Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Dobre praktyki dotyczące filmów

Zalecamy stosowanie dobrych praktyk, które mogą pomóc Ci osiągnąć największe korzyści z filmów. Zalecamy sprzedawcom załączanie filmów skupionych wokół produktów, aby pomóc naszym klientom Amazon w bardziej zdecydowanym podejmowaniu decyzji zakupowych. Filmy te muszą być również zgodne z instrukcjamiWytyczne dla społeczności Amazon.

Uwaga: Te dobre praktyki mogą być okresowo modyfikowane, więc warto okresowo sprawdzać, czy nie zostały zaktualizowane.

Aby spełnić nasze wymogi jakościowe, treści muszą:

opisywać i prezentować produkt oraz być skupione wokół niego

Prezentowanie produktu: Klienci chcą poznać cechy produktu i korzyści z posiadania go. Podstawową zaletą filmu jest to, że oglądający mogą zobaczyć produkt w użyciu. Tego, jak dany produkt naprawdę wygląda, jak się go używa, jakie wydaje dźwięki itp., nie da się przekazać tylko za pomocą tekstu i obrazów. Jeśli film nie zaprezentuje produktu, wówczas główne korzyści z posiadania go mogą zostać niezauważone. Zwykłe pokazanie produktu nie jest jego prezentacją. Konieczne jest pokazanie go w użyciu w środowisku, w którym jest używany. Klienci oczekują, że po wyjęciu z opakowania produkt będzie gotowy do użycia.

Opisanie produktu: Co to jest? Jakie są cechy produktu? Dla kogo jest przeznaczony? Czym się odróżnia od konkurencyjnych produktów i dlaczego jest od nich lepszy? Ponadto, jeśli jest to istotne, jakie ma wymiary? Ile waży? Jak łatwe jest jego używanie, czyszczenie, przechowywanie lub montaż? Klient próbuje podjąć decyzję, a najlepsze filmy to te, które przewidują jego pytania i obawy i odpowiadają na nie. Klient oczekuje Twojego unikalnego spojrzenia. Suche fakty podane na opakowaniu lub w witrynie internetowej nie są opisem produktu.

Skupienie wokół produktu: Filmy mają pomóc klientom szukającym produktów. Film, który nie opisuje zrozumiale produktu ani go nie prezentuje, uznamy za reklamę. Zostaniesz wówczas zaproszony do skorzystania z jednego z rozwiązań reklamowych Amazon. Aby „opisać produkt”, film musi zapewniać treści wizualne, tekstowe lub głosowe, które dostarczają możliwych do zweryfikowania informacji o funkcjach, zastosowaniach, materiałach, rozmiarach lub podobnych właściwościach produktu, i pomogą klientom zrozumieć, co zyskają w przypadku dokonania zakupu.

Zwięzłość i precyzja

Nie chcemy marnować czasu naszych klientów. Określenie kontekstu jest dobrą rzeczą, ale najlepsze filmy zaczynają przekazywać przydatne informacje niemal natychmiast, przechodzą do sedna, koncentrują się na nim i są zwięzłe. Preferujemy krótsze filmy (1–5 minut).

Autentyczność i budzenie zaufania

Klienci szukają faktów na temat produktu, którego zakup rozważają, więc filmy muszą być wiarygodne i zdobyć zaufanie oglądającego. Przekazanie prawdziwych, dokładnych i uzasadnionych informacji dotyczących produktu oraz unikanie przesady pomaga budować zaufanie. Głos lektora lub osób występujących w filmie powinien być przyjazny, szczery i skory do pomocy.

Wysoka jakość realizatorska

Odpowiednie oświetlenie, dobra widoczność produktu, wysokiej jakości dźwięk i inne aspekty techniczne są kluczowymi czynnikami wywołującymi pozytywne wrażenia. Klienci chcą wyraźnie zobaczyć i poznać produkt, a słaba jakość obniża poziom zaufania konsumentów. Filmy ze słabym dźwiękiem, niedbale przygotowanym planem i niestabilną jakością mogą wysyłać komunikat, że produkt jest również niskiej jakości lub że sprzedający nie jest godny zaufania.

Spraw, aby klienci wciąż u Ciebie kupowali

Gdy klienci oglądają Twoje filmy, są nastawieni na zakup. Pomóż im zachować to nastawienie, skupiając ich uwagę na produktach. Ogranicz ilość informacji o produkcie w filmie do niezbędnego minimum i przekazuj je zwięźle. Nie odsyłaj klientów od strony produktu poprzez linki, adresy URL czy wezwania do działania.

Odpowiednie oznaczanie produktu

Oznacz produkty, które są prezentowane w filmie. Polecanie produktu polega na tym, że się go omawia, jednocześnie go pokazując. Oznaczanie niepowiązanych produktów nie zapewnia klientom najlepszych wrażeń z zakupów ani nie pomaga im w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Uwaga: Filmy z niewłaściwym oznaczaniem produktów będą odrzucane i usuwane.

Oznaczanie podobnych produktów w celu uzyskania większej ekspozycji na Twój film jest niedozwolone. Jeśli chodzi o produkty, które mają różne warianty, na przykład rozmiar i kolor, nie ma potrzeby oznaczania każdego wariantu produktu. Wystarczy oznaczyć jeden, najdokładniej oddający cechy produktu, a Amazon automatycznie powiąże pozostałe.

Sensowne tytuły i miniatury, które dokładnie odzwierciedlają przedstawiane przez Ciebie treści

Tytuły i miniatury są tym, co zachęca klientów do obejrzenia filmu. Poświęć czas na dopracowanie tytułów filmów tak, aby były krótkie, ale opisowe, poprawne gramatycznie i przejrzyste, a jednocześnie nastawiały odbiorców na to, co rzeczywiście prezentuje film. Miniatury powinny zawierać zdecydowany i dynamiczny obraz, który dobrze się prezentuje właśnie wtedy, gdy jest niewielkich rozmiarów, i przekazuje kluczowe informacje o Twoim filmie. Jeśli dodajesz tekst do miniatury, upewnij się, że używasz łatwej do odczytania czcionki.

Prawa i naruszenia

Nie publikuj treści naruszających własność intelektualną lub inne prawa zastrzeżone. Publikuj tylko własne treści lub takie, do których masz prawa. Nie możesz na przykład używać muzyki ani obrazów, grafik czy innych utworów audiowizualnych bez uzyskania zgody od wszystkich odpowiednich stron trzecich. Unikaj też noszenia ubrań, biżuterii lub akcesoriów z widocznym logo, jeśli nie masz na to zgody właściciela marki.

Amazon zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zamknięcia konta sprzedawcy oraz wstrzymania lub usunięcia wszelkich treści, które uzna za negatywnie wpływające na wrażenia klientów z zakupów, bez względu na to, czy treści zostały wyraźnie zabronione w wytycznych dotyczących filmów. Oprócz niniejszych wytycznych dotyczących filmów konieczne jest przestrzeganie warunków określonych na stronie Wytyczne dla społeczności Amazon, Warunki użytkowania , Polityka prywatności oraz Zasady dotyczące produktów podlegających ograniczeniom.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates