Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wymagania dotyczące wysyłki i planowania dostawy

Ważne: Niestosowanie się do wymogów dotyczących przygotowania produktów do FBA, wymogów bezpieczeństwa oraz ograniczeń dotyczących produktów może skutkować odmową przyjęcia zapasów w centrum logistycznym Amazon, usunięciem lub zwrotem zapasów, zablokowaniem przyszłych wysyłek do centrum logistycznego lub nałożeniem opłat z tytułu niezgodności lub konieczności przygotowania produktów w centrum logistycznym. Poinformuj swojego przewoźnika lub dostawcę o tych wymaganiach i upewnij się, że w pełni je rozumie.

Informacja o zawartości opakowania

Udostępnianie informacji o zawartości opakowania wpływa korzystnie na sposób zarządzania Twoimi zapasami przez Amazon i pozwala szybciej udostępniać produkty do sprzedaży. Więcej informacji znajdziesz na stronie Podawanie informacji o zawartości opakowania.

Ważne: Niepodanie dokładnych informacji o zawartości opakowania może spowodować zablokowanie przyszłych wysyłek. Może też zostać naliczona opłata za przetwarzanie manualne.

Podczas tworzenia przesyłki (nawet jeśli wybierzesz opcję Pomiń dostarczanie zawartości opakowania) upewnij się, że:

  • Każde opakowanie zawiera zapasy związane tylko z jednym numerem przesyłki. Nie łącz produktów z wielu przesyłek w tym samym opakowaniu. Numer przesyłki znajdziesz na stronie Podsumowanie dla tej przesyłki.
  • Szczegóły wysyłki wymienione w planie wysyłki są zgodne z przesyłką wysyłaną do centrum logistycznego, w szczególności:
  • Jednostki towaru są przygotowywane zgodnie z wymaganiami na stronie Wymagania dotyczące pakowania i przygotowania.

Pakowanie przesyłek

Poniższe wymagania dotyczą wszystkich opakowań wysyłanych do centrów logistycznych Amazon, niezależnie od tego, czy chodzi o dostawę małych paczek, przesyłkę mniejszą niż pojemność ciężarówki (LTL), czy transport całopojazdowy (FTL).

  • Każde opakowanie znajdujące się w przesyłce musi mieć własną, unikalną etykietę z identyfikatorem opakowania FBA wydrukowaną ze strony „Przesyłki oczekujące w kolejce”.
  • Użyj sztywnego, sześciobocznego pojemnika z nietkniętymi klapami. Opakowania muszą w wystarczającym stopniu chronić zawartość podczas transportu i przetwarzania w centrach logistycznych Amazon. Przykładami odpowiednich pojemników są: RSC (zwykły karton składany), tektura falista (fala B), ECT-32 (test zgniatania krawędzi), 200BH (wytrzymałość na rozerwanie).
  • Nie używaj opakowań o wielkości palet (znanych również jako „pojemniki typu gaylord”).
  • Przesyłki muszą być zapakowane w taki sposób, aby zawartość mogła wytrzymać trudne warunki transportu oraz przetwarzania w centrach logistycznych Amazon. Jeśli podczas transportu przesyłek do centrum logistycznego konieczne jest zastosowanie materiałów zabezpieczających, pamiętaj, aby korzystać z materiałów zatwierdzonych przez Amazon (więcej informacji znajdziesz w sekcji „Materiał opakowaniowy” poniżej).
  • W przypadku produktów sprzedawanych jako zestaw zapoznaj się ze stroną Wymagania dotyczące pakowania i przygotowania.
  • Opakowania nie mogą:
    • być umieszczone w workach ani przykryte folią rozciągliwą
    • być przykryte taśmą opakowaniową, ponieważ uniemożliwia to ich recykling
    • zawierać metalowych zszywek ani plastikowych zabezpieczeń narożników
    • być wykonane z drewna lub metalu
    • być zabezpieczone ani złączone ze sobą paskami lub taśmą z tworzywa sztucznego.

