Jak działa zasada konkurencyjnej ceny zewnętrznej?
Większość klientów Amazon kupuje polecaną ofertę (Buy Box) na stronie szczegółowych informacji o produkcie. Oferty mogą nie kwalifikować się do wyświetlania, gdy nie mają konkurencyjnej ceny w porównaniu z ofertami innych Sprzedawców spoza Amazon. Zasada konkurencyjnej ceny zewnętrznej umożliwia automatyczne wyceny ofert w oparciu o konkurencyjną cenę. Należy wówczas wybrać jedną z następujących opcji:
Wyrównaj do konkurencyjnej ceny zewnętrznej – ta opcja będzie utrzymywać Twoją cenę na równi z konkurencyjną ceną zewnętrzną.
Ustaw poniżej konkurencyjnej ceny zewnętrznej – ta opcja będzie aktualizować cenę tylko wtedy, gdy konkurencyjna cena zewnętrzna spadnie poniżej Twojej aktualnej ceny.
Oto kilka przykładów tego, jak działa ta zasada:
W przypadku oferty wycenianej za pomocą zasady konkurencyjnej ceny zewnętrznej z wybraną opcją „Wyrównaj do konkurencyjnej ceny zewnętrznej”:
Jeśli aktualna cena Twojej oferty wynosi 75 PLN, a konkurencyjna cena to 80 PLN, Twoja oferta zostanie wyceniona na 80 PLN, aby dopasować się do ceny konkurencyjnej.
W przypadku oferty wycenianej za pomocą zasady konkurencyjnej ceny zewnętrznej z wybraną opcją „Ustaw poniżej konkurencyjnej ceny zewnętrznej”:
Jeśli aktualna cena Twojej oferty wynosi 70 PLN, a konkurencyjna cena to 80 PLN, cena Twojej oferty zostanie utrzymana na poziomie 70 PLN.
Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka).
Zaloguj się