Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Opinie o produktach

Uwaga: Funkcja jest dostępna wyłącznie dla sprzedawców będących właścicielami marki. Jeśli nie masz dostępu do tej funkcji, oznacza to, że nie figurujesz jako właściciel marki.

Do czego służy strona Opinie o produktach?

Strona Opinie o produktach umożliwia markom łatwe śledzenie wszystkich nowych opinii o produktach i oferowanie klientom rozwiązań, gdy ocena wyrażona w gwiazdkach spada poniżej czterech. Monitorowanie opinii może mieć istotne znaczenie dla identyfikowania i usuwania wad wystawionych lub wysłanych produktów, a także wykrywania i zgłaszania nadużyć. Oferowanie niezadowolonym klientom wsparcia lub zwrotu kosztów może podnieść poziom ich zadowolenia. Przed użyciem tej funkcji zapoznaj się ze stroną Odpowiedzi na pytania dotyczące opinii o produktach.

Czy opinie dotyczące moich produktów pojawią się na tej stronie natychmiast?

Treść opinii jest publikowana na stronie Opinie o produktach w ciągu 48 godzin od momentu opublikowania opinii na stronie produktu i będzie przechowywana przez 90 dni.

Do czego służy opcja Oznacz jako gotowe?

Marki mogą użyć pola wyboru w lewym górnym rogu panelu Opinie o produktach marki, aby oznaczyć dowolną opinię jako gotową, co spowoduje jej usunięcie z widoku domyślnego. Aby wyświetlić opinie, które zostały oznaczone jako gotowe w 30-dniowym okresie przechowywania, włącz filtr Uwzględnij oznaczone jako gotowe i usuń zaznaczenie z pola, aby przywrócić opinie.

Jak mogę zgłosić nadużycie dotyczące opinii?

Jeśli znajdziesz opinię niezgodną z zasadami dotyczącymi opinii o produktach lub wytycznymi dotyczącymi wystawiania opinii o produktach, możesz zgłosić nadużycie na stronie produktu. Aby zgłosić nadużycie, kliknij Zgłoś nadużycie na stronie produktu pod opinią widoczną na ekranie (spowoduje to przekierowanie do opinii na stronie produktu wyświetlanej klientom), a następnie kliknij Zgłoś nadużycie. W wyskakującym oknie potwierdzenia kliknij Zgłoś. Usuniemy każdą opinię o produkcie niezgodną z naszymi zasadami. Opinia taka zostanie również usunięta ze strony Opinie o produktach.

Nie widzę menu rozwijanego Opinie o produktach na karcie Marki. Co mam zrobić?

Jeśli menu rozwijane Opinie o produktach nie wyświetla się, administrator powinien sprawdzić uprawnienia użytkownika i upewnić się, że uprawnienia Przeglądaj i edytuj dla Opinie o produktach są dostępne pod nagłówkiem Reklama. Użytkownik musi się wylogować i zalogować ponownie do Seller Central.

Jeśli opcja Opinie o produktach nadal się nie pojawia, możesz zgłosić sprawę z konta administratora Brand Registry z prośbą o dostęp jako „przedstawiciel marki” dla użytkownika głównego lub administratora.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Skontaktuj się z klientem.

Funkcja Skontaktuj się z kupującym

O funkcji Skontaktuj się z kupującym

Klienci czują bliższą więź z markami oferującymi bezpośrednią interakcję indywidualną, zwłaszcza jeśli chodzi o wsparcie po złożeniu zamówienia. Funkcja Skontaktuj się z kupującym umożliwia właścicielom marek bezpośredni kontakt z klientami za pomocą poczty e-mail w celu odpowiadania na krytyczne opinie o produktach (w przypadku ocen od 1 do 3 gwiazdek) oraz w miarę możliwości proponowania rozwiązań.

Kwalifikacja

Aby wyświetlić opinie o produktach marki, musisz posiadać konto sprzedawcy profesjonalnego będącego przedstawicielem marki w Amazon Brand Registry .

Instrukcja

Etap 1: Przejdź do opinii o produktach marki.

Przejdź do Opinie o produktach na karcie Marki w Seller Central.

Etap 2: Filtruj opinie o produktach.

Możesz filtrować opinie o produktach według oceny wyrażonej w gwiazdkach, marki (wyłącznie w sytuacji, gdy właściciel marki jest „przedstawicielem marki” dla wielu marek) lub okresu, korzystając z filtrów w prawym górnym rogu.

Etap 3: Skontaktuj się z kupującym.

Jeśli jesteś zarejestrowanym sprzedawcą w przypadku transakcji, która skutkowała krytyczną opinią i jeśli opinia dotyczy zweryfikowanego zakupu, w prawym górnym rogu krytycznej opinii zobaczysz opcję Skontaktuj się z kupującym.

Po kliknięciu Skontaktuj się z kupującym będziesz mieć do wyboru dwie opcje:


  1. Dobrowolny zwrot pieniędzy: zaoferuj kupującemu pełny zwrot pieniędzy bez konieczności zwrotu towaru.
  2. Wsparcie klienta: skontaktuj się z klientem, aby wyjaśnić wszelkie problemy z produktem na podstawie wystawionej opinii.

Etap 4: Wybierz przyczynę kontaktu.

Jeśli wybierzesz Dobrowolny zwrot pieniędzy, zostanie wygenerowana automatycznie wiadomość e-mail z propozycją pełnego zwrotu pieniędzy klientowi.

Jeśli przed udzieleniem klientowi pomocy musisz zebrać dodatkowe informacje, jako przyczynę kontaktu wybierz Wsparcie klienta. Zostanie wygenerowana automatycznie wiadomość e-mail z prośbą o zgodę klienta na skontaktowanie się z nim za pośrednictwem komunikatora kupującego i sprzedawcy.

Kliknij Wyślij.

Uwaga: Szablony wiadomości e-mail nie mogą być dostosowywane do indywidualnych potrzeb ani modyfikowane.

Etap 5: Klient otrzymuje wiadomość dotyczącą marki.

Klienci będą mogli wyświetlić wiadomość w Centrum wiadomości na stronie Twoje konto. Gdy klient odpowie na wiadomość właściciela marki, na stronie Wiadomości w Seller Central zostanie wygenerowana wiadomość od kupującego do sprzedawcy.

Często zadawane pytania

Dlaczego nie mogę odpowiedzieć na wszystkie krytyczne opinie o produktach?

Możesz odpowiedzieć tylko na opinie o produktach spełniające następujące kryteria:


  1. Zakup został zweryfikowany.
  2. Zamówienie zostało złożone w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
  3. Przedmiotem zamówienia nie jest subskrypcja cyfrowa.
  4. Klient nie zrezygnował z otrzymywania wiadomości.

Czy istnieją wytyczne dotyczące komunikacji marek z klientami?

Marki muszą stosować się do wytycznych dotyczących komunikacji określonych w Seller Central. Marki nie mogą próbować wpływać na oceny wyrażone w gwiazdkach, opinie o sprzedawcy ani opinie o produktach, na przykład poprzez prośby o usunięcie negatywnych opinii lub publikowanie pozytywnych.


Opinie o produktach


Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates