Strona Opinie o produktach umożliwia markom łatwe śledzenie wszystkich nowych opinii o produktach i oferowanie klientom rozwiązań, gdy ocena wyrażona w gwiazdkach spada poniżej czterech. Monitorowanie opinii może mieć istotne znaczenie dla identyfikowania i usuwania wad wystawionych lub wysłanych produktów, a także wykrywania i zgłaszania nadużyć. Oferowanie niezadowolonym klientom wsparcia lub zwrotu kosztów może podnieść poziom ich zadowolenia. Przed użyciem tej funkcji zapoznaj się ze stroną Odpowiedzi na pytania dotyczące opinii o produktach.
Treść opinii jest publikowana na stronie Opinie o produktach w ciągu 48 godzin od momentu opublikowania opinii na stronie produktu i będzie przechowywana przez 90 dni.
Marki mogą użyć pola wyboru w lewym górnym rogu panelu Opinie o produktach marki, aby oznaczyć dowolną opinię jako gotową, co spowoduje jej usunięcie z widoku domyślnego. Aby wyświetlić opinie, które zostały oznaczone jako gotowe w 30-dniowym okresie przechowywania, włącz filtr Uwzględnij oznaczone jako gotowe i usuń zaznaczenie z pola, aby przywrócić opinie.
Jeśli znajdziesz opinię niezgodną z zasadami dotyczącymi opinii o produktach lub wytycznymi dotyczącymi wystawiania opinii o produktach, możesz zgłosić nadużycie na stronie produktu. Aby zgłosić nadużycie, kliknij Zgłoś nadużycie na stronie produktu pod opinią widoczną na ekranie (spowoduje to przekierowanie do opinii na stronie produktu wyświetlanej klientom), a następnie kliknij Zgłoś nadużycie. W wyskakującym oknie potwierdzenia kliknij Zgłoś. Usuniemy każdą opinię o produkcie niezgodną z naszymi zasadami. Opinia taka zostanie również usunięta ze strony Opinie o produktach.
Jeśli menu rozwijane Opinie o produktach nie wyświetla się, administrator powinien sprawdzić uprawnienia użytkownika i upewnić się, że uprawnienia Przeglądaj i edytuj dla Opinie o produktach są dostępne pod nagłówkiem Reklama. Użytkownik musi się wylogować i zalogować ponownie do Seller Central.
Jeśli opcja Opinie o produktach nadal się nie pojawia, możesz zgłosić sprawę z konta administratora Brand Registry z prośbą o dostęp jako „przedstawiciel marki” dla użytkownika głównego lub administratora.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Skontaktuj się z klientem.
Klienci czują bliższą więź z markami oferującymi bezpośrednią interakcję indywidualną, zwłaszcza jeśli chodzi o wsparcie po złożeniu zamówienia. Funkcja Skontaktuj się z kupującym umożliwia właścicielom marek bezpośredni kontakt z klientami za pomocą poczty e-mail w celu odpowiadania na krytyczne opinie o produktach (w przypadku ocen od 1 do 3 gwiazdek) oraz w miarę możliwości proponowania rozwiązań.
Aby wyświetlić opinie o produktach marki, musisz posiadać konto sprzedawcy profesjonalnego będącego przedstawicielem marki w Amazon Brand Registry .
Przejdź do Opinie o produktach na karcie Marki w Seller Central.
Możesz filtrować opinie o produktach według oceny wyrażonej w gwiazdkach, marki (wyłącznie w sytuacji, gdy właściciel marki jest „przedstawicielem marki” dla wielu marek) lub okresu, korzystając z filtrów w prawym górnym rogu.
Jeśli jesteś zarejestrowanym sprzedawcą w przypadku transakcji, która skutkowała krytyczną opinią i jeśli opinia dotyczy zweryfikowanego zakupu, w prawym górnym rogu krytycznej opinii zobaczysz opcję Skontaktuj się z kupującym.
Po kliknięciu Skontaktuj się z kupującym będziesz mieć do wyboru dwie opcje:
Jeśli wybierzesz Dobrowolny zwrot pieniędzy, zostanie wygenerowana automatycznie wiadomość e-mail z propozycją pełnego zwrotu pieniędzy klientowi.
Jeśli przed udzieleniem klientowi pomocy musisz zebrać dodatkowe informacje, jako przyczynę kontaktu wybierz Wsparcie klienta. Zostanie wygenerowana automatycznie wiadomość e-mail z prośbą o zgodę klienta na skontaktowanie się z nim za pośrednictwem komunikatora kupującego i sprzedawcy.
Kliknij Wyślij.
Klienci będą mogli wyświetlić wiadomość w Centrum wiadomości na stronie Twoje konto. Gdy klient odpowie na wiadomość właściciela marki, na stronie Wiadomości w Seller Central zostanie wygenerowana wiadomość od kupującego do sprzedawcy.
Możesz odpowiedzieć tylko na opinie o produktach spełniające następujące kryteria:
Marki muszą stosować się do wytycznych dotyczących komunikacji określonych w Seller Central. Marki nie mogą próbować wpływać na oceny wyrażone w gwiazdkach, opinie o sprzedawcy ani opinie o produktach, na przykład poprzez prośby o usunięcie negatywnych opinii lub publikowanie pozytywnych.