie e-mail, że plan sprzedaży
został zmieniony.
Ważne: Potwierdzenie e-mail zawiera informacje dotyczące nowych opłat za
Twoje oferty, w tym prowizje od sprzedaży i zmienne opłaty za finalizację sprzedaży
(jeśli dotyczy).
Konta, które wymagają profesjonalnego planu sprzedaży
Jeśli nie widzisz opcji modyfikacji planu sprzedaży, możesz być zarejestrowany w
innych serwisach Amazon przy użyciu tego samego konta sprzedawcy. Te konta wymagają
profesjonalnego planu sprzedaży. Należy je wszystkie zamknąć przed przełączeniem na
indywidualny plan sprzedaży.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Zamykanie konta Amazon
Business.
Jeśli masz jednolite konto (północnoamerykańskie), a Twój serwis źródłowy
(podstawowy) to amazon.com.mx, możesz korzystać tylko z profesjonalnego planu
sprzedaży. Nie możesz przełączyć się na indywidualny plan sprzedaży.
Informacje o jednolitych kontach (północnoamerykańskich)
Jeśli masz jednolite konto (północnoamerykańskie), a Twój serwis źródłowy
(podstawowy) to amazon.com lub amazon.ca, możesz zmienić konto na indywidualne.
Po zakończeniu bieżącego cyklu rozliczeniowego Twoje powiązane konto uzyska status
oczekiwania na okres 120 dni, podczas którego nie będzie można sprzedawać ani
wystawiać aktywnych ofert. W tym czasie możesz sfinalizować oczekujące transakcje,
po czym konto zostanie automatycznie zamknięte.
Twoje konto Realizacja przez Amazon (FBA) dla amazon.com.mx również zostanie
zawieszone na czas tego procesu. Zanim Twoje konto stanie się nieaktywne, pamiętaj,
aby usunąć wszystkie zapasy FBA znajdujące się w centrach logistycznych tego
serwisu.
Więcej informacji na temat jednolitych kont (północnoamerykańskich) i wybierania
serwisu podstawowego znajdziesz na stronie: