Gdy kupujący skontaktuje się z firmą obsługującą jego kartę kredytową, aby zażądać obciążenia zwrotnego, firma obsługująca kartę kredytową skontaktuje się z firmą Amazon w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat transakcji. Z kolei firma Amazon skontaktuje się z Tobą za pośrednictwem poczty elektronicznej, aby poprosić o informacje dotyczące transakcji.
Możesz odpowiedzieć na roszczenie z tytułu obciążenia zwrotnego na dwa sposoby:
Uwaga: Na wszelkie roszczenia z tytułu obciążenia zwrotnego należy odpowiedzieć w ciągu siedmiu dni kalendarzowych od daty otrzymania wiadomości e-mail. Jeśli nie odpowiesz, możemy obciążyć Twoje konto kosztami tej transakcji. Należy również odpowiedzieć na wszelkie dodatkowe prośby o udzielenie informacji w terminie wskazanym we wniosku.
Aby przedstawić swoją sprawę, wykonaj następujące czynności:
-
Z menu Jakość obsługi wybierz opcję Roszczenia z tytułu obciążenia zwrotnego.
-
Kliknij Złóż oświadczenie dotyczące Twojej sprawy.
Uwaga: Możesz także złożyć oświadczenie dotyczące Twojej sprawy, odpowiadając na wiadomość e-mail z żądanymi informacjami.
-
Przeczytaj sekcję Przejrzyj szczegóły dotyczące obciążenia zwrotnego oraz szczegółowe informacje o zamówieniu.
-
Wypełnij sekcję Reprezentuj swoją sprawę .
-
Kupujący nie widzą Twoich komentarzy; są one przeznaczone wyłącznie dla pracowników Amazon prowadzących dochodzenie.
-
Podaj datę wysyłki, metodę wysyłki i wszelkie informacje o śledzeniu. Jeśli kupujący twierdzi, że otrzymał produkt, który znacznie różni się od tego, co widział na stronie internetowej, możemy poprosić o informacje o produkcie.
-
Zachęcamy do uwzględnienia korespondencji z kupującym w odpowiedzi na nasze powiadomienie.
-
Uwzględnij jak najwięcej informacji w początkowej odpowiedzi. Jeśli nie udzielisz wystarczającej odpowiedzi, nie zastosujesz się do Umowy dotyczącej Business Solutions lub wystawca karty zdecyduje się na korzyść posiadacza karty, obciążymy Twoje konto.
-
Kliknij przycisk Kontynuuj, aby przesłać swoją odpowiedź.
Pracownik Amazon prowadzący dochodzenie sprawdza dostarczone informacje, tworzy dokumentację uzupełniającą („dokument reprezentujący”) i przesyła ją do banku wydającego w Twoim imieniu. Skontaktujemy się z Tobą, jeśli wymagane będą dalsze informacje.
Otrzymanie ostatecznego rezultatu może potrwać do 90 dni (lub dłużej w rzadkich przypadkach) od dnia, w którym opłata została przedstawiona bankowi wydającemu. Poinformujemy Cię o rezultacie pocztą elektroniczną tylko wtedy, gdy ponosisz odpowiedzialność finansową za obciążenie zwrotne. Wiadomość e-mail będzie przedstawiać powody tego obciążenia.
Jeśli uważasz, że nałożenie obciążenia zwrotnego jest błędne, odpowiedz na wiadomość e-mail. Przeanalizujemy Twój spór. Jednak w większości przypadków decyzja banku wydającego jest ostateczna i nie ma możliwości odwołania się od tej decyzji.