W nowej serii Small Business Bytes publikowanej w ramach podcastu „This is Small Business” Andrea Marquez prezentuje krótkie analizy oparte na przeprowadzonych z ponad setką małych przedsiębiorców ze Stanów Zjednoczonych wywiadach, w czasie których opowiadali oni o kluczowych momentach, wyzwaniach i wnioskach wyciągniętych podczas skalowania biznesu.
W serii tej Marquez analizuje, w jaki sposób odpowiedni sposób myślenia pomaga kreślić długoterminowe plany i pokonywać wyzwania:
Wszystkie odcinki serii Small Business Bytes w ramach podcastu This Is Small Business znajdziesz na Amazon Music, Spotify i Apple Podcasts.
(Uwaga: Podcast jest prowadzony w języku angielskim).
Sprzedaż większości produktów nieżywnościowych wystawianych w sklepach Amazon w Unii Europejskiej wymaga spełnienia wymogów rozporządzenia w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów. Ma to na celu zapewnienie klientom produktów bezpiecznych i zgodnych z wymogami.
Jeśli do tej pory nie zostały przez Ciebie przesłane informacje o zgodności produktów Twojej marki z wymogami rozporządzenia w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, wykonaj następujące czynności:
Jeśli informacje o zgodności produktów Twojej marki z wymogami rozporządzenia w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów zostały przez Ciebie wcześniej przesłane, lub sprzedajesz produkty bez marki, wykonaj poniższe czynności:
Jeśli jakiekolwiek wymagane informacje w ofercie będą niekompletne albo niepoprawne lub produkt nie będzie oznaczony marką, zostanie zdezaktywowany w ciągu 24 godzin od ukończenia tworzenia oferty.
Aby przywrócić ofertę, musisz podać na stronie „Kondycja konta” nazwę producenta i podmiotu odpowiedzialnego oraz ostrzeżenia i informacje dotyczące bezpieczeństwa.
Szczegółowe instrukcje znajdziesz na stronie Przesyłanie informacji o producencie i podmiocie odpowiedzialnym oraz ostrzeżeń i informacji dotyczących bezpieczeństwa.
29 maja 2025 r. rozpoczynamy migrację wszystkich informacji o zgodności z wymogami dotyczącymi bezpieczeństwa produktów i żywności. Zostaną one przeniesione z panelu „Zarządzanie zgodnością z wymogami” na stronę Zgodność z zasadami w panelu „Kondycja konta”.
Zaktualizowany panel „Kondycja konta” usprawni zarządzanie zgodnością z wymogami. Będzie to jedno centralne miejsce umożliwiające monitorowanie naruszeń zasad, przesyłanie dokumentów, składanie odwołań i koordynowanie weryfikacji produktów z dostawcami usług w zakresie badań, inspekcji i certyfikacji.
W okresie migracji znalezienie wszystkich naruszeń wymagać będzie sprawdzenia zawartości obu paneli. Gdy migracja się rozpocznie, na zaktualizowanych stronach pomocy i w samouczkach wideo znajdziesz instrukcje dotyczące tego procesu.
Oczekujemy, że migracja zakończy się w lipcu. Otrzymasz powiadomienie, gdy wszystkie naruszenia dotyczące zgodności z wymogami zostaną umieszczone w panelu „Kondycja konta”.
Nasze działania mają na celu uproszczenie zarządzania zgodnością z wymogami w Seller Central. Dziękujemy za zrozumienie.
Aby dowiedzieć się więcej, zarejestruj się na webinarium oraz sesję pytań i odpowiedzi, które odbędą się 27 maja: Używanie panelu „Kondycja konta” do wyświetlania wymogów dotyczących bezpieczeństwa produktów i żywności.
Zaktualizowaliśmy opcje dostępne w komunikatorze kupującego i sprzedawcy, aby uniemożliwić ignorowanie preferencji kupujących w zakresie komunikacji.
Komunikator kupującego i sprzedawcy umożliwia kontaktowanie się z kupującymi w związku z realizacją zamówienia lub w celu udzielenia odpowiedzi na pytania kierowane do Działu Obsługi Klienta. Narzędzia tego nie należy jednak wykorzystywać do celów marketingowych ani promocyjnych.
Aby komunikator był używany wyłącznie do wysyłania ważnych wiadomości, usunęliśmy opcję umożliwiającą dodanie dopisku „[Ważne]” do tematu wiadomości i wysłanie jej mimo rezygnacji kupującego z otrzymywania treści marketingowych i promocyjnych.
Nadal będziesz mieć możliwość kontaktowania się z kupującymi w celu przekazywania ważnych wiadomości dotyczących zamówienia. Jeśli wiadomość ma krytyczne znaczenie dla realizacji zamówienia, zostanie dostarczona, nawet jeśli kupujący zrezygnował z otrzymywania wiadomości.
Najlepiej jest korzystać z szablonów wiadomości, w przypadku których automatycznie dodajemy numer zamówienia, tłumaczymy treść wiadomości na język preferowany przez kupującego i w razie potrzeby oznaczamy ją dopiskiem [Ważne].
Więcej informacji o dozwolonych rodzajach wiadomości wysyłanych do kupujących znajdziesz na stronie Wytyczne dotyczące komunikacji.
Dostępne dla właścicieli marek zarejestrowanych w Brand Registry treści A+ pomagają opowiedzieć historię marki, zachęcają do ponownych zakupów i potencjalnie zwiększają sprzedaż nawet o 8% w przypadku treści A+ w wersji podstawowej i o 20% w przypadku wersji premium. Jak? Pomagając tworzyć wzbogacone treści przybliżające klientom markę i cechy Twoich produktów.
Treści A+ sprawią, że Twoja marka i produkty wyróżnią się na tle konkurencji, i pozwolą zbudować więź z klientami poprzez:
W Menedżerze treści A+ możesz łatwo konfigurować treści i zarządzać nimi dzięki wstępnie sformatowanym układom modułów, rekomendacjom treści opartym na danych oraz powielaniu treści w celu dodania wariantów produktów i innych wersji językowych.
Aby rozpocząć, przejdź na stronę Menedżer treści A+ w Seller Central.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Szczegółowy przewodnik dotyczący treści A+ dla właścicieli marek.
Uwaga: Przewodnik jest dostępny tylko w języku angielskim
Proces składania roszczeń SAFE-T jest teraz dostępny dla sprzedawców oferujących produkty w Polsce i zastępuje poprzedni proces zwrotu kosztów realizowany przez Dział Obsługi Partnerów Sprzedaży.
Program SAFE-T umożliwia odwołanie się od zwrotu pieniędzy dla klienta w przypadku problemu z dostawą wychodzącą. Roszczenia można składać, jeśli zamówienie Easy Ship zostało utracone lub uszkodzone podczas transportu wychodzącego albo jeśli niemożliwa do dostarczenia lub odrzucona przesyłka zostanie wysłana z powrotem do Ciebie w stanie odbiegającym od pierwotnego. Jeśli według naszych zasad okaże się, że nie odpowiadasz za zwrot pieniędzy, otrzymasz zwrot kosztów.
Przed zgłoszeniem nowego roszczenia ważne jest, aby się dowiedzieć, które przypadki kwalifikują się do zwrotu kosztów w ramach programu SAFE-T, jakie mogą obowiązywać ograniczenia oraz w jaki sposób skutecznie zgłosić roszczenie i nim zarządzać. Aby dowiedzieć się więcej, przejdź na stronę Zasady zwrotu kosztów sprzedawcy w ramach Amazon Easy Ship.
Aby zgłosić roszczenie, przejdź na stronę Zarządzaj roszczeniami SAFE-T.
Zmieniamy sposób obliczania opłat za realizację w ramach usługi „Realizacja przez Amazon” (FBA) dotyczących odzieży, akcesoriów, plecaków i torebek. Spowoduje to obniżenie opłat za paczki w przypadku większości tych produktów.
Od 15 maja 2025 r. opłaty za usługę FBA w przypadku produktów z tych kategorii będziemy obliczać na podstawie kategorii rozmiaru paczki i tylko wagi jednostkowej (a nie wagi jednostkowej lub wymiarowej w zależności od tego, która jest większa).
15 maja 2025 r.:
Zmiana opłat za realizację dotyczy lokalnej usługi FBA, usługi „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon”, programu „Europejska Sieć Realizacji”, programu „Realizacja zdalna” między Zjednoczonym Królestwem a Unią Europejską oraz programu „Wysyłka bez dodatkowego opakowania” w sklepach Amazon w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii. Opłaty FBA dla produktów o niskiej cenie i opłaty za produkty ponadgabarytowe nie ulegają zmianie.
Szczegółowe zestawienie zmian znajdziesz na stronie Zmiany dotyczące opłat za usługę Realizacja przez Amazon (FBA) w 2025 r.
Andrea Marquez, producentka podcastu Amazon This Is Small Business, twierdzi, że prowadząc go, czuje się „jak w pierwszym rzędzie na mistrzowskiej lekcji przedsiębiorczości”. W poszczególnych odcinkach spotyka się z właścicielami małych biznesów na terenie Stanów Zjednoczonych, aby porozmawiać z nimi o kluczowych momentach w historii ich działalności. Tematem każdego odcinka są wyzwania, którym przedsiębiorcy musieli sprostać w trakcie rozwijania swojego biznesu, a także wnioski, jakie z tego wyciągnęli.
Poniżej znajdziesz kilka kluczowych spostrzeżeń i praktycznych wniosków zebranych przez Marquez z najczęściej słuchanych odcinków w 2024 r.:
Wszystkie odcinki podcastu This Is Small Business znajdziesz na Amazon Music, Spotify lub Apple Podcasts.
Niedawno opublikowaliśmy Raport o ochronie marek, który przedstawia nasze starania mające na celu powstrzymanie nieuczciwych podmiotów i ochronę Twojego biznesu przed podrabianymi produktami za pomocą przodującej w branży technologii i współpracy strategicznej.
W 2024 r. zainwestowaliśmy ponad miliard dolarów i zatrudniliśmy tysiące pracowników (w tym naukowców zajmujących się technologią uczenia maszynowego, programistów i doświadczonych badaczy), którzy odpowiadają za ochronę klientów, marek, partnerów sprzedaży i sklepu Amazon przed podrobionymi produktami, oszustwami i innymi formami nadużyć.
Raport zawiera opis poczynionych przez nas postępów, w tym następujące najważniejsze informacje:
Zobowiązujemy się do ciągłego wprowadzania dalszych ulepszeń i nie spoczniemy, dopóki nie zredukujemy liczby podrobionych produktów do zera.
Więcej szczegółowych informacji na temat naszych strategicznych obszarów działania i poczynionych postępów znajdziesz na stronie Raport o ochronie marki.
Aby zgłosić nadużycie ze strony klientów lub sprzedawców, przejdź na stronę Zgłoś nadużycie.
Od teraz możesz przekazywać nam swoją opinię zaraz po zakończeniu rozmowy z pracownikiem Działu Obsługi Partnerów Sprzedaży.
Dotychczas na możliwość wyrażenia opinii trzeba było czekać, aż wyślemy wiadomość e-mail po zamknięciu sprawy. Obecnie – jeśli nie rozłączysz się po zakończeniu rozmowy – weźmiesz udział w krótkiej ankiecie dotyczącej zadowolenia.
Ankieta ta ma ułatwiać przekazywanie opinii natychmiast po otrzymaniu pomocy. Jest to część naszych nieustannych działań nacelowanych na poprawę jakości pracy Działu Obsługi Partnerów Sprzedaży i identyfikację kwestii, które wymagają poprawy.