Sprzedając towary na Amazon, masz obowiązek zadbać o zgodność swoich ofert ze wszystkimi mającymi zastosowanie przepisami ustawowymi i wykonawczymi oraz zasadami Amazon, . Nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów prawa i zasad Amazon może skutkować odebraniem Ci uprawnień do sprzedaży.
Pełne instrukcje dotyczące postępowania w takim przypadku znajdziesz na stronie pomocy Zgłaszanie naruszeń.
Zapoznaj się z naszymi zasadami dotyczącymi produktów podlegających ograniczeniom. Strony z zasadami dotyczącymi produktów podlegających ograniczeniom pełnią funkcję informatora na temat produktów, które można sprzedawać na Amazon, a które są niedozwolone.
Jeśli uważasz, że usunęliśmy produkt w wyniku błędu, skontaktuj się z Działem Obsługi Sprzedawców, podając ASIN wraz ze szczegółowym uzasadnieniem prośby o przywrócenie oferty. Przed skontaktowaniem się z Działem Obsługi Sprzedawców upewnij się, że postępujesz zgodnie ze wszystkimi instrukcjami znajdującymi się w powiadomieniu na temat produktów podlegających ograniczeniom.
Nieustannie wprowadzamy zmiany w systemach, których używamy do wykrywania produktów podlegających ograniczeniom. Czasami może się zdarzyć, że system usunie produkty, których sprzedaż w witrynie jest dozwolona. Może to być spowodowane niekompletnymi lub niedokładnymi informacjami o produkcie lub po prostu błędem systemu.
Nie. Zmiana statusu na Brak w magazynie nie sprawia, że oferta jest zgodna z zasadami. Nieprawidłowe zamknięcie lub nieusunięcie wszystkich ofert produktów podlegających ograniczeniom może spowodować odebranie Ci uprawnień do sprzedaży. Jeśli uważasz, że nieprawidłowo zidentyfikowaliśmy Twój produkt jako podlegający ograniczeniom na Amazon, natychmiast zamknij tę ofertę, aby zapewnić zgodność z zasadami na czas odwoływania się od tej decyzji w Dziale Obsługi Sprzedawców.
Nie możesz zakładać, że produkt jest dopuszczony do sprzedaży jedynie dlatego, że nie widnieje na naszych stronach poświęconych zasadom dotyczącym produktów podlegających ograniczeniom. Sprawdź również, czy produkt jest zgodny ze wszystkimi obowiązującymi przepisami federalnymi, stanowymi i lokalnymi.
Wystawianie ofert wszelkich produktów wycofanych ze sprzedaży przez producenta, dowolną agencję rządową lub urząd regulacyjny jest niedozwolone.
Importując, eksportując i sprzedając produkty na Amazon, koniecznie przestrzegaj wszystkich mających zastosowanie przepisów prawa. Obejmuje to przepisy kontroli handlu w Polsce lub innej stosownej jurysdykcji. Obowiązywanie przepisów dotyczących kontroli handlu w danej jurysdykcji zależy od Twojej lokalizacji, kraju wywozu, kraju przywozu, kraju pochodzenia produktu i innych czynników. Odpowiadasz za ustalenie, które przepisy kontroli handlu mają zastosowanie w Twoim przypadku, uzyskanie wszelkich wymaganych uprawnień rządowych oraz wszelkie kary nałożone w wyniku nieprzestrzegania przepisów.
Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić:
Amazon nie będzie wstępnie zatwierdzać ofert. Twoim obowiązkiem jest dokładne zapoznanie się z zasadami Amazon i obowiązującymi przepisami prawa przed wystawieniem oferty produktu. Przepisy często się zmieniają, więc sprzedawcy powinni monitorować zmiany regulacyjne i podejmować odpowiednie działania. W przypadku pytań dotyczących przepisów ustawowych i wykonawczych mających zastosowanie do Twoich produktów zachęcamy do konsultacji z radcą prawnym.
Naruszenie zasad dotyczących produktów podlegających ograniczeniom może skutkować odebraniem Ci uprawnień do sprzedaży. Aby Twoje konto pozostawało w dobrym stanie, koniecznie zapoznaj się ze wszystkimi zasadami i ograniczeniami dotyczącymi Twoich produktów oraz szybko reaguj na otrzymywane powiadomienia.
W centrach logistycznych Amazon nie przyjmujemy przesyłek FBA zawierających produkty podlegające ograniczeniom. Zapoznaj się z naszymi zasadami i wymaganiami dotyczącymi FBA oraz zasadami dotyczącymi żądania wycofania produktów.
Możesz realizować zamówienia złożone przed zmianą zasad – nie będzie to miało negatywnego wpływu na stan konta.