Z przyjemnością ogłaszamy listę prelegentów na Amazon Accelerate 2025 – naszej szóstej corocznej konferencji dla sprzedawców, która odbędzie się w dniach 16–18 września w Seattle. Ogłoszenie to zbiega się w czasie z ostatnimi tygodniami rejestracji w ramach promocji Early Bird, dzięki której można zaoszczędzić 100 USD.
W tegorocznej konferencji wezmą udział innowatorzy i liderzy Amazon, którzy z oddaniem pomagają sprzedawcom odnosić sukcesy. Dołącz do nas na żywo, aby dowiedzieć się, jakie są ich spostrzeżenia na temat nadchodzących innowacji i priorytetów strategicznych, które ukształtują przyszłość sprzedaży w sklepie Amazon.
Pełna lista prelegentów:
Konferencja obejmie sesje ogólne, podczas których zostaną ogłoszone nowe, wcześniej nieprzekazywane komunikaty, sesje tematyczne poświęcone różnym tematom oraz okazje do nawiązania kontaktów z liderami Amazon i innymi sprzedawcami.
Sprzedawcy zainteresowani udziałem w wydarzeniu mogą zaoszczędzić 100 USD, rejestrując się w okresie promocji Early Bird, który wkrótce się kończy.
8 lipca 2025 r. aktualizujemy zasady mediacji obowiązujące w europejskich sklepach Amazon, aby jasno określić terminy związane ze składaniem wniosków o mediację po zdezaktywowaniu oferty lub konta sprzedawcy.
Do mediacji kwalifikują się sprzedawcy, którzy:
Zmiany te zostaną odzwierciedlone 8 lipca na stronach Zasady mediacji oraz Składanie wniosku o mediację.
Zanim to nastąpi, zmiany te możesz zobaczyć w wersji zasad w pliku PDF, dostępnej wyłącznie w języku angielskim.
Dalsze korzystanie z usług sprzedaży po wejściu w życie zmian oznacza ich akceptację.
Dobra ocena kondycji konta może pomóc Ci osiągnąć długotrwały sukces. Zwróć szczególną uwagę na poniższe zasady i dobre praktyki, które pomogą Ci dbać o ocenę kondycji konta:
Aby zobaczyć ocenę kondycji swojego konta, przejdź na stronę Kondycja konta.
Dołącz do nas na konferencji Amazon Accelerate 2025 w dniach 16–18 września w Seattle i zasiądź w Seller Café wspólnie z ekspertami Amazon, którzy chętnie Ci pomogą.
Seller Café stwarza Ci okazję do indywidualnego spotkania ze specjalistami Amazon i uzyskania szczegółowych, spersonalizowanych wskazówek, które przyspieszą rozwój Twojej firmy.
Liczba miejsc w Seller Café jest ograniczona, więc zarejestruj się już teraz, aby być jedną z pierwszych osób, które otrzymają w sierpniu powiadomienia o rozpoczęciu zapisów na spotkania.
„Indywidualne spotkania w Seller Café są niezwykle pomocne w przypadku problemów, z którymi borykamy się od dawna. Przydzielony nam specjalista był wspaniały!” – uczestnik z 2024 roku.
Dzięki Seller Café zyskujesz:
Zarejestruj się już teraz, ponieważ liczba miejsc jest ograniczona, a dodatkowo przez pewien czas możesz zaoszczędzić 100 USD na cenie biletu.
Jeśli planujesz uczestniczyć razem ze swoim zespołem lub z partnerami, możesz kupić trzy bilety i otrzymać jeden gratis po wspólnym zarejestrowaniu się.
Te zniżki są stosowane automatycznie przy kasie.
Aby pomóc Ci lepiej zrozumieć opłaty naliczane na Twoim koncie sprzedawcy, wprowadzamy nowe narzędzie: „Objaśnienie opłat”.
Znajdziesz w nim definicje poszczególnych rodzajów opłat, powiązane z nimi odpowiednie atrybuty lub warianty oraz sposoby ich obliczania. Wszystkie te informacje łącznie pozwolą Ci zrozumieć, dlaczego naliczyliśmy na Twoim koncie określoną kwotę.
Narzędzie uwzględnia następujące rodzaje opłat:
Jeszcze w tym roku dodamy objaśnienia dotyczące kolejnych rodzajów opłat.
Aby uzyskać dostęp do narzędzia „Objaśnienie opłat”, przejdź do widoku Transakcje w panelu „Płatności”, wybierz transakcję i kliknij kwotę opłaty.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Narzędzie „Objaśnienie opłat”.
Stworzyliśmy „Przewodnik dotyczący składania wniosków o rejestrację w Brand Registry”, aby Ci pomóc przejść przez proces rejestracji w Brand Registry .
Z tego przewodnika dowiesz się dzięki szczegółowym instrukcjom i obrazom, jakich dokładnie informacji potrzebujesz na każdym etapie. Zawiera on też wskazówki, jak uniknąć typowych błędów.
Jeśli masz zarejestrowany lub oczekujący na rejestrację znak towarowy, Brand Registry może Ci pomóc w wykonaniu następujących zadań:
• Zabezpieczenie swojej marki. Możesz wykrywać i zgłaszać potencjalne naruszenia praw własności intelektualnej.
