Wskaźnik przesyłek z prawidłowym numerem śledzenia jest metryką jakości obsługi, która określa, jak często używasz prawidłowych numerów śledzenia przesyłek w zamówieniach. Metryka ta odzwierciedla oczekiwania klientów serwisu Amazon, którzy liczą, że będą mieć możliwość sprawdzenia, gdzie znajdują się ich zamówienia i kiedy je otrzymają.
Podawanie prawidłowych numerów śledzenia przesyłki dla wszystkich przesyłek ma wiele korzyści:
Niespełnienie celu Amazon w wysokości 95% w przypadku tego wskaźnika obecnie nie powoduje zawieszenia konta sprzedaży. Może to jednak powodować negatywne opinie lub roszczenia, które mogą mieć wpływ na status konta sprzedaży.
Przewoźników, w przypadku których Amazon obsługuje obecnie numery śledzenia przesyłek, znajdziesz na stronie Wskaźnik przesyłek z poprawnym numerem śledzenia, a także na liście rozwijanej na stronie Potwierdź wysyłkę od 19 kwietnia 2021 r. (wraz z innymi, niezintegrowanymi przewoźnikami). Aby przejść na stronę Potwierdź wysyłkę, wybierz kolejno Zamówienie > Zarządzaj zamówieniami > Potwierdź wysyłkę.
Pełną listę zintegrowanych przewoźników znajdziesz na stronie Wskaźnik przesyłek z poprawnym numerem śledzenia.
Usługa z pełnym śledzeniem to taka, w której przesyłka jest skanowana w całej sieci przewoźnika, a dane są następnie udostępniane Amazon za pośrednictwem połączeń EDI/API.
Informacje o śledzeniu muszą zawierać zeskanowane każde zdarzenie na wszystkich etapach dostawy.
Metody wysyłki, które oferują jedynie skany potwierdzające dostarczenie, nie są uznawane za zapewniające śledzenie.
Paczka, która nie ma zweryfikowanego numeru śledzenia przesyłki, będzie mieć słowo „Nie” w kolumnie „Ma poprawny numer śledzenia przesyłki” w raporcie o przesyłkach z poprawnym identyfikatorem śledzenia. Jeśli numer śledzenia przesyłki został już przez Ciebie przesłany, ale jest oznaczony jako niepotwierdzony, może mieć to następujące przyczyny:
Sprawdź, czy nazwa przewoźnika i identyfikator śledzenia przesyłki zostały przez Ciebie podane poprawnie. Numer śledzenia przesyłki możesz zmieniać, wprowadzać ponownie i aktualizować na stronie Zarządzaj zamówieniami do momentu dostarczenia zamówienia. Zmiana zostanie uwzględniona we wskaźniku w ciągu 72 godzin.
Jeśli paczka ma w kolumnie „Ma poprawny numer śledzenia przesyłki” słowo „Nie”, lecz identyfikator śledzenia przesyłki dla przewoźnika współpracującego z Amazon został zweryfikowany i jest poprawny, spróbuj ponownie przesłać ten identyfikator. Jeśli to nie rozwiąże problemu, skontaktuj się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży, aby zbadał sprawę.
Jeśli nasz system nie otrzyma od przewoźnika aktualizacji dotyczących numeru śledzenia przesyłki podanego przez Ciebie dla zamówienia, w kolumnie I („Ma poprawny numer śledzenia przesyłki”) raportu o wadliwych zamówieniach wyświetli się słowo „Nie”. Może się to zdarzyć w następujących przypadkach:
Więcej informacji o tym, jak poprawić ewentualne błędy w podanym numerze śledzenia przesyłki, znajdziesz w sekcji Jak edytować numer śledzenia przesyłki? poniżej.
Jeśli w raporcie pojawiają się anulowane zamówienia, powodem tego jest potwierdzenie wysyłki przed dostarczeniem paczki do przewoźnika. Jeśli wysyłka została potwierdzona, zamówienie nie jest uważane za anulowane, ponieważ pobrano pieniądze z karty kredytowej kupującego. Aby anulować tego rodzaju zamówienie, należy zwrócić kupującemu pieniądze. Aby zapobiec tego rodzaju pomyłkom, zalecamy potwierdzanie wysyłki dopiero po przekazaniu przesyłki przewoźnikowi.
Informacje o śledzeniu zamówień można edytować, przechodząc do pozycji Zamówienia, a następnie Zarządzaj zamówieniami. Wprowadź ID zamówienia w wyszukiwaniu zaawansowanym. Po znalezieniu właściwego zamówienia kliknij Edytuj przesyłkę i podaj poprawiony numer śledzenia przesyłki.
Odczekaj 72 godziny, aby zmiany zostały odzwierciedlone w raporcie i wskaźniku przesyłek.