Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Zakazane oświadczenia o produktach

Ważne: Dostarczając produkty na sprzedaż na stronie Amazon, musisz przestrzegać wszystkich przepisów, regulacji i zasad Amazon mających zastosowanie do produktów i ofert.

Poniższa treść ma charakter wyłącznie informacyjny. Amazon zastrzega sobie prawo do usunięcia każdej oferty (ang. listing), co do której uzna, że sprzedaż oferowanego artykułu byłaby z jakiegokolwiek powodu nieodpowiednia.

Ogólne zasady dotyczące niedozwolonych oświadczeń o produktach

Naszym celem jest ułatwianie klientom wyszukiwania i kupowania produktów na stronie Amazon. Kluczowym jest, aby przekazywać klientom prawdziwe i wiarygodne informacje o produktach, które nie wprowadzają w błąd co do ich cech lub właściwości.

Prawo unijne chroni konsumentów przed nieuczciwą lub wprowadzającą w błąd reklamą i praktykami marketingowymi, które budzą obawy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa. Powinieneś zapoznać się z odpowiednimi wytycznymi oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami, ponieważ jesteś odpowiedzialny za zapewnienie, by przekazywane przez ciebie informacje dotyczące produktów były z nimi zgodne.

Niektóre produkty, jeśli są przeznaczone do stosowania w celu diagnozowania, leczenia, łagodzenia skutków lub zapobiegania chorobom u ludzi lub zwierząt, muszą być zatwierdzone w UE.

Zgodnie z zasadami Amazon zakazana jest sprzedaż produktów, które wprowadzają w błąd co do swoich właściwości lub cech.

Zakazane oświadczenia o produktach w przypadku chorób lub innych stanów chorobowych

Zgodnie z prawem UE, Amazon zakazuje sprzedaży określonych produktów (np. suplementów), które rzekomo leczą, łagodzą lub zapobiegają chorobom u ludzi. Oto kilka przykładów chorób lub stanów chorobowych, w odniesieniu do których nie można twierdzić, że dany produkt je leczy, łagodzi, lub im zapobiega:

  • Zespół nabytego niedoboru odporności (AIDS)
  • Odstawienie substancji uzależniającej
  • ALS (stwardnienie zanikowe boczne lub choroba Lou Gehrig’a)
  • choroba Alzheimera
  • Zaburzenia koncentracji (znane również jako ADD lub ADHD)
  • Autyzm
  • Zapalenie oskrzeli
  • Zakrzepy krwi
  • Nowotwór lub guzy
  • Choroby układu krążenia
  • Celiakia
  • Choroba wrzodowa
  • Chlamydia
  • Koronawirusy (w tym SARS, MERS i COVID-19)
  • Choroba Crohna
  • Mukowiscydoza
  • Cytomegalowirus (CMV)
  • Demencja
  • Depresja
  • Cukrzyca
  • Ebola
  • E. coli
  • Epilepsja
  • Zaburzenia erekcji
  • Rzeżączka
  • Skaza moczanowa
  • Zapalenie wątroby (typu A, B i C)
  • Wirus opryszczki typ 1 i typ 2 (HSV1 i HSV2)
  • Chłoniak Hodgkina
  • Ludzki wirus niedoboru odporności (HIV)
  • Wirus brodawczaka ludzkiego (HPV)
  • Grypa
  • Marskość lub choroba nerek
  • Choroby wątroby
  • Toczeń
  • Lymphogranuloma Venereum (LGV)
  • Gronkowiec złocisty oporny na metycylinę (MRSA)
  • Zapalenie opon mózgowych
  • Mononukleoza
  • Stwardnienie rozsiane
  • Dystrofia mięśniowa
  • Mycoplasma Genitalium
  • Nierzeżączkowe zapalenie cewki moczowej (NGU)
  • Pasożyty
  • Choroba Parkinsona
  • Zapalenie narządów miednicy mniejszej (PID)
  • Zapalenie płuc
  • Wszy łonowe
  • Infekcje dróg oddechowych
  • Salmonella
  • Świerzb
  • Drgawki
  • Udar
  • Syfilis
  • Rzęsistkowica
  • Enterokokok odporny na wankomycynę (VRE)

Inne zabronione oświadczenia o produktach

Przypomnienie: Powinieneś zapoznać się z odpowiednimi wytycznymi oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami, ponieważ jesteś odpowiedzialny za zapewnienie, by przekazywane przez ciebie informacje dotyczące rzekomych właściwości produktów były z nimi zgodne.

  • Oświadczenia dotyczące środowiska: aby sprzedawać produkty na stronie Amazon, które są opatrzone informacjami marketingowymi dotyczącymi ich charakteru przyjaznego środowisku, musisz zapewnić, by informacje te nie wprowadzały w błąd.
  • Oświadczenia o cechach oczywistych: zabronione jest przedstawianie w informacjach marketingowych jako zalety produktu właściwości, które są powszechne lub obowiązkowe (np. informacji takich jak: produkt posiadający certyfikat CE, wolny od materiałów toksycznych, przebadany na obecność substancji szkodliwych).
  • Logo testu i nagrody: aby sprzedawać na stronie Amazon produkty opatrzone informacjami marketingowymi zawierającymi logo testu i informacjami o nagrodzie, musisz zapewnić, między innymi, by informacje te były podawane wyłącznie w odniesieniu do konkretnego produktu, który został poddany testowi, by dokładne dane były możliwe do sprawdzenia i aktualne oraz że posiadasz wszystkie niezbędne uprawnienia lub licencje.
  • Żywność, suplementy żywnościowe i związane z nimi oświadczenia o działaniu prozdrowotnym lub wartościach odżywczych: żywność i suplementy żywnościowe mogą być opatrzone wyłącznie oświadczeniami zdrowotnymi i żywieniowymi, które są wymienione i dozwolone w unijnym rejestrze oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych dotyczących żywności.

Źródła dodatkowe

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates