Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Obciążenie zwrotne

Obciążenie zwrotne, zwane również chargeback, ma miejsce, gdy posiadacz karty płatniczej kontaktuje się ze swoim bankiem w celu zakwestionowania obciążenia rachunku za zamówienie złożone na Amazon. Wniosek o obciążenie zwrotne może zostać złożony z różnych przyczyn – od nieotrzymania produktu po nieautoryzowane użycie karty kredytowej.

Uwaga: Jeśli jesteś sprzedawcą Amazon Pay, zapoznaj się z informacjami na stronie Obsługa obciążeń zwrotnych.

Zgodnie z postanowieniami Umowy Amazon Services Business Solutions:

  • Sprzedawca odpowiada za wszelkie obciążenia zwrotne związane z usługą, np. w przypadku niedostarczenia produktu.
  • Amazon odpowiada za wszelkie obciążenia zwrotne związane z oszustwem płatniczym, takim jak kradzież karty kredytowej, lub z próbą oszustwa płatniczego.

Aby zapobiec roszczeniom z tytułu obciążenia zwrotnego, postępuj zgodnie z następującymi zaleceniami:

  • Używaj adresu dostawy przekazanego Ci przez Amazon. W przypadku wszelkich sporów wszczętych w związku z wysyłką zamówień na niewłaściwy adres dostawy odpowiedzialność ponosi sprzedawca.
  • Używaj metody wysyłki z prawidłowym numerem śledzenia.
  • W przypadku wartościowych towarów korzystaj z usługi dostawy za potwierdzeniem odbioru (wymagany podpis).
  • Przechowuj informacje o dacie wysłania zamówienia, zastosowanej metodzie wysyłki oraz wszelkie dostępne dane śledzenia przesyłki przez co najmniej 6 miesięcy od daty złożenia zamówienia.
Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates