Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Program Payment Service Provider – często zadawane pytania

Ta strona zawiera odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące Programu Payment Service Provider.

1. Co to jest Program Payment Service Provider?

Nieustannie staramy się, aby Amazon był najbezpieczniejszym i najbardziej zaufanym sklepem na świecie, zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Wdrażany przez nas Program Payment Service Provider ma za zadanie zwiększyć nasze możliwości wykrywania potencjalnie niewłaściwych zachowań, zapobiegania im oraz podejmowania przeciwko nim odpowiednich działań, a tym samym umożliwić nam dalszą ochronę klientów i sprzedawców przed oszustwami i nadużyciami. Sprzedawcy, którzy zdecydują się na otrzymywanie przychodów ze sprzedaży na Amazon za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych (PSP), będą zobowiązani do korzystania z usług PSP uczestniczącego w tym Programie.

2. Skąd mam wiedzieć, czy korzystam z usług dostawcy usług płatniczych (PSP)?

Korzystasz z usług PSP, jeśli rachunek bankowy wskazany jako konto do wypłat dla Twojego sklepu Amazon jest zarządzany przez operatora płatności, a nie prowadzony bezpośrednio przez bank przyjmujący płatności.

3. Skąd mam wiedzieć, czy muszę zmienić PSP lub podać inny rachunek bankowy?

Jeśli nie korzystasz z usług PSP, lecz z rachunku bankowego prowadzonego bezpośrednio przez bank przyjmujący płatności, nie musisz podejmować żadnych działań. Jeśli w celu otrzymywania środków chcesz korzystać z usług PSP uczestniczącego w Programie, nie musisz podejmować żadnych działań. Jeśli korzystasz z usług PSP, który nie uczestniczy jeszcze w Programie, zalecamy skontaktowanie się z nim w celu uzyskania informacji na temat jego ewentualnego planu zapisania się do Programu. Jeśli rejestracja nie jest planowana, wybierz do 31 maja 2021 r. jedną z następujących możliwości wypłaty środków:

  1. rachunek bankowy prowadzony przez PSP, który uczestniczy w Programie
  2. rachunek bankowy prowadzony bezpośrednio przez bank przyjmujący płatności i akceptujący wypłaty w walucie Twojego sklepu Amazon
  3. narzędzie Przelicznik walutowy Amazon dla sprzedawców (ACCS) z wypłatami na rachunek bankowy prowadzony bezpośrednio przez bank przyjmujący płatności lub przez uczestniczącego w Programie PSP.

4. Czego mogę się spodziewać, jeśli nadal będę korzystać z usług PSP, który nie uczestniczy w Programie?

Począwszy od 1 marca 2021 r. sprzedawcy dodający nowy rachunek bankowy prowadzony przez PSP mają obowiązek korzystać z usług PSP, który uczestniczy w Programie. Sprzedawcy, którzy po 31 maja 2021 r. będą nadal korzystać z rachunku bankowego prowadzonego przez PSP, który nie uczestniczy w Programie, będą podlegać dłuższemu okresowi zatrzymania wypłaty środków, wynoszącemu do 21 dni od najpóźniejszego szacunkowego terminu dostawy. Więcej informacji na temat płatności na podstawie daty dostawy znajdziesz tutaj. Począwszy od 15 lipca 2021 r. wstrzymamy wypłaty dla sprzedawców korzystających z usług PSP nieuczestniczących w Programie, dopóki nie zaczną oni korzystać z usług PSP uczestniczących w Programie lub nie skorzystają z rachunku bankowego prowadzonego bezpośrednio przez bank przyjmujący płatności.

5. Jak mogę przejść do PSP uczestniczącego w Programie?

Aby dowiedzieć się, czy masz obowiązek podać inny rachunek bankowy, wróć do pytania „Skąd mam wiedzieć, czy muszę zmienić PSP lub podać inny rachunek bankowy?”. Jeśli konieczna jest zmiana na PSP uczestniczącego w Programie, podejmij następujące działania:

  1. Wybierz jednego z PSP uczestniczących w Programie.
  2. Odwiedź stronę internetową wybranego przez Ciebie i uczestniczącego w Programie PSP, a następnie złóż wniosek (zgodnie z instrukcjami) o rachunek bankowy obsługujący waluty Twojego sklepu Amazon i przejdź przez proces weryfikacji wymagany przez Twojego PSP.
  3. Po uzyskaniu nowego rachunku bankowego od PSP uczestniczącego w Programie przejdź do strony Konto do wypłat w Seller Central, aby zaktualizować swoje konto do wypłat.
  4. Dostarcz wszelkie dodatkowe dokumenty, które mogą być wymagane przez Amazon w celu zakończenia procesu aktualizacji rachunku bankowego.
Jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy z rachunkiem bankowym, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży lub swoim osobistym opiekunem klienta, jeśli go masz.

