Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Oczekujące zamówienia

Na stronie Zarządzaj zamówieniami zamówienie ze stanem Oczekujące może wskazywać na problem z metodą płatności kupującego. W niektórych przypadkach nasze procesy weryfikacji szczegółów płatności i zamówienia mogą potencjalnie wydłużyć czas realizacji zamówienia nawet o 21 dni.

Dlaczego zamówienie jest oczekujące?

Oto niektóre z najczęstszych powodów, dla których zamówienia mają stan Oczekujące:

  • Amazon nie może uzyskać autoryzacji karty kredytowej kupującego.
  • W przypadku zamówienia FBA kupujący zakwalifikował się do bezpłatnej wysyłki, a zamówienie czeka na zebranie wszystkich produktów z zamówienia.
  • W przypadku zamówienia FBA, jeśli zamówienie dotyczy wielu produktów, ale jeden z produktów jest niedostępny. Nawet jeśli Amazon zdecyduje się podzielić zamówienie i wysłać jednostki FBA znajdujące się na stanie, zamówienie nadal będzie miało stan Oczekujące.

Co należy zrobić z zamówieniem ze stanem Oczekujące?

Nie wysyłaj zamówienia ze stanem Oczekujące, nawet jeśli kupujący skontaktuje się z Tobą bezpośrednio. Jeśli kupujący skontaktuje się z Tobą, gdy zamówienie ma status Oczekujące (np. w celu anulowania oczekującego zamówienia), przekieruj go do Działu obsługi klienta Amazon, gdzie uzyska więcej informacji.

Uwagi dotyczące oczekujących zamówień realizowanych przez sprzedawcę:

  • Nie będzie można potwierdzić wysyłki zamówienia, dopóki stan zamówienia nie zmieni się z Oczekujące na Niewysłane.
  • Amazon ponosi ryzyko braku płatności od kupującego za każde zamówienie w raporcie Niewysłane zamówienia oraz za każde zamówienie, które można potwierdzić lub anulować na stronie Zarządzaj zamówieniami.

Aby zainicjować komunikację, zobacz Skontaktuj się z kupującym.

Jak zidentyfikować zamówienie ze stanem Oczekujące

Aby zidentyfikować zamówienia ze stanem Oczekujące, przejdź do strony Zarządzaj zamówieniami w Seller Central i kliknij zakładkę Oczekujące. Wszystkie oczekujące zamówienia, które mają zostać zrealizowane przez Amazon, można znaleźć w zakładce Wyświetl zamówienia FBA. Zamówienia Oczekujące nie są wyświetlane w raporcie zamówień ani w raporcie zamówień niewysłanych. Jednak Twoje zapasy zostaną zaktualizowane w celu odzwierciedlenia zamówienia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzaj swoimi zamówieniami.

Czy zamówienie oczekujące wpłynie na moje zapasy?

Ilość dostępna dla oferty jest odejmowana od ilości w obszarze Zarządzaj zapasami. Jeśli w momencie składania zamówienia ilość produktów wynosiła jeden, oferta zostanie usunięta ze strony oferty Amazon i wyświetlona w obszarze Zarządzaj zapasami z ilością zero podczas przetwarzania zamówienia.

Zamówienie ma obecnie status „Oczekujące”. Czy mogę je anulować?

Zamówienia są wyświetlane jako „Oczekujące”, gdy Amazon weryfikuje użytą przez kupującego metodę płatności. Zamówienia oczekujące nie zawierają adresu wysyłki ani danych kontaktowych kupującego i nie powinny być realizowane, nawet jeśli kupujący skontaktuje się z Tobą bezpośrednio. Jeśli kupujący skontaktuje się z Tobą, gdy zamówienie nadal ma status „Oczekujące”, przekieruj go doDziału obsługi klienta Amazon.

Po zweryfikowaniu metody płatności przyciski Potwierdź przesyłkę i Anuluj zamówienie staną się dostępne w obszarze Zarządzanie zamówieniami. Ponadto zamówienie pojawi się zarówno w Raporcie dotyczącym zamówień, jak i w Raporcie zamówień niewysłanych. W tym momencie zamówienie powinno zostać wysłane (lub anulowane, jeśli to konieczne).

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates