Powiadomienie jest dostarczane z 30-dniowym wyprzedzeniem. Zgodnie z umową Amazon Services Business Solutions musisz wycofać z centrów logistycznych zapasy jednostek objętych usługą Realizacja przez Amazon (FBA), które nie nadają się do sprzedaży.
Może to obejmować zapasy w stanie, który nie pozwala na ich sprzedaż (np. nienadające się do sprzedaży lub nienadające się do realizacji) lub które nie mają aktywnej oferty produktu na Amazon. Nieodpowiednie jednostki to między innymi jednostki, które nie nadają się do sprzedaży, ponieważ klient zwrócił je w stanie uszkodzonym. Przejrzyj raport o zwrotach od klientów w ramach FBA pod kątem powiązanych zwrotów, aby sprawdzić, czy Twoje zapasy nie nadają się już do sprzedaży z tego właśnie powodu.
Jeśli nie utworzysz aktywnej oferty produktu dla tych jednostek lub nie wycofasz ich w ciągu 30 dni, Amazon może je usunąć. Aby zapobiec sytuacji, w której zapasy magazynowane w centrach logistycznych Amazon ulegają przeterminowaniu, w przypadku produktów z datą ważności obowiązuje krótszy, 7-dniowy okres powiadomienia.
Aby uniknąć usunięcia zapasów przez Amazon, możesz utworzyć zlecenie wycofania zapasów dla wskazanych jednostek w ciągu 30 dni od otrzymania powiadomienia o obowiązkowym wycofaniu. Zlecenia obowiązkowego wycofania zapasów, które utworzył Amazon, nie będzie można anulować.
Przejdź na stronę Raporty o wysyłkach zrealizowanych przez Amazon, aby zidentyfikować zapasy, które zalecamy wycofać. Więcej informacji na temat tworzenia zleceń wycofania zapasów znajdziesz na stronie Wycofywanie zapasów z centrum logistycznego. Więcej informacji na temat automatyzacji wycofywania zapasów znajdziesz na stronie Automatyczne wycofywanie zapasów.
Mogą obowiązywać opłaty za wycofanie zapasów
Zidentyfikuj i wystaw ponownie jednostki stanowiące część zapasów objętych usługą FBA, które nie mają ofert na Amazon, odwiedzając stronę Zarządzaj zapasami bez aktywnych ofert. Raport o zapasach bez aktywnych ofert można wyświetlić w dowolnym momencie w Seller Central (wymagane logowanie).
Wszystkie zapasy nienadające się do realizacji możesz wyświetlić na karcie Wycofaj zapasy nienadające się do realizacji na stronie Zarządzaj zapasami.
Aby uniknąć automatycznego usunięcia zapasów nienadających się do realizacji, możesz:
Więcej informacji na temat zwrotu zapasów na adres poza Europą znajdziesz na stronie Dostawcy międzynarodowych przesyłek zwrotnych. Więcej informacji znajdziesz na stronie Ogólne informacje dotyczące wycofywania zapasów.
Tak.
Zlecenie wycofania zapasów może zostać anulowane z następujących powodów:
Jeśli zlecenie wycofania zapasów zostanie anulowane wielokrotnie z przyczyn innych niż opisane powyżej, skontaktuj się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży, aby uzyskać więcej informacji.
Nie. Nie będziemy egzekwować obowiązkowego wycofania, jeśli sprzedawca utworzył już zlecenie wycofania zapasów.
Nie. Nie zezwalamy na przedłużenie tego 30-dniowego okresu.
Od 1 maja 2022 r. sprzedawcom nie przysługuje już 7-dniowy okres na anulowanie zleceń utworzonych przez zautomatyzowany system. Zachęcamy do jak najszybszego zaktualizowania ustawień automatycznego wycofywania zapasów nienadających się do realizacji w Zjednoczonym Królestwie i Unii Europejskiej lub do tworzenia zleceń wycofania zapasów na stronie Wycofaj zapasy nienadające się do sprzedaży, zanim upłynie termin wskazany w powiadomieniu, co pozwoli uniknąć automatycznego wycofania zapasów nienadających się do sprzedaży.