Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Ustawienia realizacji zamówienia

Funkcja Ustawienia realizacji zamówienia składa się z dwóch sekcji: Adres i Ogólne ustawienia realizacji. Sekcja Adres zawiera miejsce nadania przesyłki, na podstawie którego oblicza się zadeklarowany termin dostawy. Domyślny adres wysyłki można zaktualizować w sekcji Domyślny adres nadawcy w obszarze Ustawienia wysyłki, dodając nowy adres nadawcy lub ustawiając istniejący adres jako domyślny. W sekcji Ogólne ustawienia realizacji można uwzględnić weekendy jako dni robocze i aktualizować nieprzekraczalne terminy składania zamówień.

Ogólne ustawienia realizacji

Ogólne ustawienia realizacji są używane przez Amazon do określania zadeklarowanego terminu dostawy dla regionów wysyłki w szablonach ręcznych, w których ręcznie konfigurujesz czasy transportu dla regionów wysyłki.

Dni robocze i nieprzekraczalne terminy składania zamówień

W sekcji Ogólne ustawienia realizacji możesz przeglądać i edytować dni robocze i nieprzekraczalne terminy składania zamówień.

Dni robocze

Dni od poniedziałku do piątku są uważane za obowiązkowe dni robocze. Dodatkowo można aktywować sobotę lub niedzielę jako opcjonalne dni robocze. Weźmiemy pod uwagę Twoje ustawienia podczas obliczania szacunkowych dat wysyłki. W przypadku aktywowania dnia weekendu wymagane będzie wysyłanie zamówień również w sobotę lub niedzielę (zgodnie z Twoimi ustaleniami), z wyjątkiem świąt. Będziemy uwzględniać obietnice dostawy następnego dnia do klientów w przypadku złożonych zamówień z wysyłką Premium, a Ty będziesz mieć obowiązek wysyłania zamówień tego samego dnia w przypadku wszystkich zamówień otrzymanych przed nieprzekraczalnym terminem, jeśli jest to dzień roboczy. W przypadku zamówień z wysyłką standardową szacunkowa data wysyłki zostanie obliczona na podstawie ustawionego czasu przygotowania zamówienia do wysyłki. Jeśli na przykład aktywowano sobotę jako dzień roboczy i ustawiono domyślny 1-dniowy czas przygotowania zamówienia do wysyłki, wówczas zamówienie otrzymane w piątek trzeba będzie wysłać do 23:59 w sobotę. Jeśli nie aktywowano soboty jako dnia roboczego, szacunkową datą wysyłki będzie poniedziałek.

Uwaga: Zadeklarowany termin dostawy do klienta to połączenie czasu przygotowania zamówienia do wysyłki i czasu transportu. Skracając czas przygotowania zamówienia do wysyłki, możesz także zadeklarować klientom szybszą dostawę.

Aby włączyć sobotę lub niedzielę lub oba te dni jako dni robocze dla wszystkich opcji wysyłki:

  1. W Seller Central wybierz Ustawienia i kliknij Ustawienia wysyłki.
  2. W obszarze Ogólne ustawienia wysyłki w sekcji Ustawienia realizacji zamówienia kliknij Edytuj.
  3. W sekcji Ogólne ustawienia realizacji poszukaj opcji Obsługa w weekendy i zaznacz pole wyboru pracy w sobotę lub w niedzielę.
  4. Kliknij Zapisz.

Uwaga: Włączenie soboty lub niedzieli jako dnia roboczego w sekcji Ogólne ustawienia realizacji zamówienia będzie miało wpływ na wszystkie produkty i wszystkie opcje wysyłki. Włączenie obsługi w weekendy jest opcjonalne. Nie oznacza to konieczności dostarczenia zamówienia w weekendy, ale zobowiązuje do przekazania zamówienia przewoźnikowi do wysyłki. Jeśli obsługa w weekendy jest włączona, dni te będą uwzględniane podczas obliczania szacunkowej daty wysyłki.
Ważne: Zanim skonfigurujesz obsługę w weekendy, skontaktuj się z preferowanymi przewoźnikami i upewnij się, że co najmniej jeden z nich obsługuje odbiór weekendowy z adresu Twojego magazynu. Sprawdź również, czy Twoi przewoźnicy obsługują wybrane przez Ciebie metody wysyłki, jeśli szacunkowa data wysyłki przypadnie w weekend.
Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates