Ogólne informacje dotyczące komunikatora kupującego i sprzedawcy
Dzięki komunikatorowi kupującego i sprzedawcy możesz kontaktować się z kupującymi w sklepie Amazon za pośrednictwem poczty e-mail lub Seller Central. Usługa korzysta z szyfrowania adresów e-mail zarówno kupujących, jak i sprzedawców. Gdy kupujący kontaktuje się z Tobą, Amazon przypisuje mu zaszyfrowany alias, na przykład a222d34b3891234b@marketplace.amazon .pl. Następnie Amazon przekierowuje do Ciebie wiadomości e-mail za pośrednictwem zaszyfrowanego aliasu.
Korzyści związane z komunikatorem kupującego i sprzedawcy
Komunikator kupującego i sprzedawcy rejestruje całą korespondencję między kupującymi a sprzedawcą. Nawet gdy odpowiadasz za pomocą osobistego lub służbowego adresu e-mail, usługa rejestruje Twoją wiadomość przy użyciu zaszyfrowanego aliasu adresu e-mail.
Wybrane korzyści:
Zwiększone bezpieczeństwo komunikacji między kupującymi a sprzedawcą.
Jedno miejsce do wyświetlania wszystkich wysłanych i odebranych wiadomości, zarówno z usługi, jak i z systemu poczty e-mail (w tym Outlook, Hotmail, Gmail, Thunderbird, GMX itd.).
Ulepszona komunikacja między kupującymi a sprzedawcą, pozwalająca na ograniczenie sporów i roszczeń.
Zapis całej korespondencji między kupującym a sprzedawcą, co skutkuje szybszym rozwiązywaniem sporów przez Amazon.
Włączanie pytań dotyczących produktów w ramach Realizacji przez Amazon (FBA)
Jeśli realizujesz własne zamówienia, komunikator kupującego i sprzedawcy jest domyślnie włączony. Sprzedawcy FBA mogą włączyć komunikator kupującego i sprzedawcy, aby odpowiadać na pytania dotyczące konkretnych produktów i poprawiać wrażenia z zakupów w ramach FBA. Twoja specjalistyczna wiedza o produktach może pomóc w obniżeniu wskaźników zwrotów towarów i zachęcić do kolejnych zakupów.
Uwaga: Komunikator kupującego i sprzedawcy w ramach FBA służy wyłącznie do przesyłania zapytań o produkty. Możesz wyłącznie odpowiadać na wiadomości o zwrotach (nie możesz ich inicjować) zawierających produkt FBA oznaczony jako prezent. Zapytania związane z obsługą klienta dotyczące zamówień realizowanych przez Amazon, takie jak sposób lub miejsce zwrotu zakupionego produktu, należy przekierować do działu obsługi klienta Amazon.
Aby włączyć komunikator kupującego i sprzedawcy i umożliwić kupującym wysyłanie Ci wiadomości o Twoich produktach:
W menu Ustawienia kliknij Ustawienia powiadomień.
W sekcji Wiadomości kliknij Edytuj.
Zaznacz pole wyboru Wiadomości od kupujących i wprowadź adres e-mail , na który kupujący na Amazon mają wysyłać wiadomości o Twoich produktach.
Kliknij Zapisz.
Ogólne informacje dotyczące komunikatora kupującego i sprzedawcy