Obejrzyj krótki film z przykładami, jak przygotować opakowania do wysyłki do centrów logistycznych Amazon.

Waga opakowania i wymiary

  • Opakowania zawierające więcej niż jeden produkt o wymiarach standardowych nie mogą przekraczać 63,5 cm z żadnej strony. Opakowanie może przekraczać 63,5 cm, jeśli zawiera wielkogabarytowe jednostki towaru dłuższe niż 63,5 cm. Opakowania zbyt duże w stosunku do wielkogabarytowych jednostek towaru mogą podlegać ograniczeniom uprawnień do wysyłki, dodatkowym opłatom lub odmowie przyjęcia w centrum logistycznym.
  • Jeśli korzystasz z usług przewoźnika partnerskiego Amazon, upewnij się, że opakowania i palety są dokładnie ważone i mierzone, aby zapewnić odpowiednią wagę i wymiary każdej przesyłki.
  • Waga opakowań nie może przekraczać standardowego limitu wagi wynoszącego 23 kg, chyba że zawierają one jeden produkt wielkogabarytowy o wadze przekraczającej 23 kg.
    • Opakowania o wadze od 15 do 23 kg muszą być oznakowane etykietą „Heavy Package” („ciężka paczka”) widoczną zarówno z góry, jak i z każdej strony opakowania (łącznie 5 etykiet).
    • W przypadku pojedynczego produktu wielkogabarytowego, którego waga przekracza 15 kg, należy na górze i z boków opakowania umieścić etykietę „Heavy Package” („Ciężka paczka”) (łącznie 5 etykiet).
Ważne: Przestrzeganie zasad dotyczących wagi i wymiarów opakowań jest ściśle egzekwowane. Wysyłanie nadmiernie ciężkich kartonów do centrum logistycznego może prowadzić do zablokowania przyszłych wysyłek.
Uwaga: Podanie dokładnej wagi i wymiarów opakowania jest wymagane w przypadku wszystkich przesyłek, nawet jeśli zdecydujesz się nie podawać informacji o zawartości opakowania w Seller Central.

Materiał opakowaniowy

Korzystanie z odpowiednich materiałów opakowaniowych gwarantuje, że przesyłka szybko przechodzi przez proces odbioru w centrum logistycznym i chroni naszych pracowników przed potencjalnymi niebezpieczeństwem wypadku. arkusz z pianki polietylenowej

Używaj tych materiałów:

  • folia bąbelkowa
  • całe arkusze papieru (najlepiej gruby papier pakowy)
  • nadmuchiwane poduszki foliowe
  • arkusz z pianki polietylenowej.

Nie używaj tych materiałów:

  • wszelkiego rodzaju granulat piankowy wykorzystywany do pakowania, w tym wykonany z materiału ulegającego biodegradacji lub skrobi kukurydzianej
  • paski piankowe
  • papier marszczony
  • ścinki papieru
  • kawałki polistyrenu
  • styropian.

Aby dowiedzieć się, jak pakować przesyłki wysyłane do centrum logistycznego Amazon, zapoznaj się ze stroną Samouczki wideo dotyczące pakowania w ramach FBA.

Szczegółowe informacje na temat etykietowania opakowań znajdziesz na stronie Dostawa małych paczek do Amazon.

Wymagania dotyczące dostawy fizycznej

  • Akceptujemy tylko następujące rodzaje palet:
    • we wszystkich krajach UE – 800 × 1200 mm Euro lub z certyfikatem CHEP DIN 15146
    • Tylko w Zjednoczonym Królestwie – czterostronne palety drewniane o wymiarach 1000 x 1200 mm, GMA klasy B lub wyższej.
  • Palety wysyłane na rynki międzynarodowe muszą być poddane obróbce cieplnej zgodnie z normą ISPM-15.
  • Palety mogą być zabudowane do wysokości maksymalnie 1,8 m, włączając w to wysokość palety. Palety układane podwójnie: 2,7 m dla Niemiec / krajów Europy Środkowej i Wschodniej oraz 3,0 m dla Zjednoczonego Królestwa, Francji, Włoch i Hiszpanii. Aby uzyskać szczegółowe informacje, przed wysyłką produktów przeczytaj artykuł Adresy i specyfika dostaw do centrów logistycznych w UE.
  • Produktów wielkogabarytowych nie można ustawiać pionowo na palecie.
  • Produkty wielkogabarytowe, takie jak materace, można umieścić poziomo na dwóch połączonych paletach. Jeśli pojedynczy produkt nie mieści się na palecie 1000 x 1200 mm (Zjednoczone Królestwo) lub 800 x 1200 mm (UE) bez zwisania na krawędziach, należy połączyć dwie palety razem. Zadbaj o to, by palety były dobrze złączone najkrótszymi bokami (1000 mm lub 800 mm), produkty były zamocowane do połączonych palet oraz by krótki bok palety był skierowany do tyłu pojazdu. Najdłuższy bok produktu powinien być umieszczony poziomo na paletach.
  • Niezależnie od rodzaju palety nie mogą ważyć więcej niż 500 kg brutto (łącznie z wagą samej palety).
  • Dostawy na paletach muszą być dokonywane przy pomocy pojazdu, który może się wycofać do drzwi naszego doku załadunkowego i umożliwić wjazd przemysłowych wózków paletowych z napędem z tyłu pojazdu. Powinien to być pojazd co najmniej 7,5 t lub większy, ze wzmocnioną podłogą.
  • Wszystkie palety muszą być owinięte przezroczystą rozciągliwą folią z tworzywa sztucznego (folie nieprzezroczyste nie są dozwolone) i załadowane krótkim bokiem skierowanym do tyłu pojazdu.

Szczegółowe wymagania dotyczące pojazdów, palet i etykietowania palet znajdziesz na stronie Organizowanie dostawy FTL lub LTL do Amazon.

Uwaga:
  • Nie przyjmujemy paczek przekazywanych w recepcji.
  • Prywatne pojazdy krajowe nie mogą realizować dostaw do centrów logistycznych Amazon. Aby uniknąć rozczarowania, koniecznie skorzystaj z renomowanego przewoźnika, który dostarczy przesyłki w Twoim imieniu.

Dodatkowe wymagania

Każdy produkt musi posiadać skanowalny kod kreskowy. Więcej informacji znajdziesz na stronie Wymagania dotyczące kodów kreskowych produktów FBA.

Każde opakowanie w przesyłce musi posiadać etykietę z identyfikatorem opakowania FBA, która powinna być umieszczona obok etykiet przewoźnika. Więcej informacji znajdziesz na stronie Wymagania dotyczące etykietowania przesyłek.

Obowiązują dodatkowe wymagania w zależności od zastosowanej metody wysyłki:

Potwierdzenie dotyczące produktów Huawei

Przyjmujesz do wiadomości, że Biuro Przemysłu i Bezpieczeństwa Amerykańskiego Departamentu Handlu ograniczyło i może w przyszłości ograniczyć wymianę handlową z firmą Huawei Technologies Co. Ltd. i niektórymi podmiotami stowarzyszonymi spoza Stanów Zjednoczonych, zamieszczonymi w wykazie podmiotów sporządzonym przez powyższe biuro („Podmioty Huawei zamieszczone w wykazie”). Odpowiadasz za przestrzeganie tych ograniczeń, aktualizowanych od czasu do czasu, w odniesieniu do wszelkich produktów, oprogramowania lub technologii („produktów”) otrzymywanych od firmy Amazon lub jej podmiotów stowarzyszonych. Obejmuje to zapewnienie, że nie usuniesz, nie przekażesz ani nie zaakceptujesz żadnych produktów, w tym zapasów, które podlegają tym ograniczeniom ze strony firmy Amazon lub jej centrów logistycznych, jeśli jest podmiotem Huawei zamieszczonym w wykazie lub w celu przesłania lub dostarczenia takich produktów podmiotom Huawei zamieszczonym w wykazie.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates