Zgodnie z niemieckimi przepisami niemieckie organy podatkowe mogą wydawać wezwania lub nakazy zajęcia. Otrzymujemy wówczas informację o identyfikacji sprzedawcy, który zdaniem tych organów narusza niemieckie przepisy dotyczące podatku VAT, co nakłada na nas obowiązek uniemożliwienia mu sprzedaży na Amazon.de.
Sprzedawcy Amazon muszą przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów ustawowych i wykonawczych.
Jeśli otrzymamy wezwanie lub nakaz zajęcia związany z Twoim kontem sprzedawcy, nie będziesz mieć możliwości sprzedaży na Amazon.de i korzystania z naszej usługi Realizacja przez Amazon (FBA) w związku ze sprzedażą na Amazon.de. Nie będziesz też mieć możliwości oferowania wysyłki produktów do Niemiec w żadnej z europejskich witryn internetowych Amazon, a także korzystania z naszej usługi FBA do wysyłania produktów do Niemiec.
Jak mogę rozwiązać problem ze statusem VAT?
W przypadku utraty możliwości sprzedaży na Amazon.de z powodu wezwania lub nakazu zajęcia dotyczącego podatku VAT w Niemczech skontaktuj się z niemieckim organem podatkowym pod adresem podanym w sekcji Powiadomienia dotyczące konta, aby rozwiązać problem ze statusem VAT. Możemy zezwolić Ci na sprzedaż na Amazon.de ponownie po rozwiązaniu problemu ze statusem VAT we współpracy z niemieckim organem podatkowym, gdy poinformuje on nas, że wezwanie zostało wycofane.
Kliknij tutaj , aby pobrać raporty najczęściej wymagane przez organy podatkowe.
Organ podatkowy nie udostępnia tych informacji Amazon. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się bezpośrednio z organem podatkowym.
Odpowiedni adres e-mail organu podatkowego i numer referencyjny sprawy znajdziesz na stronie Seller Central > Jakość sprzedaży > Powiadomienia dotyczące konta. Szukaj wiadomości z tematem „Blokada konta”. Kontaktując się z organem podatkowym, zawsze podawaj numer referencyjny sprawy.
Amazon nie może bezpośrednio kontaktować się z organem podatkowym w Twoim imieniu.
Pamiętaj, że każdy sprzedawca Amazon ma obowiązek przestrzegania przepisów dotyczących podatku VAT, a jeśli nie jest pewny swoich zobowiązań, powinien zasięgnąć profesjonalnej porady.
Urzędy skarbowe reagują na zapytania w różnym czasie. Upewnij się, że kontaktujesz się z właściwym urzędem skarbowym, podając prawidłowy numer referencyjny sprawy, i poczekaj na odpowiedź organu podatkowego.
Lista wszystkich numerów rejestracyjnych VAT/GST w Seller Central
Zaloguj się do Seller Central i wybierz kolejno opcje Ustawienia > Informacje o koncie > Ustawienia obliczania podatku VAT. Na tej stronie możesz sprawdzić wszystkie numery VAT z odpowiednim statusem oraz czy masz aktywną usługę obliczania podatków.
Raporty danych
Raporty dotyczące sprzedaży na Amazon można pobierać za pośrednictwem Amazon Seller Central. Zaloguj się do Seller Central, wybierz kolejno opcje Raporty > Płatności, na pasku nawigacji kliknij Raporty według przedziałów czasowych, kliknij Generuj raport, wybierz Podsumowanie i sprawdź raport dla wybranego przedziału czasowego. Kliknij OK, aby wygenerować raport, a następnie kliknij Pobierz, aby go pobrać.
Więcej informacji znajdziesz w artykule Raporty według przedziałów czasowych.
Raport o płatnościach
Zaloguj się do Seller Central, wybierz kolejno opcje Raporty > Płatności, na pasku nawigacji kliknij kolejno Raporty według przedziałów czasowych i Generuj raport, wybierz Widok transakcji i sprawdź raport dla wybranego przedziału czasowego. Kliknij OK, aby wygenerować raport, a następnie Pobierz, aby go pobrać.
Więcej informacji znajdziesz w artykule Raporty według przedziałów czasowych.
Raporty dotyczące usługi Realizacja przez Amazon (FBA)
Raport danych FBA
Zaloguj się do Seller Central, wybierz kolejno opcje Raporty > Realizacja przez Amazon (FBA) > Raport zapasów i sprzedaży, a następnie na lewym pasku bocznym kliknij kolejno Sprzedaż > Wysyłki realizowane przez Amazon > Pobierz. Następnie wybierz odpowiednią datę zdarzenia i kliknij Poproś o pobranie .csv, aby wyeksportować potrzebny raport danych.
Więcej informacji znajdziesz w artykule Raport przesyłek zrealizowanych przez Amazon.
Jak określić, w których krajach masz zapasy FBA
Zaloguj się do Seller Central, wybierz kolejno opcje Raporty > Realizacja przez Amazon (FBA) > Raport zapasów i sprzedaży, a następnie na lewym pasku bocznym kliknij kolejno Zapasy > Dzienna historia stanu zapasów > Pobierz. Następnie wybierz odpowiednią datę zdarzenia i kliknij Poproś o pobranie .csv, aby wyeksportować potrzebny raport danych. W pobranym pliku Excel znajdziesz odpowiednie informacje w kolumnie „Kraj”.
Ogólnoeuropejska realizacja przez Amazon
Aby sprawdzić, czy masz rejestrację w programie Ogólnoeuropejska realizacja przez Amazon, zaloguj się do Seller Central i wybierz kolejno opcje Ustawienia > Realizacja przez Amazon (FBA). W sekcji Ustawienia realizacji transgranicznej możesz sprawdzić, czy jesteś uczestnikiem programu i w których krajach masz włączone magazynowanie zapasów.
Raporty dostępne tylko dla sprzedawców korzystających z usług VAT na Amazon
Zwroty wsteczne
Zaloguj się do Seller Central, wybierz kolejno opcje Raporty > Złóż deklarację VAT > Często zadawane pytania > Mam pytanie związane z powiadomieniami z urzędu skarbowego. Jak mogę uzyskać wsparcie? Postępuj zgodnie z instrukcjami lub skontaktuj się z doradcą podatkowym.
Raport Amazon o transakcjach podlegających VAT
Zaloguj się do Seller Central, wybierz kolejno opcje Raporty > Biblioteka dokumentów podatkowych, na lewym pasku bocznym w obszarze Podatek kliknij Raport o transakcjach VAT na Amazon i wybierz odpowiedni miesiąc czynności przy użyciu przycisku Pobierz. Kliknij „Poproś o pobranie .csv”, aby wyeksportować potrzebny raport danych.
Więcej informacji znajdziesz w artykule Raport Amazon o transakcjach podlegających VAT.