Wariacje (znane również jako relacje nadrzędny-podrzędny) to zestawy produktów, które są ze sobą powiązane pod względem rozmiaru, koloru, smaku itp. Dobre oferty powiązań wariantów umożliwiają kupującym porównywanie i wybieranie produktów w oparciu o różne atrybuty, takie jak rozmiar, kolor lub inne cechy z dostępnych opcji na jednej stronie szczegółowych informacji o produkcie. Na przykład klient poszukujący koszulki z krótkim rękawem może kliknąć na stronie szczegółowych informacji o produkcie koszulki w trzech rozmiarach (mała, średnia i duża) oraz w trzech kolorach (niebieski, czerwony, czarny). Zamiast przeglądać osobne strony dla każdego koloru i rozmiaru, klient może wybrać preferowany rozmiar i wybrać kolor z trzech dostępnych wariantów kolorów na tej samej stronie.
Przykładami dobrych rodzin wariantów są:
Oto przykład tego, jaki wariant pokazuje się klientom:
Istnieją trzy elementy powiązania nadrzędny-podrzędny:
Oferta ta jest wyświetlana tylko w wynikach wyszukiwania w Seller Central. Katalog Amazon używa oferty nadrzędnej do ustanowienia powiązania między produktami podrzędnymi. Na przykład, jeśli 2 koszule mają tę samą ofertę nadrzędną, są one powiązane i uważane za produkty podrzędne.
Produkt podrzędny jest przykładem produktu nadrzędnego. Można mieć wiele produktów podrzędnych, które są powiązane z jednym produktem nadrzędnym. Każde oferta podrzędna jest w jakiś sposób zróżnicowana, na przykład według rozmiaru, koloru itp.
Temat wariacji określa, w jaki sposób powiązane produkty różnią się od siebie. W zależności od kategorii wybranej dla listy produktów, rodzaje wariantów również się różnią. .Na przykład w kategorii Odzież, akcesoria i bagaż produkty podrzędne mogą różnić się od siebie rozmiarem lub kolorem; a oferty podrzędne w kategorii Artykuły dla zwierząt domowych mogą różnić się smakiem, zapachem, ilością itp.
Poniższe przykłady ilustrują powiązanie ofert w różnych kategoriach produktów:
Nie każda kategoria obsługuje powiązanie nadrzędny-podrzędny i nie każda wariacja jest odpowiednia dla powiązania nadrzędny-podrzędny. Jeśli dla Twoich produktów istnieje odpowiedni rodzaj wariantu, należy uwzględnić produkty w powiązaniu nadrzędny-podrzędny.
Kategoria Uroda obsługuje warianty kolorów, ponieważ produkty nie zmieniają się zasadniczo ze względu na wariant koloru. Ponieważ wariant koloru istnieje w kategorii Uroda, należy ustanowić relację nadrzędny-podrzędny dla każdego wariantu koloru w twoich zapasach szminek, o ile produkty nie różnią się od siebie żadną inną cechą (np. marką).
Kategoria Uroda nie obsługuje wariantów zapachowych, ponieważ w pewnych okolicznościach produkt, taki jak perfumy, będzie zasadniczo różny, nawet jeśli wszystkie inne atrybuty są takie same. Ze względu na niedostępność wariantu zapachowego, dla balsamów, które w przeciwnym razie są takie same, ale różnią się w zależności od zapachu, nie używa się powiązania nadrzędny-podrzędny.
Nie wszystkie powiązane produkty są poprawnymi wariantami. Następujące pytania pozwolą określić, czy niektóre produkty są uzasadnionymi wariantami:
Amazon od dawna stosuje warianty do przedstawienia pakietów. Pakiet to grupa uzupełniających się przedmiotów, które klient kupuje razem, często ze zniżką. Przykładem pakietu jest aparat fotograficzny, torba na aparat i karta SD. Podczas gdy pakiet zawierający aparat nie jest prawdziwym wariantem aparatu, klienci oczekują, że na stronie szczegółowych informacji o aparacie zobaczą dostępne pakiety aparatu i często wolą, ze względu na wygodę, kupić pakiet zawierający aparat, zamiast kupować każdy przedmiot osobno.
Pakiety nie są uważane za obowiązujące warianty. Jednak są one obecnie dozwolone do czasu zaktualizowania wersji zakupowej, co pozwoli na współistnienie pakietów i wariantów w sposób podkreślający mocne strony każdego produktu.
Pakiety mogą być umieszczone w ofercie jako warianty, jeśli spełniają następujące kryteria:
Amazon może usuwać produkty, które nie używają poprawnie ustalonych rodzajów wariantu. Aby dowiedzieć się, jak wyświetlić listę produktów nadrzędnych i podrzędnych, zobacz Tworzenie relacji nadrzędny-podrzędny.