Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Odpowiedz na roszczenie z tytułu obciążenia zwrotnego

Gdy kupujący skontaktuje się z firmą obsługującą jego kartę kredytową, aby zażądać obciążenia zwrotnego, firma obsługująca kartę kredytową skontaktuje się z firmą Amazon w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat transakcji. Z kolei firma Amazon skontaktuje się z Tobą za pośrednictwem poczty elektronicznej, aby poprosić o informacje dotyczące transakcji.

Możesz odpowiedzieć na roszczenie z tytułu obciążenia zwrotnego na dwa sposoby:

Uwaga: Na wszelkie roszczenia z tytułu obciążenia zwrotnego należy odpowiedzieć w ciągu siedmiu dni kalendarzowych od daty otrzymania wiadomości e-mail. Jeśli nie odpowiesz, możemy obciążyć Twoje konto kosztami tej transakcji. Należy również odpowiedzieć na wszelkie dodatkowe prośby o udzielenie informacji w terminie wskazanym we wniosku.

Aby przedstawić swoją sprawę, wykonaj następujące czynności:

  1. Z menu Jakość obsługi wybierz opcję Roszczenia z tytułu obciążenia zwrotnego.
  2. Kliknij Złóż oświadczenie dotyczące Twojej sprawy.
    Uwaga: Możesz także złożyć oświadczenie dotyczące Twojej sprawy, odpowiadając na wiadomość e-mail z żądanymi informacjami.
  3. Przeczytaj sekcję Przejrzyj szczegóły dotyczące obciążenia zwrotnego oraz szczegółowe informacje o zamówieniu.
  4. Wypełnij sekcję Reprezentuj swoją sprawę .
    • Kupujący nie widzą Twoich komentarzy; są one przeznaczone wyłącznie dla pracowników Amazon prowadzących dochodzenie.
    • Podaj datę wysyłki, metodę wysyłki i wszelkie informacje o śledzeniu. Jeśli kupujący twierdzi, że otrzymał produkt, który znacznie różni się od tego, co widział na stronie internetowej, możemy poprosić o informacje o produkcie.
    • Zachęcamy do uwzględnienia korespondencji z kupującym w odpowiedzi na nasze powiadomienie.
    • Uwzględnij jak najwięcej informacji w początkowej odpowiedzi. Jeśli nie udzielisz wystarczającej odpowiedzi, nie zastosujesz się do Umowy dotyczącej Business Solutions lub wystawca karty zdecyduje się na korzyść posiadacza karty, obciążymy Twoje konto.
  5. Kliknij przycisk Kontynuuj, aby przesłać swoją odpowiedź.

Pracownik Amazon prowadzący dochodzenie sprawdza dostarczone informacje, tworzy dokumentację uzupełniającą („dokument reprezentujący”) i przesyła ją do banku wydającego w Twoim imieniu. Skontaktujemy się z Tobą, jeśli wymagane będą dalsze informacje.

Otrzymanie ostatecznego rezultatu może potrwać do 90 dni (lub dłużej w rzadkich przypadkach) od dnia, w którym opłata została przedstawiona bankowi wydającemu. Poinformujemy Cię o rezultacie pocztą elektroniczną tylko wtedy, gdy ponosisz odpowiedzialność finansową za obciążenie zwrotne. Wiadomość e-mail będzie przedstawiać powody tego obciążenia.

Jeśli uważasz, że nałożenie obciążenia zwrotnego jest błędne, odpowiedz na wiadomość e-mail. Przeanalizujemy Twój spór. Jednak w większości przypadków decyzja banku wydającego jest ostateczna i nie ma możliwości odwołania się od tej decyzji.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates