Po utworzeniu okazji możesz monitorować jej status na panelu Okazje i podejmować następujące zalecane działania:
Wersja robocza: błąd w jednej lub większej liczbie wartości dla Twojej Okazji. Konieczne jest edytowanie wprowadzonych wartości, a następnie ponowne przesłanie do zatwierdzenia.
W trakcie weryfikacji: Twoja Okazja oczekuje na zatwierdzenie przez Amazon. Okazje są zazwyczaj zatwierdzane lub odrzucane natychmiast. Odczekaj jednak do 15 minut na ich przetworzenie.
Wymaga edycji: konieczne jest edytowanie zaznaczonych obszarów Okazji i ponowne przesłanie do zatwierdzenia.
Oczekuje: Okazja kwalifikuje się. Nie ustalono jednak harmonogramu. Serwis Amazon poda datę i czas w ciągu jednego tygodnia od zaplanowanego terminu obowiązywania.
Nadchodzące (wymaga zaplanowania daty i czasu na siedem dni przed najwcześniejszą datą rozpoczęcia): Okazja kwalifikuje się. Nie ustalono jednak harmonogramu. Harmonogram oferty zostanie ustalony w ciągu jednego tygodnia od daty rozpoczęcia.
Nadchodzące: zaplanowano rozpoczęcie Okazji w określonym dniu i czasie. Harmonogram jest generowany automatycznie i nie można go zmienić. Jeśli nie chcesz rozpoczynać okazji w tym dniu i czasie, możesz anulować Okazję bez kary umownej 25 godzin przed planowanym czasem rozpoczęcia.
Ukryte: Twoja Okazja nie spełnia wymagań dotyczących kwalifikacji. Kliknij informacje po lewej stronie każdego wyszarzonego numeru ASIN, aby poznać powód ukrycia, a następnie wprowadź niezbędne zmiany w cenie, liczbie jednostek lub zapasach. Należy to zrobić co najmniej 25 godzin przed zaplanowanym czasem rozpoczęcia, aby uniknąć anulowania.
Wyszarzony numer ASIN: produkt nie spełnia wymagań dotyczących kwalifikacji. Nie można edytować wyszarzonych numerów ASIN. Muszą one zostać usunięte z Twojej okazji. Jednak jeśli zbyt wiele numerów ASIN jest wyszarzonych, możesz nie być w stanie utworzyć lub ponownie aktywować swojej okazji.
Trwające: okazja obowiązuje zgodnie z datą rozpoczęcia i zakończenia. Gdy okazja trwa, jedyne dozwolone zmiany obejmują rozwiązywanie problemów związanych z ceną transakcji lub anulowanie transakcji. Gdy okazja osiągnie status sprzedano lub anulowano, nie będzie już można wprowadzać zmian, a Twoja okazja nie będzie mogła zostać ponownie aktywowana.
Anulowano: Okazje mogą zostać anulowane z następujących powodów:
Okazja została ręcznie anulowana przez Ciebie.
Okazja została wcześniej ukryta i nie poprawiono jej co najmniej 25 godzin przed planowanym czasem rozpoczęcia.
Okazja została anulowana przez Amazon. Serwis Amazon może anulować wszelkie okazje bez powiadomienia, jeśli naruszają one zasady serwisu Amazon dotyczące częstotliwości Okazji.
Po utworzeniu Okazji unikaj wprowadzania następujących zmian w uwzględnionych w okazji numerach ASIN lub nadrzędnym numerze ASIN:
Nie usuwaj ani nie zamykaj żadnych ofert za pomocą strony Zarządzaj zapasami.
Nie zmieniaj kodu SKU dla żadnego z produktów uwzględnionych w Okazji.
Jeśli Twoja Okazja ma warianty, unikaj wprowadzania zmian w nadrzędnym numerze ASIN. Obejmuje to tworzenie nowych podrzędnych numerów ASIN jako wariantów nadrzędnego numeru ASIN, zmianę nadrzędnego kodu SKU lub usuwanie/zamykanie nadrzędnej oferty za pomocą strony zarządzania zapasami.
Na przykład: po utworzeniu Okazji dla produktu z 3 wariantami rozmiarów (mały, średni, duży) unikaj tworzenia w ramach tej samej oferty nadrzędnej nowych wariantów, które nie istniały wcześniej, gdy pierwotnie utworzono Okazję (np. bardzo mały, bardzo duży itp.). Każdy nowy wariant numeru ASIN, który nie był uwzględniony w pierwotnej rekomendacji Okazji, nie będzie kwalifikować się do Okazji, co spowoduje ukrycie całej Okazji, ponieważ przestanie ona spełniać wszystkie kryteria kwalifikacji.