Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Jak działa Polecana oferta

Polecana oferta to oferta w pobliżu górnej części strony szczegółowych informacji o produkcie, którą klienci mogą kupić teraz lub dodać do swoich koszyków.

Kluczową cechą serwisu Amazon jest to, że wielu sprzedawców może oferować ten sam produkt. Jeśli więcej niż jeden kwalifikujący się sprzedawca oferuje produkt, może ubiegać się o uzyskanie statusu Polecanej oferty dla swojego produktu (o ile można go dostarczyć na adres klienta).

Aby zapewnić klientom najlepsze z możliwych doświadczeń zakupowych, sprzedawcy muszą spełniać wymagania dotyczące jakości obsługi, aby móc ubiegać się o status Polecanej oferty. Dla wielu sprzedawców uzyskanie statusu Polecanej oferty może prowadzić do zwiększenia sprzedaży.

Gdy sprzedawca wygra Buy Box na stronie szczegółowych informacji o produkcie, zostaną na niej wyświetlone konkretne informacje tego sprzedawcy (odpowiednia cena i nazwa sprzedawcy).

Uwaga: Oferty dotyczące produktów muzycznych i DVD kwalifikują się do Buy Box, jeśli są realizowane przez Amazon (FBA). Oferty dotyczące książek i filmów wideo (VHS) nie kwalifikują się do Buy Box na stronie szczegółowych informacji o produkcie.

Począwszy od stycznia 2021 r. (dokładna data zostanie podana bliżej premiery), sprzedawcy będą mogli wystawiać oferty w nowym Buy Box na Amazon PL Books. Kwalifikować się będą tylko książki w stanie „Nowy”.

Jak obliczany procent Polecanej oferty?

Procent Polecanej oferty jest obliczany jako łączna liczba wyświetleń stron, na których Twoja oferta ma status Polecanej oferty, podzielona przez łączną liczbę wyświetleń stron produktów, które oferujesz. Uwzględniane są tylko aktywne produkty. Jeśli zobaczysz „–”, to znaczy, że nie jesteśmy w stanie obliczyć procentu Twojej Polecanej oferty.

Pozycjonowanie produktu

Gdy umieszczasz swoje produkty w katalogu Amazon, każdy, kto przegląda Amazon, może je znaleźć i kupić. Gdy klienci znajdą to, czego szukają, mogą umieścić produkt w swoim koszyku (i ostatecznie kupić produkt) przy użyciu jednej z trzech metod:

  • Klikając przycisk Dodaj do koszyka w Buy Box.
  • Przeglądając oferty sprzedawcy w polu Więcej opcji zakupu, a następnie klikając przycisk Dodaj do koszyka obok sprzedawcy, od którego chcą kupić produkt.
  • Klikając link „używane i nowe” podczas przeglądania wszystkich ofert danego produktu, a następnie klikając przycisk Dodaj do koszyka obok sprzedawcy, od którego chcą kupić produkt.
    Uwaga: Jeśli nie ma używanych ofert, link wyświetli komunikat „# nowe”.

Po wybraniu zwycięzcy Buy Box w polu Więcej opcji zakupu na stronie szczegółowych informacji o produkcie zostaną wyświetlone oferty od maksymalnie trzech kolejnych kwalifikujących się sprzedawców. Pozostałe oferty są dostępne dla klientów, którzy klikną link nowe i używane (lub nowe) u dołu pola Więcej opcji zakupu, aby przejść do indywidualnej strony oferty.

Jak sprzedawcy mogą zwiększyć swoje szanse na wygraną Buy Box

Ponieważ wymagania dotyczące wyników sprzedawcy mogą się różnić w zależności od kategorii i mogą ulec zmianie, nie ujawniamy konkretnych celów potrzebnych do uzyskania statusu kwalifikującego się sprzedawcy; jednak aby uzyskać taki status, trzeba spełnić bardzo wysokie standardy, a najlepszym sposobem pracy w kierunku osiągnięcia tego statusu jest ciągłe doskonalenie się w zakresie kryteriów kwalifikacyjnych. Jeśli jesteś kwalifikującym się sprzedawcą, możesz zwiększyć swoje szanse na wygranie Buy Box, postępując zgodnie z poniższymi wytycznymi:

Ceny

  • Ponieważ patrzymy na cenę, którą klient zapłaci (cena + wysyłka), upewnij się, że ceny produktów, w tym koszty dostawy, są konkurencyjne. Najniższa cena nie gwarantuje wygranej Buy Box, ponieważ cena jest tylko jednym z czynników, które są oceniane.
  • Na stronie zarządzania zapasami możesz wyświetlić cenę oferty, która obecnie wygrywa Buy Box. Aby wyświetlić kolumnę Cena w Buy Box, przejdź do strony Preferencje i włącz wyświetlanie kolumny. Ceny w Kup Box są wyświetlane tylko w przypadku ofert „Nowe”.
  • Klienci biznesowi na stronach internetowych Amazon zwykle podejmują decyzje o zakupach w oparciu o ceny bez podatku VAT. Dlatego też klientom tym pokazujemy porównanie cen bez podatku VAT tam, gdzie jest to możliwe. Aby włączyć wybór, zarejestruj się w bezpłatnej usłudze obliczania podatku VAT lub dowiedz się więcej na ten temat.

Dostępność

  • Dbaj o dostępność zapasów: jeśli nie masz dostępnych zapasów danego produktu, nie możesz wygrać Buy Box. Stosuj najlepsze praktyki sprzedawcy, aby zadbać o dostępność zapasów popularnych produktów.
  • Aktualizuj zapasy: klienci, którzy składają zamówienia na produkty, których nie ma na stanie, mogą zostawić negatywną opinię, zwłaszcza w czasie wakacji. Aby upewnić się, że kupujący nie mogą zamawiać niedostępnych produktów, aktualizuj zapasy.

Realizacja

Oferuj wiele opcji dostawy swoich produktów, w tym bezpłatną dostawę. Dostępnymi opcjami dostawy możesz zarządzać na stronie Bieżące stawki i ustawienia wysyłki w Seller Central.

Zadowolenie klienta

  • ODR (wskaźnik wadliwych zamówień) – ODR opiera się na opiniach klientów, roszczeniach w ramach gwarancji od A do Z i obciążeniach zwrotnych.
  • Inne metryki związane z wynikami sprzedawcy.
  • Doświadczenie związane z dostawą produktu, w tym szybkość dostawy, czas przetwarzania i Twój udział w realizacji przez Amazon (FBA).
  • Czas i doświadczenie w sprzedaży na Amazon.

Strona Statystyki dotyczące klientów na Twoim koncie sprzedawcy może pomóc w śledzeniu jakości obsługi.


Jak działa Polecana oferta


Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates