Klienci serwisu Amazon liczą, że będą mogli sprawdzić, gdzie znajdują się ich zamówienia i kiedy mogą oczekiwać ich otrzymania. Wskaźnik przesyłek z prawidłowym numerem identyfikacyjnym jest metryką jakości obsługi, która odzwierciedla te oczekiwania.
Niespełnienie celu Amazon w wysokości 95% w przypadku tego wskaźnika obecnie nie powoduje zawieszenia konta sprzedaży. Może to jednak powodować negatywne opinie lub roszczenia, które mogą mieć wpływ na status konta sprzedaży.
Aby znaleźć wskaźnik przesyłek z prawidłowym numerem identyfikacyjnym, w menu Jakość obsługi kliknij opcję Kondycja konta, a następnie odszukaj sekcję Jakość obsługi wysyłek.
W celu obliczenia tej metryki liczba wysłanych paczek z prawidłowym numerem identyfikacyjnym przesyłki dzielona jest przez całkowitą liczbę wysłanych i potwierdzonych przez Ciebie paczek.
Przykładowo: jeśli potwierdzono wysyłkę 200 paczek, a 190 z nich posiadało prawidłowy numer identyfikacyjny przesyłki, wskaźnik przesyłek z prawidłowym numerem identyfikacyjnym wynosi 95% (190 ÷ 200 = 0,95 czyli 95%).
Obliczamy wskaźnik przesyłek z prawidłowym numerem identyfikacyjnym w przyrostach 7-dniowych i 30-dniowych. Raport używa obiecanej daty dostawy do określenia, które zamówienia są uwzględniane w metryce. Wskaźnik przesyłek z prawidłowym numerem identyfikacyjnym ma dwa tygodnie opóźnienia, zapewniając wystarczająco dużo czasu, aby dane były statystycznie istotne.
Aby wyświetlić raport z wszystkimi wysłanymi i potwierdzonymi paczkami oraz paczkami zawierającymi prawidłowy numer identyfikacyjny przesyłki według kategorii, wykonaj następujące kroki:
Odczekaj 72 godziny, aby wszelkie aktualizacje zostały odzwierciedlone w raporcie i wskaźniku przesyłek.