Zmiany w prowizji od sprzedaży i opłatach za Realizację przez Amazon (FBA) w Europe w 2025 r.
Z uwagi na kończący się rok 2024 i stojąc u progu nowego roku, chcielibyśmy podziękować za współpracę oraz niezwykłą innowacyjność i wartość, którą wspólnie wnieśliśmy dla klientów. Oprócz wielu innowacji w zakresie doświadczeń zakupowych klientów, utrzymaliśmy niższe opłaty za realizację w przypadku wszystkich produktów o niskiej cenie, obniżyliśmy prowizje od sprzedaży w przypadku artykułów odzieżowych o niskiej cenie i zainwestowaliśmy znaczne środki w usługi w zakresie łańcucha dostaw, efektywniejsze rozmieszczanie zapasów i prognozowanie oraz wydajniejsze operacje. W efekcie odnotowaliśmy lepsze stany magazynowe, większą liczbę produktów dostępnych bliżej klientów oraz najszybszą dotąd wysyłkę Prime.
Nasza współpraca w minionym roku była kluczowa dla osiągnięcia rekordowych wyników sprzedaży niezależnych sprzedawców w sklepach Amazon. Do tego powiększyło się grono sprzedawców, którzy zwiększyli sprzedaż w porównaniu do poprzedniego roku.
W 2025 r. chcemy skupić się na uproszczeniu opłat i obniżeniu ponoszonych przez Ciebie kosztów. Chcemy też kontynuować naszą współpracę, by zapewnić klientom jak najlepszą obsługę i stymulować rozwój Twojego biznesu.
Choć inflacja nieustannie wpływa na nasze wydatki, udało nam się znacznie obniżyć koszty usług poprzez wspieranie innowacji, poprawę wydajności i usuwanie wad.
W rezultacie nie podniesiemy ani nie obniżymy opłat za realizację FBA w przypadku paczek, a do tego obniżymy minimalną prowizję od sprzedaży w przypadku specjalnych przesyłek ponadgabarytowych. Zapewnimy również dodatkowe korzyści wspierające poszerzanie asortymentu. Na podstawie otrzymanych uwag uprościmy strukturę tabeli opłat w przypadku produktów ponadgabarytowych, a w przypadku standardowych produktów ponadgabarytowych opłaty zostaną obniżone średnio. W nadchodzących tygodniach i w 2025 r. będziemy nadal inwestować w rozwiązania związane z opłatami, mając na celu m.in. ulepszenie kalkulatorów opłat i narzędzi dotyczących szacunkowych opłat, aby ułatwić Ci optymalizację działalności.
Zmiany opłat za realizację FBA i kategorii, obowiązujące od 1 lutego 2025 r.
- Obniżymy średnie opłaty za realizację FBA w kategorii rozmiarów paczek i przesyłek ponadgabarytowych w sklepach w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii.
- Uprościmy stawki za przesyłki ponadgabarytowe, zmniejszając przedziały wagowo-gabarytowe w kategoriach produktów z 28 do 17 i wprowadzając stawkę podstawową z przyrostowymi stawkami ryczałtowymi za kilogram.
- Dostosujemy względem naszych kosztów opłaty za realizację FBA dla kopert i produktów o niskiej cenie w sklepach w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii oraz wszystkie opłaty za realizację FBA w sklepach w Holandii, Szwecji i Belgii.
- Utworzymy nową kategorię rozmiaru dla małych kopert w oparciu o wagę, aby zmniejszyć zmienność i uczynić opłaty bardziej przewidywalnymi.
Inne zmiany opłat, obowiązujące od 1 lutego 2025 r.
- Obniżymy minimalną prowizję od sprzedaży ciężkich niesortowalnych produktów sprzedawanych za pośrednictwem FBA z 25 GBP / 25 EUR do 20 GBP / 20 EUR.
- Wprowadzimy aktualizacje w celu lepszego dostosowania opłat do naszych kosztów operacyjnych w zakresie miesięcznej opłaty za magazynowanie, opłaty za wykorzystanie przestrzeni magazynowej, opłaty na pokrycie kosztów niskiego poziomu zapasów (PAN-EU), dopłaty za produkty ponadgabarytowe w ramach programu „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon”, opłaty za usługę przygotowania oraz opłat za zlecenie zwrotu zapasów do sprzedawcy, usuwanie i likwidację we wszystkich sklepach w Europie.
- Rozszerzymy dopłatę za długo magazynowane zapasy w przypadku zapasów magazynowanych w okresie od 241 do 270 dni we wszystkich sklepach w Europie.
- Opóźnimy wprowadzenie opłaty manipulacyjnej za zwrot towaru w przypadku produktów o wysokim wskaźniku zwrotów do 1 lutego 2025 r.
Zachęty do poszerzania określonego asortymentu, obowiązujące od 15 stycznia 2025 r.
Ulepszymy programy „New Seller Incentives” i „Nowy asortyment FBA”, wprowadzając wyższe zniżki na opłatę, aby dalej wspierać ukierunkowane segmenty poszerzania asortymentu. Ograniczone czasowo zniżki będą dostępne od 15 stycznia 2025 r. dla kwalifikujących się sprzedawców i asortymentu na stronie Korzyści dla sprzedawców . Będziemy regularnie odnawiać te zniżki, a obejmą one produkty codziennego użytku, które cieszą się dużym popytem, ale mają w naszym sklepie wąski asortyment, oraz popularne marki, w przypadku których klienci oczekują większej globalnej dostępności.
Szczegółowe zestawienie zmian znajdziesz na stronie Podsumowanie zmian dotyczących opłat w UE w 2025 r. Aby zapoznać się z aktualizacjami opłat według rodzaju, przejdź na stronę Zmiany opłat za Realizację przez Amazon w UE w 2025 r. i Zmiany opłat za magazynowanie w UE w 2025 r.
Cieszymy się, że możemy nadal zapewniać Ci wysokiej jakości usługi i zobowiązujemy się wspierać Twój dalszy sukces w sprzedaży w sklepie Amazonie.
Doceniamy naszą współpracę i liczymy na jeszcze lepszy rok 2025, pełen sukcesów dla sprzedawców.
Zmiany w prowizji od sprzedaży i opłatach za Realizację przez Amazon (FBA) w Europe w 2025 r.
Z uwagi na kończący się rok 2024 i stojąc u progu nowego roku, chcielibyśmy podziękować za współpracę oraz niezwykłą innowacyjność i wartość, którą wspólnie wnieśliśmy dla klientów. Oprócz wielu innowacji w zakresie doświadczeń zakupowych klientów, utrzymaliśmy niższe opłaty za realizację w przypadku wszystkich produktów o niskiej cenie, obniżyliśmy prowizje od sprzedaży w przypadku artykułów odzieżowych o niskiej cenie i zainwestowaliśmy znaczne środki w usługi w zakresie łańcucha dostaw, efektywniejsze rozmieszczanie zapasów i prognozowanie oraz wydajniejsze operacje. W efekcie odnotowaliśmy lepsze stany magazynowe, większą liczbę produktów dostępnych bliżej klientów oraz najszybszą dotąd wysyłkę Prime.
Nasza współpraca w minionym roku była kluczowa dla osiągnięcia rekordowych wyników sprzedaży niezależnych sprzedawców w sklepach Amazon. Do tego powiększyło się grono sprzedawców, którzy zwiększyli sprzedaż w porównaniu do poprzedniego roku.
W 2025 r. chcemy skupić się na uproszczeniu opłat i obniżeniu ponoszonych przez Ciebie kosztów. Chcemy też kontynuować naszą współpracę, by zapewnić klientom jak najlepszą obsługę i stymulować rozwój Twojego biznesu.
Choć inflacja nieustannie wpływa na nasze wydatki, udało nam się znacznie obniżyć koszty usług poprzez wspieranie innowacji, poprawę wydajności i usuwanie wad.
W rezultacie nie podniesiemy ani nie obniżymy opłat za realizację FBA w przypadku paczek, a do tego obniżymy minimalną prowizję od sprzedaży w przypadku specjalnych przesyłek ponadgabarytowych. Zapewnimy również dodatkowe korzyści wspierające poszerzanie asortymentu. Na podstawie otrzymanych uwag uprościmy strukturę tabeli opłat w przypadku produktów ponadgabarytowych, a w przypadku standardowych produktów ponadgabarytowych opłaty zostaną obniżone średnio. W nadchodzących tygodniach i w 2025 r. będziemy nadal inwestować w rozwiązania związane z opłatami, mając na celu m.in. ulepszenie kalkulatorów opłat i narzędzi dotyczących szacunkowych opłat, aby ułatwić Ci optymalizację działalności.
Zmiany opłat za realizację FBA i kategorii, obowiązujące od 1 lutego 2025 r.
- Obniżymy średnie opłaty za realizację FBA w kategorii rozmiarów paczek i przesyłek ponadgabarytowych w sklepach w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii.
- Uprościmy stawki za przesyłki ponadgabarytowe, zmniejszając przedziały wagowo-gabarytowe w kategoriach produktów z 28 do 17 i wprowadzając stawkę podstawową z przyrostowymi stawkami ryczałtowymi za kilogram.
- Dostosujemy względem naszych kosztów opłaty za realizację FBA dla kopert i produktów o niskiej cenie w sklepach w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii oraz wszystkie opłaty za realizację FBA w sklepach w Holandii, Szwecji i Belgii.
- Utworzymy nową kategorię rozmiaru dla małych kopert w oparciu o wagę, aby zmniejszyć zmienność i uczynić opłaty bardziej przewidywalnymi.
Inne zmiany opłat, obowiązujące od 1 lutego 2025 r.
- Obniżymy minimalną prowizję od sprzedaży ciężkich niesortowalnych produktów sprzedawanych za pośrednictwem FBA z 25 GBP / 25 EUR do 20 GBP / 20 EUR.
- Wprowadzimy aktualizacje w celu lepszego dostosowania opłat do naszych kosztów operacyjnych w zakresie miesięcznej opłaty za magazynowanie, opłaty za wykorzystanie przestrzeni magazynowej, opłaty na pokrycie kosztów niskiego poziomu zapasów (PAN-EU), dopłaty za produkty ponadgabarytowe w ramach programu „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon”, opłaty za usługę przygotowania oraz opłat za zlecenie zwrotu zapasów do sprzedawcy, usuwanie i likwidację we wszystkich sklepach w Europie.
- Rozszerzymy dopłatę za długo magazynowane zapasy w przypadku zapasów magazynowanych w okresie od 241 do 270 dni we wszystkich sklepach w Europie.
- Opóźnimy wprowadzenie opłaty manipulacyjnej za zwrot towaru w przypadku produktów o wysokim wskaźniku zwrotów do 1 lutego 2025 r.
Zachęty do poszerzania określonego asortymentu, obowiązujące od 15 stycznia 2025 r.
Ulepszymy programy „New Seller Incentives” i „Nowy asortyment FBA”, wprowadzając wyższe zniżki na opłatę, aby dalej wspierać ukierunkowane segmenty poszerzania asortymentu. Ograniczone czasowo zniżki będą dostępne od 15 stycznia 2025 r. dla kwalifikujących się sprzedawców i asortymentu na stronie Korzyści dla sprzedawców . Będziemy regularnie odnawiać te zniżki, a obejmą one produkty codziennego użytku, które cieszą się dużym popytem, ale mają w naszym sklepie wąski asortyment, oraz popularne marki, w przypadku których klienci oczekują większej globalnej dostępności.
Szczegółowe zestawienie zmian znajdziesz na stronie Podsumowanie zmian dotyczących opłat w UE w 2025 r. Aby zapoznać się z aktualizacjami opłat według rodzaju, przejdź na stronę Zmiany opłat za Realizację przez Amazon w UE w 2025 r. i Zmiany opłat za magazynowanie w UE w 2025 r.
Cieszymy się, że możemy nadal zapewniać Ci wysokiej jakości usługi i zobowiązujemy się wspierać Twój dalszy sukces w sprzedaży w sklepie Amazonie.
Doceniamy naszą współpracę i liczymy na jeszcze lepszy rok 2025, pełen sukcesów dla sprzedawców.