6. Co muszę zrobić, jeśli używam Przelicznika walutowego Amazon dla sprzedawców (ACCS)?

Jeśli korzystasz z ACCS i wypłacasz środki ze sklepu Amazon na rachunek bankowy prowadzony bezpośrednio przez bank przyjmujący płatności lub przez uczestniczącego w Programie PSP, nie musisz podejmować żadnych działań. Jeśli używasz ACCS do wypłat środków na rachunek bankowy prowadzony przez PSP, który nie uczestniczy w Programie, wróć do pytania „Skąd mam wiedzieć, czy muszę zmienić PSP lub podać inny rachunek bankowy?”, aby ustalić, czy masz obowiązek podjąć jakiekolwiek działania.

7. Z kim mam się kontaktować, jeśli mam pytania dotyczące mojego rachunku bankowego?

W przypadku problemów z rachunkiem bankowym prowadzonym przez PSP należy skontaktować się najpierw z PSP. Jeśli jest pewne, że Twój rachunek bankowy prowadzony jest przez uczestniczącego w Programie PSP, ale nadal masz problemy z używaniem tego rachunku jako konta do wypłat na Amazon, możesz skontaktować się z nami.

8. W jaki sposób Amazon współpracuje z PSP, którzy uczestniczą w Programie?

PSP uczestniczący w Programie mają obowiązek stosować odpowiednie mechanizmy kontroli ryzyka i zgodności oraz współpracować z Amazon w celu ograniczania możliwości oszustw i nadużyć. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie Program Payment Service Provider.

9. Na czym polegają zasady dotyczące zatrzymania płatności przez 21 dni po terminie dostawy (DD+21)?

Zastosowanie zasad dotyczących zatrzymania płatności przez 21 dni po terminie dostawy (DD+21) oznacza, że wypłaty Twoich środków będą wstrzymane przez 21 dni od daty dostawy w ramach programu Payment Service Provider. Począwszy od 31 maja będziemy zatrzymywać przychody ze sprzedaży w ramach wszystkich Twoich aktywnych i nowych zamówień na 21 dni od faktycznego terminu dostawy lub ostatniego szacunkowego terminu dostawy zamówienia i będziemy udostępniać je do wypłaty 22. dnia po terminie dostawy.

Zgodnie z nowymi zasadami zatrzymywania przychodów przez 21 dni od terminu dostawy, jeśli produkt wyślesz na przykład 1 stycznia, a rzeczywisty termin dostawy to 5 stycznia, przychody ze sprzedaży będą dostępne od 27 stycznia. W przypadku zamówień bez prawidłowych informacji o śledzeniu przesyłki przychody ze sprzedaży zostaną zatrzymane na 21 dni od ostatniego szacunkowego terminu dostawy zamówienia.

10. Jak mogę przywrócić domyślne zasady zatrzymania płatności?

Aby przywrócić domyślne zasady, do 15 lipca 2021 r. zmień swój obecny rachunek bankowy na konto obsługiwane przez dostawcę usług płatniczych (PSP) uczestniczącego w programie lub konto prowadzone bezpośrednio przez bank przyjmujący wypłaty. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z usług PSP, postępuj zgodnie z następującymi instrukcjami, aby zaktualizować swoje konto bankowe:

  1. Wybierz jednego z PSP uczestniczących w programie.
  2. Odwiedź stronę internetową wybranego przez Ciebie i uczestniczącego w Programie PSP, a następnie złóż wniosek (zgodnie z instrukcjami) o rachunek bankowy obsługujący waluty Twojego sklepu Amazon i przejdź przez proces weryfikacji wymagany przez Twojego PSP.
  3. Po uzyskaniu nowego rachunku bankowego od PSP uczestniczącego w Programie przejdź do strony Konto do wypłat w Seller Central, aby zaktualizować swoje konto do wypłat.
  4. Dostarcz wszelkie dodatkowe dokumenty, które mogą być wymagane przez Amazon w celu zakończenia procesu aktualizacji rachunku bankowego.

Gdy informacje o rachunku bankowym przypisanym do Twojego konta sprzedawcy zostaną zaktualizowane, przyszłe przelewy będą przesyłane na nowy rachunek. Zaczną też obowiązywać domyślne zasady zatrzymania płatności. Zmiana ta nie wpłynie na żadne przelewy środków zainicjowane przed jej wprowadzeniem.

Uwaga: Wszelkie zmiany dotyczące rachunku bankowego zaczną obowiązywać po upływie obowiązkowej trzydniowej blokady bezpieczeństwa. Przelewy środków będzie można realizować dopiero po upływie tego okresu, który rozpoczyna się w dniu przesłania informacji o nowym rachunku bankowym przypisanym do konta sprzedawcy.

Informacje o rachunku bankowym można zaktualizować w dowolnym momencie w ustawieniach konta sprzedawcy.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates