Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Czy Amazon może usunąć otrzymane przeze mnie opinie?

Amazon z reguły nie usuwa opinii o sprzedawcach, nawet jeśli są nieuzasadnione lub problem udało się rozwiązać.

Istnieją jednak sytuacje, w których Amazon usuwa lub przekreśla opinie o sprzedawcy. Wówczas, jeśli Twoja prośba zostanie rozpatrzona pomyślnie, wpływ opinii zostanie usunięty z oceny podyktowanej opiniami oraz ze wskaźnika wadliwych zamówień (, ODR). Poniżej przedstawiono sytuacje, w których Amazon usunie lub przekreśli opinię:

Usunięcie opinii

Amazon usunie opinię, jeśli stwierdzi, że jest to konieczne ze względu na następujące przypadki:
  • Opinia zawiera słowa powszechnie uznawane za nieprzyzwoite lub wulgarne.
  • Opinia zawiera szczegółowe dane osobowe sprzedawców, takie jak adresy e-mail, imiona i nazwiska lub numery telefonów.
  • Całość opinii jest recenzją produktu. Na przykład: „Superproduktowi Acme brakuje ostrości i szybkości ultraproduktu Acme”.

Jeśli jednak komentarz zawiera zarówno recenzję produktu, jak i opinię dotyczącą obsługi, nie usuniemy opinii. Na przykład: „Usługi wysyłki sprzedawcy są bardzo wolne, a superproduktowi Acme brakuje ostrości i szybkości ultraproduktu Acme”.

Przekreślenie opinii

Amazon może przekreślić opinię w następujących przypadkach:

  • Zamówienie zostało zrealizowane przez Amazon: całość komentarza odnosi się wyraźnie do odczuć związanych z dostawą zamówienia zrealizowanego przez Amazon (FBA). Oprócz przekreślenia pojawi się następujące oświadczenie: „Sprzedaż tego przedmiotu została zrealizowana przez firmę Amazon i bierzemy odpowiedzialność za odczucia związane z dostawą”.
  • Zamówienie zostało wysłane za pośrednictwem usługi Kup wysyłkę: całość komentarza odnosi się do opóźnionego lub niedostarczonego zamówienia, które wysłano na czas za pośrednictwem usługi Kup wysyłkę. Oprócz przekreślenia pojawi się następujące oświadczenie: „Problemy z realizacją zamówienia nie były spowodowane przez sprzedawcę”.

Jeśli jednak okaże się, że jakakolwiek część komentarza dotyczy stanu produktu umieszczonego w ofercie użytkownika (Nowy, Używany itp.) lub jakiejkolwiek usługi, którą to użytkownik, a nie Amazon świadczył lub zorganizował jej świadczenie na rzecz kupującego, opinia i negatywna ocena pozostaną bez zmian.

Różnica między opiniami o sprzedawcy a recenzjami produktów

Należy pamiętać o różnicy między opinią o sprzedawcy a recenzją produktu:

  1. Opinia o sprzedawcy: Opinia dotyczy wrażeń kupującego dotyczących zamówienia, w tym wysyłki i obsługi klienta, i jest wykorzystywana do uzupełnienia oceny opinii sprzedającego.
  2. Recenzja produktu: Recenzje pojawiają się na stronie produktu danego ASIN i opisują wrażenia kupującego dotyczące produktu niezależnie od sprzedawcy lub miejsca, w którym został zakupiony.
Ważne: Recenzje produktów są opiniami kupujących o tym, czy produkty podobały się im czy nie, zakładając, że otrzymali produkt, którego oczekiwali, i był on w stanie, jakiego oczekiwali.
Uwaga: Uwagi dotyczące dokładności opisu produktu lub jego stanu zostaną zachowane — w końcu sprzedawcy odpowiadają za dostarczenie produktu zgodnego z opisem na stronie produktu. Oznacza to, że nowe produkty mają być dostarczane jako nieuszkodzone, kompletne i sprawne, a produkty używane — w stanie zgodnym z opisem.

Dodatkowe informacje można znaleźć w sekcji Opinie o sprzedawcy dotyczące ofert FBA (realizacja przez Amazon).

Uwaga: Jeśli otrzymana opinia spełnia powyższe kryteria, możesz zażądać jej usunięcia, korzystając z  Menadżera opinii . Kroki wymagane do usunięcia opinii opisano w sekcji Żądanie usunięcia opinii. Możesz rozwiązywać problemy klientów, odpowiadając na ich opinie. Służy do tego Menadżer opinii. Aby uzyskać więcej informacji na temat odpowiadania na opinie klientów, przejdź do sekcji Publikowanie publicznej odpowiedzi.
Ważne: Usunięcia opinii można zażądać wyłącznie za pośrednictwem Menadżera opinii . Kontaktowanie się z naszymi zespołami pomocy technicznej w sekcji Skontaktuj się z nami lub dowolną inną metodą niż Menadżer opinii w celu zażądania usunięcia opinii może skutkować dezaktywacją konta. Żądanie usunięcia musi zostać zgłoszone w ciągu 90 dni od przesłania opinii. System uniemożliwia usunięcie opinii po upływie 90 dni.

Aby uzyskać więcej informacji na temat korzystania z Menadżera opinii, przejdź do sekcji Jakie narzędzia służą do zarządzania opiniami sprzedawców?

Aby dowiedzieć się więcej, przejdź do następujących stron pomocy dotyczących usuwania opinii:

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates