Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wskaźnik przesyłek z prawidłowym numerem śledzenia – często zadawane pytania

Wskaźnik przesyłek z prawidłowym numerem śledzenia jest metryką jakości obsługi, która określa, jak często używasz prawidłowych numerów śledzenia przesyłek w zamówieniach. Metryka ta odzwierciedla oczekiwania klientów serwisu Amazon, którzy liczą, że będą mieć możliwość sprawdzenia, gdzie znajdują się ich zamówienia i kiedy je otrzymają.

Jakie są korzyści z zapewniania informacji o śledzeniu?

Podawanie prawidłowych numerów śledzenia przesyłki dla wszystkich przesyłek ma wiele korzyści:

  • Mniej zgłoszeń od kupujących : Około 40% zgłoszeń od kupujących dotyczy statusu przesyłki. Wskaźnik zgłoszeń „gdzie jest mój towar” jest 35 razy wyższy w przypadku przesyłek nieśledzonych niż w przypadku śledzonych. Podawanie numerów śledzenia przesyłki może pomóc skrócić czas przeznaczany na udzielanie odpowiedzi na pytania związane z wysyłką.
  • Mniej wad zamówień: Wskaźnik wadliwych zamówień dla przesyłek nieśledzonych jest 1,7x wyższy niż wskaźnik dla przesyłek śledzonych.
  • Ochrona przed roszczeniami w ramach gwarancji od A do Z: Bez śledzenia automatycznie przegrasz każdy spór dotyczący roszczenia typu „Zamówienie nieotrzymane” w ramach gwarancji od A to Z. Śledzenie pomaga chronić się przed tymi roszczeniami i może zapobiec przegranej.
  • Lepsze oceny w opiniach o sprzedawcy: Kupujący informują nas, że możliwość śledzenia paczek jest jednym z głównych czynników, dla których wystawiają pozytywne opinie.
  • Mniejsze koszty zagubienia przesyłki: Śledzenie może znacznie obniżyć koszty związane z zagubioną przesyłką. Jeśli paczka zostanie zagubiona w trakcie transportu, możesz użyć śledzenia, aby dowiedzieć się, gdzie została zgubiona, a następnie określić, kto ponosi za to odpowiedzialność.
  • Lepsza konwersja: Jeśli korzystasz ze śledzenia w odniesieniu do 98% przesyłek, a wskaźnik terminowości dostaw wynosi 97%, kwalifikujesz się do skrócenia zadeklarowanych czasów realizacji i transportu. Udowodniono, że zwiększa to konwersję i przychody.

Co się stanie, jeśli nie osiągnę wymaganego celu dla śledzonych paczek?

Niespełnienie celu Amazon w wysokości 95% w przypadku tego wskaźnika obecnie nie powoduje zawieszenia konta sprzedaży. Może to jednak powodować negatywne opinie lub roszczenia, które mogą mieć wpływ na status konta sprzedaży.

Którzy przewoźnicy dostarczają Amazon numer śledzenia przesyłki?

Przewoźników, w przypadku których Amazon obsługuje obecnie numery śledzenia przesyłek, znajdziesz na stronie Wskaźnik przesyłek z poprawnym numerem śledzenia, a także na liście rozwijanej na stronie Potwierdź wysyłkę od 19 kwietnia 2021 r. (wraz z innymi, niezintegrowanymi przewoźnikami). Aby przejść na stronę Potwierdź wysyłkę, wybierz kolejno Zamówienie > Zarządzaj zamówieniami > Potwierdź wysyłkę.


Pełną listę zintegrowanych przewoźników znajdziesz na stronie Wskaźnik przesyłek z poprawnym numerem śledzenia.

Skąd serwis Amazon wie, że paczka ma prawidłowe informacje o śledzeniu?

Usługa z pełnym śledzeniem to taka, w której przesyłka jest skanowana w całej sieci przewoźnika, a dane są następnie udostępniane Amazon za pośrednictwem połączeń EDI/API.

Informacje o śledzeniu muszą zawierać zeskanowane każde zdarzenie na wszystkich etapach dostawy.

Metody wysyłki, które oferują jedynie skany potwierdzające dostarczenie, nie są uznawane za zapewniające śledzenie.

Moja paczka ma numer śledzenia, ale w raporcie o przesyłkach z poprawnym numerem śledzenia wyświetla się jako niemająca takiego numeru. Co mam zrobić?

Paczka, która nie ma zweryfikowanego numeru śledzenia przesyłki, będzie mieć słowo „Nie” w kolumnie „Ma poprawny numer śledzenia przesyłki” w raporcie o przesyłkach z poprawnym identyfikatorem śledzenia. Jeśli numer śledzenia przesyłki został już przez Ciebie przesłany, ale jest oznaczony jako niepotwierdzony, może mieć to następujące przyczyny:

  • Numer śledzenia przesyłki jest prawidłowy, ale nie jest powiązany ze wskazanym przez Ciebie przewoźnikiem. Na przykład, jeśli wysyłasz paczkę, korzystając z usług DHL, ale jako nazwę przewoźnika wprowadzisz „FedEx”, numer śledzenia przesyłki zostanie oznaczony jako niepotwierdzony.
  • Skorzystano z usług przewoźnika, który nie współpracuje z Amazon. W rezultacie nie możemy sprawdzić statusu przesyłki.
  • Numer śledzenia przesyłki przesłano po dostarczeniu zamówienia. Oznacza to, że nie był przydatny dla kupującego, a zatem nie jest wliczany do wskaźnika przesyłek z poprawnym numerem śledzenia.

Sprawdź, czy nazwa przewoźnika i identyfikator śledzenia przesyłki zostały przez Ciebie podane poprawnie. Numer śledzenia przesyłki możesz zmieniać, wprowadzać ponownie i aktualizować na stronie Zarządzaj zamówieniami do momentu dostarczenia zamówienia. Zmiana zostanie uwzględniona we wskaźniku w ciągu 72 godzin.

Jeśli paczka ma w kolumnie „Ma poprawny numer śledzenia przesyłki” słowo „Nie”, lecz identyfikator śledzenia przesyłki dla przewoźnika współpracującego z Amazon został zweryfikowany i jest poprawny, spróbuj ponownie przesłać ten identyfikator. Jeśli to nie rozwiąże problemu, skontaktuj się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży, aby zbadał sprawę.

Uwaga: Nie kopiuj identyfikatora śledzenia przesyłki z witryny internetowej przewoźnika, ponieważ możesz skopiować przy tym znaki o zerowej szerokości. Zamiast tego, potwierdzając wysyłkę, wprowadź identyfikator śledzenia ręcznie.

Co oznacza „Nie” w kolumnie „Ma poprawny numer śledzenia przesyłki” w raporcie o przesyłkach z poprawnym numerem śledzenia?

Jeśli nasz system nie otrzyma od przewoźnika aktualizacji dotyczących numeru śledzenia przesyłki podanego przez Ciebie dla zamówienia, w kolumnie I („Ma poprawny numer śledzenia przesyłki”) raportu o wadliwych zamówieniach wyświetli się słowo „Nie”. Może się to zdarzyć w następujących przypadkach:

  • Pozostawiono pole z numerem śledzenia przesyłki puste.
  • W numerze śledzenia przesyłki wprowadzono znaki specjalne (np. interpunkcyjne), których nasz system nie może rozpoznać.
  • Potwierdzono wysyłkę zamówienia po jego dostarczeniu.
  • Nie otrzymaliśmy informacji od zintegrowanego przewoźnika.
  • Skorzystano z usług przewoźnika, który nie współpracuje z Amazon.

Więcej informacji o tym, jak poprawić ewentualne błędy w podanym numerze śledzenia przesyłki, znajdziesz w sekcji Jak edytować numer śledzenia przesyłki? poniżej.

Dlaczego w moim raporcie pojawiają się anulowane zamówienia?

Jeśli w raporcie pojawiają się anulowane zamówienia, powodem tego jest potwierdzenie wysyłki przed dostarczeniem paczki do przewoźnika. Jeśli wysyłka została potwierdzona, zamówienie nie jest uważane za anulowane, ponieważ pobrano pieniądze z karty kredytowej kupującego. Aby anulować tego rodzaju zamówienie, należy zwrócić kupującemu pieniądze. Aby zapobiec tego rodzaju pomyłkom, zalecamy potwierdzanie wysyłki dopiero po przekazaniu przesyłki przewoźnikowi.

Jak edytować numer śledzenia przesyłki?

Informacje o śledzeniu zamówień można edytować, przechodząc do pozycji Zamówienia, a następnie Zarządzaj zamówieniami. Wprowadź ID zamówienia w wyszukiwaniu zaawansowanym. Po znalezieniu właściwego zamówienia kliknij Edytuj przesyłkę i podaj poprawiony numer śledzenia przesyłki.

Odczekaj 72 godziny, aby zmiany zostały odzwierciedlone w raporcie i wskaźniku przesyłek.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates