Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Najczęściej zadawana pytania dotyczące weryfikacji dwuetapowej

Jak włączyć weryfikację dwuetapową?

Jeśli jesteś istniejącym użytkownikiem Seller Central, który nie włączył opcji weryfikacji dwuetapowej, przy następnym logowaniu do Seller Central zasugerowane zostanie aktywowanie weryfikacji dwuetapowej. Kliknij Włącz weryfikację dwuetapową i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

  • Weryfikacja dwuetapowa jest powiązana z Twoim kontem Amazon. Jeśli używasz tego samego konta zarówno dla kupującego, jak i dla działalności sprzedawcy Amazon, weryfikacja dwuetapowa zostanie zastosowana dla obu kont.
  • Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś(-aś), Amazon zaleca utworzenie indywidualnych kont z różnymi adresami e-mail, za pomocą Uprawnienia użytkownika, dla wszystkich, którzy uzyskują dostęp do konta sprzedawcy. Niewykonanie tego może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa w przyszłości, a także spowodować utratę dostępu dla innych osób korzystających z tego konkretnego konta. Więcej informacji można znaleźć w temacie Pomocy Ustaw uprawnienia użytkownika.
  • Jeśli posiadasz już indywidualne konta sprzedawcy dla każdego użytkownika korzystającego z konta sprzedawcy, każde konto będzie musiało włączyć weryfikację dwuetapową osobno.

Aby uzyskać wskazówki krok po kroku dotyczące włączania weryfikacji dwuetapowej, zobacz Jak włączyć weryfikację dwuetapową.

Czy weryfikacja dwuetapowa jest wymagana?

Tak, wszyscy użytkownicy korzystający z Seller Central muszą mieć włączoną weryfikację dwuetapową przy logowaniu, aby uzyskać dostęp do swojego konta Seller Central. Należy pamiętać, że pracownicy Działu obsługi sprzedawców nie mają możliwości robienia wyjątku w związku z tym wymogiem dla żadnego sprzedawcy.

Czy mogę wyłączyć weryfikację dwuetapową?

Chociaż możliwe jest wyłączenie weryfikacji dwuetapowej za pośrednictwem strony Zaawansowane ustawienia zabezpieczeń, nie będzie można zalogować się do Seller Central, dopóki nie włączysz jej ponownie.

Wszyscy użytkownicy korzystający z usługi Seller Central muszą mieć włączoną weryfikację dwuetapową przy logowaniu.

Czym jest aplikacja uwierzytelniająca i jak mogę ją nabyć?

Aplikacja uwierzytelniająca to samodzielna aplikacja, którą można pobrać na smartfon, urządzenie mobilne (tablet, iPad itp.) lub komputer stacjonarny. Generuje ona losowy kod, który może być używany do weryfikacji dwuetapowej. Aplikacje uwierzytelniające nie mają dostępu do Twojego loginu Amazon.

Aplikacje uwierzytelniające są zalecane zamiast innych metod odbierania kodów, ponieważ do wygenerowania kodu nie jest wymagane połączenie z internetem, co czyni je doskonałym rozwiązaniem, jeśli jesteś na wakacjach lub w jakiejkolwiek innej sytuacji, w której nie możesz odbierać wiadomości tekstowych lub połączeń głosowych.

Aplikacje uwierzytelniające są dostępne na większości smartfonów, urządzeń mobilnych i komputerów osobistych – wystarczy wyszukać „aplikację uwierzytelniającą” w następujących sklepach z aplikacjami:

Sklep z aplikacjami Apple Sklep Google Play Sklep Windows

Ponadto można znaleźć wiele różnych typów aplikacji uwierzytelniających dostępnych w sprzedaży i/lub do pobrania, w tym rozszerzenie lub dodatki do przeglądarki, aplikacje komputerowe i urządzenia uwierzytelniające podłączane przez USB.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Używanie aplikacji uwierzytelniającej do weryfikacji dwuetapowej.

Czy zawsze muszę podać jednorazowy kod PIN po zalogowaniu się na swoje konto?

Po pomyślnym zalogowaniu się do konta w procesie weryfikacji dwuetapowej można uprościć przyszłe logowanie na komputerach i urządzeniach, których zwykle używasz.

