Anulowanie zamówień i zwrot towaru są czymś całkowicie normalnym w przypadku sprzedaży.
Ustal kolejne działania w zależności od etapu realizacji zamówienia, biorąc pod uwagę poniższe wskazówki:
Więcej informacji znajdziesz na stronie Anulowanie zamówienia lub wielu zamówień.
Aby przesłać oficjalną prośbę o anulowanie zamówienia, kupujący musi odnaleźć to zamówienie na swoim koncie Amazon w Moje konto > Moje zamówienia, a następnie kliknąć Zażądaj anulowania.
Aby anulować zamówienie na prośbę kupującego:
Poniższy obraz przedstawia przykładowy etap drugi i trzeci. Na stronie Zarządzaj zamówieniami wybierz zamówienie, które chcesz anulować, i kliknij Anuluj zamówienie.
Przykładowy etap czwarty: Z menu rozwijanego jako przyczynę anulowania wybierz Anulował kupujący.
Nieoficjalny proces anulowania zamówień, który może mieć wpływ na wskaźnik anulowanych zamówień:
Wysłanie przez kupującego prośby o anulowanie zamówienia wyłącznie za pośrednictwem komunikatora kupującego i sprzedawcy, z pominięciem oficjalnego procesu anulowania zamówień, uznaje się za nieoficjalny sposób anulowania zamówienia przez kupującego. W związku z tym anulowanie zamówienia w odpowiedzi na prośbę kupującego przesłaną za pomocą komunikatora kupującego i sprzedawcy, czyli w sposób nieoficjalny, wpłynie na Twój wskaźnik anulowanych zamówień.Aby uniknąć anulowania zamówienia w sposób wpływający na wskaźnik anulowanych zamówień, możesz odpowiedzieć na wiadomość kupującego i poprosić go o przesłanie wniosku o anulowanie zamówienia przy użyciu oficjalnego procesu.
W odpowiedzi zamieść następujące wskazówki: „Aby znaleźć zamówienie na swoim koncie Amazon, kliknij Moje konto > Moje zamówienia > Zażądaj anulowania”.
Wskaźnik anulowanych zamówień i dotyczące go wymagania związane z obowiązującymi zasadami znajdziesz na stronie Wskaźnik anulowanych zamówień.
Oficjalne prośby o anulowanie zamówienia przesłane przez kupujących znajdziesz w następujących miejscach:
Nie. Jeśli nie korzystasz z raportów o zamówieniach, będziesz otrzymywać powiadomienia o zamówieniach anulowanych przez kupujących za pośrednictwem poczty e-mail, strony Zarządzaj zamówieniami w Seller Central oraz interfejsów API. Zaletą pobierania raportów o zamówieniach jest to, że wszystkie zamówienia anulowane przez kupujących są widoczne w jednym raporcie. Aby aktywować pole Kupujący poprosił o anulowanie, włącz odpowiedni przełącznik.
Strona anulująca zamówienie | Scenariusz anulowania zamówienia | Czy anulowanie wpływa negatywnie na wskaźnik anulowanych zamówień? |
Kupujący | 1. Anuluję zamówienie, ponieważ kupujący przesłał oficjalną prośbę o anulowanie zamówienia. | Nie |
2. Anuluję zamówienie, ponieważ klient poprosił o anulowanie zamówienia przez komunikator kupującego i sprzedawcy (nieoficjalny proces anulowania zamówień). | Tak | |
Sprzedawca | 1. Anuluję zamówienie, ponieważ zapasy produktu wyczerpały się. | Tak |
2. Anuluję zamówienie, ponieważ dostawa pod wskazany adres była niemożliwa. | Tak | |
3. Anuluję zamówienie ze względu na brak reakcji ze strony kupującego. | Tak | |
Amazon | 1. Amazon automatycznie anulował zamówienie, ponieważ sprzedawca nie potwierdził wysyłki w ciągu 7 dni od przewidywanej daty wysyłki. | Tak |
2. Amazon automatycznie anulował zamówienie, ponieważ stwierdziliśmy, że kupujący dopuścił się oszustwa. | Nie | |
3. Weryfikacja płatności nie powiodła się, dlatego zamówienie zostało anulowane przez Amazon. | Nie |
Zamówienia są wyświetlane ze statusem „W toku”, gdy Amazon weryfikuje metodę płatności wskazaną przez kupującego. Zamówienia w toku nie zawierają adresu dostawy ani danych kontaktowych kupującego i nie powinny być realizowane, nawet jeśli kupujący skontaktuje się z Tobą bezpośrednio. Jeśli kupujący skontaktuje się z Tobą, gdy zamówienie wciąż ma status „W toku”, przekieruj go do Działu Obsługi Klienta Amazon.
Po zweryfikowaniu metody płatności na stronie Zarządzaj zamówieniami zostaną udostępnione przyciski Potwierdź wysyłkę i Anuluj zamówienie. Ponadto zamówienie pojawi się zarówno w raporcie o zamówieniach, jak i w raporcie o niewysłanych zamówieniach. Na tym etapie zamówienie powinno zostać wysłane (lub, w razie potrzeby, anulowane).
Więcej informacji znajdziesz na stronie Zamówienia w toku.
Amazon może anulować zamówienie automatycznie, jeśli od oczekiwanego terminu dostępności do wysyłki upłynie 7 dni, a wysyłka nie zostanie zrealizowana ani potwierdzona.
W niektórych przypadkach procesy weryfikacji szczegółów płatności i zamówienia mogą potencjalnie wydłużyć czas realizacji zamówienia nawet do 21 dni.
Możesz dokonać pełnego i częściowego zwrotu pieniędzy za każdy produkt z zamówienia za pomocą narzędzia Zwrot pieniędzy za zamówienia lub feedu do korygowania zamówień.
Czasami zdarza się, że musisz anulować część zamówienia składającego się z kilku produktów i zwrócić pieniądze tylko za anulowaną część zamówienia.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Anulowanie zamówienia lub wielu zamówień .
Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze wysłane, a kupujący oświadczy, że nie może odebrać zamówienia pod wskazanym pierwotnie adresem, poproś kupującego o anulowanie zamówienia. Kupujący może następnie złożyć nowe zamówienie na Amazon, tym razem używając poprawnego adresu. Zasady Amazon wymagają od sprzedawców wysyłania zamówień wyłącznie pod adres udostępniony im przez konto sprzedawcy.
Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze wysłane, możesz skontaktować się z kupującym za pomocą komunikatora kupującego i sprzedawcy i poprosić go, aby anulował to zamówienie i złożył nowe, podając poprawny adres.
Jeśli zamówienie zostało już wysłane, możesz poprosić przewoźnika o jego zwrot. Gdy produkt dotrze do Ciebie z powrotem, możesz potrącić opłatę za uzupełnienie zapasów i zwrócić pieniądze za zamówienie.