• Personalizacja wrażeń klientów z zakupów. Możesz oferować konsumentom subskrypcję produktów swojej marki i możliwość zostania stałymi klientami. Zaprojektuj własny sklep sprzedawcy, aby prezentować w nim swoje produkty i opowiedzieć historię swojej marki.
• Pomiar sukcesu. Używaj kluczowych wskaźników, takich jak skuteczność katalogu i najczęściej wyszukiwane hasła, aby dowiedzieć się, w jaki sposób klienci wyszukują Twoją markę i kupują jej produkty.
Aby rozpocząć, przejdź na stronę Przewodnik dotyczący składania wniosków o rejestrację w Brand Registry.
Zaktualizowaliśmy nasze narzędzie do przesyłania wielu zdjęć naraz, dzięki czemu możesz to teraz robić jeszcze sprawniej.
Wcześniej narzędzie zatrzymywało się po napotkaniu pierwszego błędu w przesłanym pliku ZIP, wymagając od użytkownika, aby poprawił dany błąd i po każdej takiej korekcie ponownie przesyłał cały plik.
Teraz narzędzie przetwarza wszystkie poprawne obrazy i generuje raport o błędach dla wszystkich odrzuconych plików. Możesz wyświetlić i poprawić wszystkie błędy naraz przed ponownym przesłaniem, dzięki czemu cały proces przebiega szybciej i nie wymaga takiej liczby powtórzeń.
Aby użyć narzędzia, przejdź na stronę Prześlij wiele zdjęć naraz.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Przesyłanie zdjęć za pomocą Menedżera zdjęć.
Zgodnie z wymaganiami Amazon dotyczącymi zwrotów towarów od klientów w ramach sprzedaży międzynarodowej musisz oferować klientom określone opcje międzynarodowej przesyłki zwrotnej w przypadku produktów o wartości powyżej 25 EUR lub 20 GBP (z VAT), które są objęte realizacją zamówień przez sprzedawcę.
Od 11 sierpnia 2025 r., jeśli w ciągu trzech dni kalendarzowych od żądania zwrotu nie zaoferujesz żadnej z poniższych opcji klientom z Amazon.de, których zamówienia wysłano spoza terytorium Niemiec, zwrócimy im pieniądze w Twoim imieniu i obciążymy stosowną kwotą Twoje konto sprzedawcy.
Od 11 sierpnia 2025 r. taki sam okres trzech dni kalendarzowych będzie obowiązywał również w przypadku klientów z Amazon.co.uk, których zamówienia wysłano spoza terytorium Zjednoczonego Królestwa. Nowy okres zastępuje bieżący okres czterech dni kalendarzowych, który wprowadzono 11 listopada 2024 r. Opłaty te nie kwalifikują się do zwrotu kosztów w ramach roszczeń SAFE-T.
Musisz oferować jedną z następujących opcji:
Ponadto od 11 sierpnia 2025 r. będzie można korzystać z opłaconych etykiet zwrotnych Amazon dla zamówień z realizacją przez sprzedawcę. Etykiety te będą dostępne w ramach usług wysyłki zwrotnej Amazon w przypadku transgranicznych zwrotów towarów z Amazon.de realizowanych przez DHL Connect i DPD. W ramach programu „Opłacone etykiety zwrotne Amazon” automatycznie dostarczamy opłacone etykiety zwrotne z możliwością śledzenia przesyłki na potrzeby zwrotów zainicjowanych przez klienta zgodnie z zasadami dotyczącymi zwrotu towaru. Program ten może pomóc Ci w spełnieniu wymagań dotyczących międzynarodowych przesyłek zwrotnych.
Więcej informacji na temat zasad dotyczących międzynarodowych przesyłek zwrotnych znajdziesz na stronie Zwroty towarów od klientów w ramach sprzedaży międzynarodowej.
Jeśli wybierasz się latem na urlop, zaktualizuj odpowiednio swój status. W ten sposób unikniesz nowych zamówień realizowanych przez sprzedawcę i utrzymasz swoje konto w dobrej kondycji.
Ustawienie statusu konta Na urlopie powoduje tymczasowe usunięcie ofert z realizacją zamówień przez sprzedawcę ze stron produktów i wyników wyszukiwania na Amazon.
Jeśli nie włączysz tego trybu, przesyłki, których nie zrealizujesz, mogą mieć negatywny wpływ na wskaźniki jakości sprzedaży, takie jak:
Aby ustawić tryb urlopowy:
Więcej informacji znajdziesz na stronie Status ofert podczas urlopu, dni wolnych od pracy i innych nieobecności.
Na podstawie opinii sprzedawców udostępniliśmy szablon, który ułatwia dodawanie i zarządzanie obniżkami cen dla wielu produktów naraz.
Za pomocą tego szablonu możesz przesłać obniżki i limity ilościowe nawet dla 500 jednostek SKU naraz. Jest to przydatne, jeśli tworzysz obniżkę ceny dla kilku produktów i wariantów.
Szablon możesz również wykorzystać, aby wprowadzić zmiany w istniejących obniżkach cen, w tym w obniżkach, zawierających błędy lub ostrzeżenia. Podczas edycji obniżki ceny pobierz listę kodów SKU objętych obniżką do szablonu, a następnie prześlij go ponownie z wprowadzonymi zmianami.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Szablon obniżki ceny.
Aby utworzyć nową obniżkę ceny, przejdź do panelu Obniżki cen.