Przy następnym wprowadzeniu jednorazowego kodu PIN na komputerze lub urządzeniu powiedz nam, aby w przyszłości nie pytać o jednorazowy kod PIN na tym urządzeniu, klikając pole wyboru Nie pytaj o kody na tym urządzeniu.

Uwaga: Ustawienie „Nie pytaj o kody” powoduje pogorszenie bezpieczeństwa konta dla tego urządzenia, ponieważ blokuje wymóg jednorazowego kodu PIN. To ustawienie może również zresetować się z wielu powodów niezależnych od firmy Amazon. Jeśli tak się stanie, Amazon nie będzie w stanie pomóc w rozwiązywaniu większości problemów związanych z wymogiem jednorazowego kodu PIN. Możemy jednak poinformować, że następujące działania mogą kolidować z funkcją „Nie pytaj o kody” jednorazowego kodu PIN weryfikacji dwuetapowej:
  • Ustawienie przeglądarki tak, by blokowała korzystanie z plików cookie.
  • Czyszczenie pamięci podręcznej lub usuwanie plików cookie (sprawdź ustawienia przeglądarki internetowej).
  • Aktualizacje komputera, urządzenia lub aplikacji na urządzeniu, w tym przeglądarek internetowych.
  • Uzyskiwanie dostępu do usługi Seller Central z przeglądarki internetowej innej niż ta, której użyto do dodania zaufanego urządzenia.
  • Używanie paska narzędzi przeglądarki wpływającego na ustawienia przeglądarki.
  • Używanie anonimowego trybu przeglądarki lub programów, które zasłaniają tożsamość, w tym korzystania z serwerów proxy i VPN.
  • Jeśli korzystałeś(-aś) z aplikacji mobilnej sprzedawcy, wylogowanie się z niej może zresetować stan zaufanego urządzenia na urządzeniu mobilnym.

Uzyskiwanie dostępu do Seller Central z różnych lokalizacji lub sieci (LAN, WAN, WLAN) lub zmiany adresu IP. Posiadanie wielu użytkowników, którzy używają tych samych danych logowania, może zwiększyć liczbę takich przypadków, więc upewnij się, że każda osoba uzyskująca dostęp do konta ma swoje własne dane logowania. Zobacz Ustaw uprawnienia użytkownika, aby uzyskać więcej informacji.

Uwaga: Dostęp do Zaawansowanych ustawień zabezpieczeń można uzyskać w dowolnym momencie, aby określić liczbę urządzeń, które wyłączają wymóg jednorazowego kodu PIN podczas logowania. Tutaj możesz usunąć to ustawienie dla wszystkich urządzeń, wybierając opcję Wymagaj kodów na wszystkich urządzeniach. Nie mamy możliwości usunięcia ustawienia na określonych urządzeniach. Jednak po usunięciu na wszystkich urządzeniach możesz ponownie wybrać opcję Nie pytaj o kody na tym urządzeniu po kolejnym zalogowaniu się za pomocą tego urządzenia.

Dlaczego nie mogę otrzymać kodu weryfikacji dwuetapowej pocztą elektroniczną?

Aplikacje uwierzytelniające, SMS i połączenia telefoniczne są zazwyczaj bezpieczniejszymi metodami niż e-mail. Ze względu na rosnącą liczbę przypadków, w których konta e-mail są zagrożone, firma Amazon zdecydowała się zapewnić wyższy poziom ochrony sprzedawcom i nie korzysta z poczty elektronicznej do wysyłania kodów weryfikacji dwuetapowej.

Proces weryfikacji dwuetapowej wymaga wprowadzenia hasła, a także losowego kodu uzyskanego z urządzenia, do którego masz fizyczny dostęp. Jeśli kod jest wysyłany pocztą elektroniczną, można uzyskać do niego dostęp zdalnie, co omija drugi etap weryfikacji i związane z tym korzyści dla bezpieczeństwa.

Jak działa weryfikacja dwuetapowa, jeśli do mojego konta sprzedawcy ma dostęp kilku użytkowników?

Ponieważ weryfikacja dwustopniowa jest powiązana z logowaniem się przez osobę, która uzyskuje dostęp do konta, nie powinno to mieć wpływu na Twoje konto, o ile każdy, kto ma do niego dostęp, ma własne konto użytkownika/login. Jeśli jest wiele osób, które uzyskują dostęp do Twojego konta sprzedaży przy użyciu tych samych danych logowania, Amazon zaleca skonfigurowanie unikatowego loginu użytkownika dla każdej osoby korzystającej z konta. Udostępnianie danych logowania wielu osobom:


  1. Może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa. Jeśli ktoś opuści Twoją firmę/organizację i ma Twoje dane logowania, będzie miał dostęp do Twojego konta sprzedaży i powiązanego konta zakupu, w tym wszelkich dostępnych tam kart kredytowych lub danych osobowych.
  2. Wymaga od wszystkich użytkowników równego dostępu do wszystkich urządzeń. Jeśli osoba, która skonfigurowała weryfikację dwuetapową przy logowaniu używanym do uzyskania dostępu do konta Sprzedawcy, nie jest dostępna w biurze lub jest poza zasięgiem, każdy, kto uzyskuje dostęp do konta, będzie musiał mieć dostęp zarówno do podstawowych, jak i kopii zapasowych metod otrzymywania kodu; w przeciwnym razie wszystkie działania związane z tym kontem będą musiałby zostać zatrzymane do momentu, gdy ta osoba powróci.

Jeśli jest kilku użytkowników, którzy posiadają ten sam identyfikator użytkownika i hasło do Seller Central, zalecamy skonfigurowanie każdego użytkownika tak, by posiadał uprawnienia dodatkowego. Aby uzyskać więcej informacji o tym, jak to zrobić, zobacz Ustaw uprawnienia użytkownika. Po skonfigurowaniu uprawnień dodatkowego użytkownika, użytkownicy ci będą musieli skonfigurować weryfikację dwuetapową przy pierwszym logowaniu.

Czy dwustopniowa weryfikacja ma wpływ na moje konto kupującego Amazon?

Tak. Weryfikacja dwuetapowa jest stosowana podczas logowania użytkownika korzystającego z konta Seller Central. Jeśli korzystasz z tego samego loginu, aby uzyskać dostęp do swojego konta kupującego, będziesz musiał(a) wprowadzić kod weryfikacji dwuetapowej podczas logowania do witryny sprzedaży detalicznej Amazon. Jeśli nie chcesz mieć weryfikacji dwuetapowej na swoim koncie kupującego, możesz otworzyć oddzielne konto Amazon do zakupów. Zalecamy jednak korzystanie z weryfikacji dwustopniowej na wszystkich Twoich kontach, ponieważ może ona ochronić je przed nieautoryzowanym dostępem.

Czy włączenie weryfikacji dwuetapowej wpłynie na połączenia stron trzecich? (Na przykład narzędzia do wydobywania danych, integratory lub agregatory danych).

Weryfikacja dwuetapowa może mieć wpływ na niektóre połączenia od stron trzecich przy użyciu technologii wydobywania danych w celu zalogowania się na konto za pomocą nazwy użytkownika i hasła. Zachęcamy do sprawdzenia, czy Marketplace Web Service (MWS) lub Raporty w Seller Central mogą zapewnić funkcje, dla których korzystasz ze strony trzeciej.

Co zrobić, jeśli podróżuję i nie mam zasięgu komórkowego, aby otrzymać SMS lub połączenie głosowe w celu otrzymania kodu weryfikacji dwuetapowej?

W tym scenariuszu najlepszym rozwiązaniem jest aplikacja uwierzytelniająca. Aplikacje uwierzytelniające nie wymagają zasięgu sieci komórkowej do wygenerowania kodu.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję Użyj aplikacji uwierzytelniającej do weryfikacji dwustopniowej.

Co zrobić, jeśli mój telefon/urządzenie zgubi się lub zostanie skradzione i nie mogę otrzymać kodu weryfikacji dwuetapowej?

Jeśli Twój telefon zostanie zgubiony lub skradziony, skontaktuj się natychmiast ze swoim operatorem i poproś o zablokowanie lub zawieszenie linii, dopóki nie dowiesz się, co się stało.

Aby uzyskać dostęp do konta sprzedawcy, spróbuj zalogować się do Seller Central i kliknij Nie otrzymałeś(-aś) kodu? u dołu strony weryfikacji dwuetapowej. Wybierz metodę tworzenia kopii zapasowej do otrzymania kodu.

Ten proces wymaga przesłania dokumentacji potwierdzającej Twoją tożsamość. Po zweryfikowaniu (zwykle w ciągu 12 godzin) weryfikacja dwuetapowa zostanie wyłączona, aby można się było zalogować. Przy następnym logowaniu będziesz musiał(a) ponownie skonfigurować weryfikację dwuetapową, tym razem za pomocą urządzeń, do których masz dostęp.

Uwaga: Dział obsługi sprzedawców nie może pominąć tego procesu weryfikacji.

Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zawsze mieć dostęp do swojego konta:

  1. Po włączeniu weryfikacji dwuetapowej należy utworzyć niezawodną metodę tworzenia kopii zapasowych. W ten sposób, jeśli zmienisz swój numer telefonu lub zgubisz telefon komórkowy i zapomnisz zaktualizować konto, nadal będziesz mieć dostęp.
  2. Aktualizuj zaawansowane ustawienia zabezpieczeń. Aby wyświetlić ustawienia w Seller Central, kliknij Ustawienia > Ustawienia logowania > Zaawansowane ustawienia zabezpieczeń > Edytuj . Musisz otrzymać kod i zatwierdzić go, zanim będzie można wprowadzić jakiekolwiek zmiany.

Co zrobić, jeśli nie otrzymam kodu weryfikacji dwuetapowej?

Kliknij link „Nie otrzymałeś(-aś) kodu?” na stronie internetowej, na której zostanie wyświetlona prośba o wprowadzenie kodu. Spowoduje to wyświetlenie wszystkich metod tworzenia kopii zapasowych wyznaczonych podczas konfigurowania konta. Możesz również wybrać połączenie głosowe z Twoim telefonem komórkowym w przypadku, gdy SMS nie dotarł.

Jeśli podczas rejestracji nie otrzymasz kodu, sprawdź, czy podany numer telefonu jest prawidłowy. Upewnij się, że numer telefonu zawiera kod regionu, a telefon komórkowy może odbierać wiadomości SMS.

Co zrobić, jeśli wpiszę kod weryfikacji dwuetapowej i otrzymam kod błędu lub nic się nie stanie?

Zwykle jest to problem z ustawieniami przeglądarki i można go rozwiązać, usuwając najpierw pamięć podręczną oraz pliki cookie.

Jeśli to nie zadziała, spróbuj przesłać kod, korzystając z metody pomocniczej, klikając link Nie otrzymałeś(-aś) kodu? na stronie weryfikacji dwuetapowej. Spowoduje to wyświetlenie wszystkich metod pomocniczych wyznaczonych podczas konfigurowania konta. Możesz również wybrać połączenie głosowe z telefonem komórkowym w przypadku, gdy tekst SMS nie dotarł.

Jeśli masz problem z otrzymaniem kodu podczas rejestracji, upewnij się, że podany numer telefonu jest poprawny. Upewnij się, że numer telefonu zawiera kod regionu i że telefon komórkowy może odbierać wiadomości SMS.

Jak sprawdzić, czy weryfikacja dwuetapowa jest włączona?

Jeśli możesz zalogować się do Seller Central bez wyświetlanego komunikatu informującego, że weryfikacja dwuetapowa jest wymagana, masz włączoną weryfikację dwuetapową.

Jak wprowadzić zmiany w ustawieniach weryfikacji dwuetapowej?

W Seller Central przejdź do Ustawienia > Ustawienia logowania > Zaawansowane ustawienia zabezpieczeń > Edytuj , aby wyświetlić ustawienia. Kliknij link Zmień obok produktu, który chcesz zmienić i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby zmienić i zapisać ustawienia weryfikacji dwuetapowej.

Więcej informacji

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates