Optymalizacja czasu transportu przez sprzedawcę (OST) może pomóc w zapewnieniu krótszych i
dokładniejszych czasów dostaw w przypadku standardowych wysyłek zamówień realizowanych przez
sprzedawcę. Funkcja ta wykorzystuje historyczne dane dotyczące wysyłek i na ich podstawie
dynamicznie dostosowuje czasy transportu między domyślną lokalizacją magazynu a lokalizacją
klienta. Po włączeniu tej opcji w szablonie wysyłki standardowej można przedstawiać klientom
dokładniejsze szacunki dotyczące przewidywanego terminu dostawy przy korzystaniu z usług
wybranego przewoźnika.
Uwaga: Funkcja OST jest obecnie dostępna dla sprzedawców o wysokim wskaźniku terminowości
dostaw i wysokim wskaźniku przesyłek z prawidłowym numerem identyfikacyjnym.
Ważne: Upewnij się, że domyślny adres wysyłki jest aktualny, ponieważ OST
szacuje czas transportu na podstawie domyślnej lokalizacji magazynu wysyłki (domyślny adres
wysyłki) i lokalizacji klienta. Aby dowiedzieć się więcej na temat aktualizacji domyślnego
adresu wysyłki, zapoznaj się z sekcją często zadawanych pytań na tej stronie.
Optymalizacja czasu transportu przez sprzedawcę dla ofert z wysyłką standardową
Aby włączyć OST dla ofert z wysyłką standardową, wykonaj następujące czynności:
-
W menu rozwijanym Ustawienia w prawym górnym rogu Seller
Central kliknij Ustawienia wysyłki. Na stronie „Ustawienia
wysyłki” przejdź do sekcji Szablony wysyłki.
-
W sekcji Szablony wysyłki:
-
jeśli chcesz utworzyć nowy szablon wysyłki, aby włączyć optymalizację czasu
transportu przez sprzedawcę, kliknij Utwórz nowy szablon
wysyłki i Utwórz nowy szablon dostawy, wprowadź
nazwę szablonu wysyłki (na przykład „Moja wysyłka realizowana przez sprzedawcę”) i
wybierz model stawek Za sztukę/wg wagi lub Zależny
od wartości zamówienia albo
-
jeśli chcesz uaktualnić istniejący szablon wysyłki, aby włączyć optymalizację
czasu transportu przez sprzedawcę, wybierz istniejący szablon wysyłki i kliknij
Edytuj szablon po prawej stronie ekranu.
-
Kliknij przełącznik, aby włączyć ustawienia optymalizacji czasu transportu przez
sprzedawcę.
-
Zapoznaj się z opłatą za wysyłkę dla poszczególnych regionów
wysyłki.
-
Kliknij Zapisz szablon.
-
Przypisz swoje kody SKU realizowane przez sprzedawcę do szablonu wysyłki.
Uwaga: Funkcja OST jest ograniczona do ustawień wysyłki standardowej realizowanej przez
sprzedawcę (innej niż Prime) dla lokalizacji krajowych i zagranicznych. Nie ma zastosowania
do wysyłek Prime ani Premium.
Często zadawane pytania dotyczące optymalizacji czasu transportu przez
sprzedawcę
Jakie są korzyści z włączenia OST?
Klienci lubią kupować produkty ze zobowiązaniem do szybkiej dostawy. Jednak oferowanie
dokładnych czasów transportu do różnych regionów dostawy wymaga od sprzedawców
dokładnego obliczenia i śledzenia możliwości dostawy w ramach usług przewozowych
wybranego przewoźnika, co może być trudne. Włączenie ustawień optymalizacji czasu
transportu przez sprzedawcę w szablonach wysyłki pomoże Ci zapewnić klientom
dokładniejsze czasy dostawy.
Czy muszę włączać OST w szablonach wysyłki za każdym razem, gdy aktualizuję domyślny
adres wysyłki?
Nie, po włączeniu optymalizacji czasu transportu przez sprzedawcę w szablonach wysyłki
Amazon automatycznie użyje najnowszego domyślnego adresu wysyłki, aby oszacować czasy
dostawy dla klientów. Po zmianie domyślnego adresu wysyłki nie trzeba jej ponownie
włączać w szablonach wysyłki.
Jak edytować domyślny adres wysyłki?
Domyślny adres wysyłki można edytować, wykonując te instrukcje:
-
W menu rozwijanym Ustawienia w prawym górnym rogu Seller
Central kliknij Ustawienia wysyłki. Na stronie „Ustawienia
wysyłki” przejdź do sekcji Ogólne ustawienia wysyłki.
-
Kliknij Edytuj w prawym górnym rogu sekcji
Domyślny adres wysyłki.
-
Wybierz adres, który chcesz ustawić jako nowy domyślny adres wysyłki, lub kliknij
Dodaj nowy adres, aby dodać nowy adres wysyłki.
-
Kliknij Zapisz.
Czy po włączeniu OST muszę skonfigurować czasy transportu dla moich regionów
dostawy?
Możesz skonfigurować czasy transportu dla regionów wysyłki po włączeniu OST. System
Amazon porówna historyczne dane wysyłki między adresem wysyłki a lokalizacją klienta
oraz skonfigurowany czas transportu i wybierze szybszą oraz dokładniejszą opcję
generowania zobowiązania dostawy dla klienta.
Jak mogę wyłączyć OST?
Optymalizacja czasu transportu przez sprzedawcę będzie obowiązywać domyślnie w nowych
szablonach wysyłki standardowej. Możesz wyłączyć OST w dowolnym momencie za pomocą
przełącznika ustawień optymalizacji czasu transportu przez sprzedawcę w odpowiednim
szablonie wysyłki standardowej.
Czy po wyłączeniu OST przy użyciu przełącznika mogę włączyć go ponownie?
Tak, możesz włączyć tę funkcję w dowolnym momencie przy użyciu przełącznika ustawień
optymalizacji czasu transportu przez sprzedawcę w szablonie wysyłki standardowej.
Czy włączenie OST będzie miało wpływ na czas przygotowania zamówienia do wysyłki?
Nie będzie to miało wpływu na czas przygotowania zamówienia do wysyłki, ponieważ
ustawienia optymalizacji czasu transportu przez sprzedawcę w wysyłce mają wpływ tylko na
czas transportu.
Uwaga: Zobowiązanie dostawy do klienta to połączenie czasu przygotowania zamówienia do
wysyłki i czasu transportu. Skracając
czas przygotowania zamówienia do wysyłki, możesz zaoferować
klientom zobowiązanie szybszej dostawy.