Ważne: Dostarczając produkty na sprzedaż na stronie Amazon, musisz przestrzegać wszystkich przepisów, regulacji i zasad Amazon mających zastosowanie do produktów i ofert.
Poniższa treść ma charakter wyłącznie informacyjny. Amazon zastrzega sobie prawo do usunięcia każdej oferty (ang. listing), co do której uzna, że sprzedaż oferowanego artykułu byłaby z jakiegokolwiek powodu nieodpowiednia.
Ogólne zasady dotyczące niedozwolonych oświadczeń o produktach
Naszym celem jest ułatwianie klientom wyszukiwania i kupowania produktów na stronie Amazon. Kluczowym jest, aby przekazywać klientom prawdziwe i wiarygodne informacje o produktach, które nie wprowadzają w błąd co do ich cech lub właściwości.
Prawo unijne chroni konsumentów przed nieuczciwą lub wprowadzającą w błąd reklamą i praktykami marketingowymi, które budzą obawy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa. Powinieneś zapoznać się z odpowiednimi wytycznymi oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami, ponieważ jesteś odpowiedzialny za zapewnienie, by przekazywane przez ciebie informacje dotyczące produktów były z nimi zgodne.
Niektóre produkty, jeśli są przeznaczone do stosowania w celu diagnozowania, leczenia, łagodzenia skutków lub zapobiegania chorobom u ludzi lub zwierząt, muszą być zatwierdzone w UE.
Zgodnie z zasadami Amazon zakazana jest sprzedaż produktów, które wprowadzają w błąd co do swoich właściwości lub cech.
Zakazane oświadczenia o produktach w przypadku chorób lub innych stanów chorobowych
Zgodnie z prawem UE, Amazon zakazuje sprzedaży określonych produktów (np. suplementów), które rzekomo leczą, łagodzą lub zapobiegają chorobom u ludzi. Poniżej przedstawiono kilka przykładów chorób lub schorzeń, w przypadku których produkty nie mogą zawierać twierdzeń ani sugestii o leczeniu, łagodzeniu lub zapobieganiu:
- Zespół nabytego niedoboru odporności (AIDS)
- Odstawienie substancji uzależniającej
- ALS (stwardnienie zanikowe boczne lub choroba Lou Gehrig’a)
- choroba Alzheimera
- Zaburzenia koncentracji (znane również jako ADD lub ADHD)
- Autyzm
- Zapalenie oskrzeli
- Zakrzepy krwi
- Nowotwór lub guzy
- Choroby układu krążenia
- Celiakia
- Choroba wrzodowa
- Chlamydia
- Koronawirusy (w tym odniesienia na stronach produktów lub słowa kluczowe związane z SARS, MERS i COVID-19)
- Choroba Crohna
- Mukowiscydoza
- Cytomegalowirus (CMV)
- Demencja
- Depresja
- Cukrzyca
- Ebola
- E. coli
- Epilepsja
- Zaburzenia erekcji
- Rzeżączka
- Skaza moczanowa
- Zapalenie wątroby (typu A, B i C)
- Wirus opryszczki typ 1 i typ 2 (HSV1 i HSV2)
- Chłoniak Hodgkina
- Ludzki wirus niedoboru odporności (HIV)
- Wirus brodawczaka ludzkiego (HPV)
- Grypa
- Marskość lub choroba nerek
- Choroby wątroby
- Toczeń
- Lymphogranuloma Venereum (LGV)
- Gronkowiec złocisty oporny na metycylinę (MRSA)
- Zapalenie opon mózgowych
- Mononukleoza
- Stwardnienie rozsiane
- Dystrofia mięśniowa
- Mycoplasma Genitalium
- Nierzeżączkowe zapalenie cewki moczowej (NGU)
- Pasożyty
- Choroba Parkinsona
- Zapalenie narządów miednicy mniejszej (PID)
- Zapalenie płuc
- Wszy łonowe
- Infekcje dróg oddechowych
- Salmonella
- Świerzb
- Drgawki
- Udar
- Syfilis
- Rzęsistkowica
- Enterokokok odporny na wankomycynę (VRE).
Inne zabronione oświadczenia o produktach
Przypomnienie: Powinieneś zapoznać się z odpowiednimi wytycznymi oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami, ponieważ jesteś odpowiedzialny za zapewnienie, by przekazywane przez ciebie informacje dotyczące rzekomych właściwości produktów były z nimi zgodne.
- Oświadczenia dotyczące środowiska: aby sprzedawać produkty na stronie Amazon, które są opatrzone informacjami marketingowymi dotyczącymi ich charakteru przyjaznego środowisku, musisz zapewnić, by informacje te nie wprowadzały w błąd.
- Oświadczenia o cechach oczywistych: zabronione jest przedstawianie w informacjach marketingowych jako zalety produktu właściwości, które są powszechne lub obowiązkowe (np. informacji takich jak: produkt posiadający certyfikat CE, wolny od materiałów toksycznych, przebadany na obecność substancji szkodliwych).
- Logo testu i nagrody: aby sprzedawać na stronie Amazon produkty opatrzone informacjami marketingowymi zawierającymi logo testu i informacjami o nagrodzie, musisz zapewnić, między innymi, by informacje te były podawane wyłącznie w odniesieniu do konkretnego produktu, który został poddany testowi, by dokładne dane były możliwe do sprawdzenia i aktualne oraz że posiadasz wszystkie niezbędne uprawnienia lub licencje.
- Żywność, suplementy żywnościowe i związane z nimi oświadczenia o działaniu prozdrowotnym lub wartościach odżywczych: żywność i suplementy żywnościowe mogą być opatrzone wyłącznie oświadczeniami zdrowotnymi i żywieniowymi, które są wymienione i dozwolone w unijnym rejestrze oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych dotyczących żywności.
Źródła dodatkowe