1 stycznia 2025 r. wprowadzimy następujące zmiany w Umowie Amazon Services Europe Business Solutions oraz zasadach programów:
Więcej informacji znajdziesz na stronie Zmiany w zasadach programów.
Uprościliśmy tworzenie obniżek i zarządzanie nimi poprzez zintegrowanie obniżek cen dostępnych wyłącznie dla członków programu Prime w narzędziu Obniżki cen.
W związku z tą integracją narzędzie „Ekskluzywne okazje Amazon Prime” zostanie usunięte z Seller Central 7 stycznia 2025 r.
Zaktualizowane narzędzie „Obniżki cen” obsługuje teraz zarówno obniżki cen przysługujące wyłącznie klientom Prime, jak i obniżki cen dla wszystkich klientów. Przy użyciu narzędzia „Obniżki cen” możesz łatwo przeszukiwać swój katalog, aby dodawać produkty do promocji, zarządzać globalnie obniżkami i przeglądać wskaźniki jakości sprzedaży. Nie nastąpiła żadna zmiana w sposobie wyświetlania klientom informacji o obniżkach cen dostępnych wyłącznie dla członków programu Prime.
Wszelkie obniżki cen utworzone w narzędziu „Ekskluzywne okazje Amazon Prime” będą obowiązywać do zaplanowanego czasu ich zakończenia. Obniżki cen nowo utworzone w narzędziu „Ekskluzywne okazje Amazon Prime” nie mogą obowiązywać dłużej niż do 31 grudnia 2024 r. Od 1 stycznia 2025 r. nie będzie już można tworzyć nowych obniżek cen w narzędziu „Ekskluzywne okazje Amazon Prime”.
Aby utworzyć obniżkę ceny, wykonaj następujące czynności:
Główni użytkownicy Twojego konta będą mieli domyślnie dostęp do narzędzia „Obniżki cen”. Aby przyznać do niego dostęp dodatkowym użytkownikom, główny użytkownik musi przejść na stronę Globalne uprawnienia użytkowników, wybrać opcję Zarządzaj uprawnieniami dla dodatkowego użytkownika i włączyć uprawnienia Tylko wyświetlanie lub Wyświetlanie i edycja.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Obniżki cen.
Marki mogą teraz tworzyć niestandardowe elementy wizualne dla produktów za pomocą bezpłatnego narzędzia „Generator obrazów”, które wykorzystuje sztuczną inteligencję.
Dzięki narzędziu „Generator obrazów” możesz:
Aby utworzyć niestandardowy element wizualny, przejdź na stronę Generator obrazów.
Jeśli wybierasz się na urlop w okresie świątecznym, zaktualizuj swój status urlopu. Dzięki temu nie przeoczysz żadnego zamówienia, a tym samym unikniesz pogorszenia wskaźników jakości sprzedaży. Ustawienie to powoduje tymczasowe usunięcie ofert z realizacją zamówień przez sprzedawcę ze stron produktów i wyników wyszukiwania.
Aby ustawić status urlopu, przejdź na stronę: Ustawienia statusu sklepu Amazon i urlopu.
Jeśli planujesz wysyłać zamówienia realizowane przez sprzedawcę w dni ustawowo wolne od pracy, w ustawieniach dni wolnych od pracy, zmień dzień wolny na dzień roboczy. Zanim zmiany zostaną odzwierciedlone w deklarowanych terminach dostawy i otrzymywanych zamówieniach, może minąć do czterech godzin.
Aby zmienić ustawienia dni ustawowo wolnych od pracy, przejdź na stronę: Dni wolne od pracy.
Więcej informacji na temat statusu urlopu i ustawień dni wolnych od pracy znajdziesz na następujących stronach: Status ofert podczas urlopu, dni wolnych od pracy i innych nieobecności i Zarządzanie ustawieniami dni wolnych od pracy.
Aby uzyskać wsparcie w okresie świątecznym, skontaktuj się ze wsparciem w zakresie kondycji konta. Jest to specjalny kanał wsparcia, za pośrednictwem którego możesz zadawać pytania dotyczące kondycji konta.
Godziny pracy wsparcia w zakresie kondycji konta zmienią się w okresie świątecznym:
Więcej informacji znajdziesz na stronie: Często zadawane pytania dotyczące wsparcia w zakresie kondycji konta.
Z uwagi na kończący się rok 2024 i stojąc u progu nowego roku, chcielibyśmy podziękować za współpracę oraz niezwykłą innowacyjność i wartość, którą wspólnie wnieśliśmy dla klientów. Oprócz wielu innowacji w zakresie doświadczeń zakupowych klientów, utrzymaliśmy niższe opłaty za realizację w przypadku wszystkich produktów o niskiej cenie, obniżyliśmy prowizje od sprzedaży w przypadku artykułów odzieżowych o niskiej cenie i zainwestowaliśmy znaczne środki w usługi w zakresie łańcucha dostaw, efektywniejsze rozmieszczanie zapasów i prognozowanie oraz wydajniejsze operacje. W efekcie odnotowaliśmy lepsze stany magazynowe, większą liczbę produktów dostępnych bliżej klientów oraz najszybszą dotąd wysyłkę Prime.
Nasza współpraca w minionym roku była kluczowa dla osiągnięcia rekordowych wyników sprzedaży niezależnych sprzedawców w sklepach Amazon. Do tego powiększyło się grono sprzedawców, którzy zwiększyli sprzedaż w porównaniu do poprzedniego roku.
W 2025 r. chcemy skupić się na uproszczeniu opłat i obniżeniu ponoszonych przez Ciebie kosztów. Chcemy też kontynuować naszą współpracę, by zapewnić klientom jak najlepszą obsługę i stymulować rozwój Twojego biznesu.
Choć inflacja nieustannie wpływa na nasze wydatki, udało nam się znacznie obniżyć koszty usług poprzez wspieranie innowacji, poprawę wydajności i usuwanie wad.
W rezultacie nie podniesiemy ani nie obniżymy opłat za realizację FBA w przypadku paczek, a do tego obniżymy minimalną prowizję od sprzedaży w przypadku specjalnych przesyłek ponadgabarytowych. Zapewnimy również dodatkowe korzyści wspierające poszerzanie asortymentu. Na podstawie otrzymanych uwag uprościmy strukturę tabeli opłat w przypadku produktów ponadgabarytowych, a w przypadku standardowych produktów ponadgabarytowych opłaty zostaną obniżone średnio. W nadchodzących tygodniach i w 2025 r. będziemy nadal inwestować w rozwiązania związane z opłatami, mając na celu m.in. ulepszenie kalkulatorów opłat i narzędzi dotyczących szacunkowych opłat, aby ułatwić Ci optymalizację działalności.
Zmiany opłat za realizację FBA i kategorii, obowiązujące od 1 lutego 2025 r.
Inne zmiany opłat, obowiązujące od 1 lutego 2025 r.
Zachęty do poszerzania określonego asortymentu, obowiązujące od 15 stycznia 2025 r.
Ulepszymy programy „New Seller Incentives” i „Nowy asortyment FBA”, wprowadzając wyższe zniżki na opłatę, aby dalej wspierać ukierunkowane segmenty poszerzania asortymentu. Ograniczone czasowo zniżki będą dostępne od 15 stycznia 2025 r. dla kwalifikujących się sprzedawców i asortymentu na stronie Korzyści dla sprzedawców . Będziemy regularnie odnawiać te zniżki, a obejmą one produkty codziennego użytku, które cieszą się dużym popytem, ale mają w naszym sklepie wąski asortyment, oraz popularne marki, w przypadku których klienci oczekują większej globalnej dostępności.
Szczegółowe zestawienie zmian znajdziesz na stronie Podsumowanie zmian dotyczących opłat w UE w 2025 r. Aby zapoznać się z aktualizacjami opłat według rodzaju, przejdź na stronę Zmiany opłat za Realizację przez Amazon w UE w 2025 r. i Zmiany opłat za magazynowanie w UE w 2025 r.
Cieszymy się, że możemy nadal zapewniać Ci wysokiej jakości usługi i zobowiązujemy się wspierać Twój dalszy sukces w sprzedaży w sklepie Amazonie.
Doceniamy naszą współpracę i liczymy na jeszcze lepszy rok 2025, pełen sukcesów dla sprzedawców.
Spełniamy prośbę sprzedawców dotyczącą większej liczby możliwości oferowania zniżek klientom. Teraz możesz ustawić procentowe obniżki cen z minimalną obniżoną ceną.
Nowa funkcja działa w następujący sposób:
Na przykład, jeśli utworzysz zniżkę w wysokości 20% na produkt o wartości 100 USD i ustawisz minimalną obniżoną cenę na 75 USD, obniżona cena wyniesie 80 USD. Jeśli Twoja regularna cena spadnie ze 100 USD do 90 USD, zniżka w wysokości 20% zostanie zastosowana do ceny 90 USD, co spowoduje, że obniżona cena wyniesie 72 USD. W takiej sytuacji obniżka ceny zostanie automatycznie dezaktywowana, ponieważ obniżona cena wynosząca 72 USD jest niższa niż Twoja minimalna obniżona cena wynosząca 75 USD. Ustawienia te pomogą Ci utrzymać odpowiednią strukturę cenową.
Nadal możesz tworzyć obniżki cen ze stałymi obniżonymi cenami.
Główni użytkownicy Twojego konta w Seller Central będą mieli domyślnie dostęp do narzędzia „Obniżki cen”. Aby przyznać do niego dostęp dodatkowym użytkownikom, główny użytkownik musi przejść na stronę „Globalne uprawnienia użytkowników”, wybrać dodatkowego użytkownika i włączyć uprawnienia „Tylko pogląd” lub „Pogląd i edycja”.
Więcej informacji na temat zniżek procentowych znajdziesz na stronie Tworzenie obniżki ceny. Możesz również przejść do panelu Obniżki cen.
W 2025 roku uruchomimy sklep Amazon.ie, co da Ci możliwość rozszerzenia działalności i dotarcia do milionów klientów w Irlandii.
Jeszcze przed premierą, Irlandia jest już teraz dostępna jako nowa opcja kraju na Twoim koncie Seller Central w Europie. Twój profesjonalny plan sprzedaży będzie obejmował sklep Amazon w Irlandii.
Jeśli nie widzisz Amazon.ie w menu rozwijanym w Seller Central, przejdź na stronę Rozszerzanie zakresu konta o inne sklepy Amazon i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby włączyć opcję prowadzenia sprzedaży w wielu sklepach.
Wystaw swoje produkty już teraz lub użyj narzędzia Tworzenie ofert międzynarodowych, aby zsynchronizować istniejące oferty z innego sklepu Amazon i być jednym z pierwszych sprzedawców na Amazon w Irlandii.
Możesz teraz wysyłać przesyłki transgraniczne z Austrii, Czech, Holandii i Polski do centrów logistycznych w Zjednoczonym Królestwie za pośrednictwem Amazon Transportation Services.
Magazynowanie zapasów w Zjednoczonym Królestwie zapewnia możliwość korzystania z lokalnych opłat za usługę „Realizacja przez Amazon (FBA)”, krótszy czas wysyłki produktów do klientów ze Zjednoczonego Królestwa i kwalifikację do odznaki Prime.
Jak to działa:
*Uwaga: Wymagamy od Ciebie zawarcia umowy z partnerem transportowym, którego obowiązkiem będzie spełnianie wymagań DTM8 wyszczególnionych w Amazon Carrier Central.
Możesz również skorzystać z dostawcy usług będącego podmiotem trzecim, AVASK Tax & Consultants. Oferuje on w pełni zintegrowaną pomoc w zakresie odprawy celnej podczas wysyłki z DTM8 do Zjednoczonego Królestwa. Firma AVASK oferuje pomoc w realizacji przesyłek transgranicznych z Unii Europejskiej do Zjednoczonego Królestwa, zapewniając m.in. przygotowanie dokumentacji, współpracę z organami celnymi i załatwienie dodatkowych formalności.
Zarejestruj się w AVASK do 31 grudnia 2024 r., aby skorzystać z ograniczonej czasowo oferty:
Na początek wypełnij formularz wdrożeniowy AVASK (wystarczy 5 minut) i wyślij swoje zapasy do Zjednoczonego Królestwa.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Usługi odprawy celnej i wysyłki na Amazon.
Warunki wysyłki małych paczek firmy AVASK znajdziesz na stronach ATS-AVASK i UPS AVASK, natomiast warunki dotyczące wysyłki palet na stronie UPS SCS AVASK.
Zgodność z wymogami unijnego rozporządzenia w sprawie baterii w zakresie rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) możesz teraz udowodnić na stronie Kondycja konta.
Unijne rozporządzenie w sprawie baterii ma na celu zwiększenie zrównoważonego rozwoju oraz bezpieczeństwa baterii i akumulatorów poprzez nałożenie na producentów odpowiedzialności za ich odbiór od klienta, recykling i ostateczne usunięcie. Jeśli sprzedajesz baterie lub akumulatory w Unii Europejskiej, musisz do 18 sierpnia 2025 r. podać numery rejestracyjne swoich baterii i akumulatorów albo produktów zawierających baterie i akumulatory. Po tym terminie Amazon będzie mieć prawny obowiązek dezaktywacji Twoich ofert niezgodnych z wymogami lub dostosowania ich do przepisów w Twoim imieniu (w zależności od kraju). Będziemy Cię informować o wszelkich dalszych wymogach unijnego rozporządzenia w sprawie baterii w zakresie ROP obowiązujących w Unii Europejskiej, gdy tylko poszczególne państwa członkowskie je potwierdzą.
Jeśli zgodnie z rozporządzeniem jesteś producentem baterii lub akumulatorów, wykonaj poniższe czynności, aby spełnić wymagania dotyczące ROP w każdym kraju, w którym sprzedajesz baterie i akumulatory.
Jeśli nie podasz ważnego numeru rejestracyjnego, od 18 sierpnia 2025 r. Amazon będzie prawnie zobowiązany do dezaktywacji Twoich ofert niezgodnych z wymogami w Holandii, Niemczech, Polsce i Szwecji.
Jeśli sprzedajesz baterie lub akumulatory w Belgii, Hiszpanii i Włoszech: władze tych krajów nie potwierdziły jeszcze, czy będziesz mieć obowiązek samodzielnej rejestracji, czy też w przypadku ofert niezgodnych z wymogami będziesz mieć możliwość skorzystania z usługi Amazon Pay on Behalf (obowiązują za nią opłaty). Poinformujemy Cię o nowych przepisach, gdy tylko zostaną one wprowadzone przez właściwe organy. Na ten moment, jeśli Twój podmiot jest już zarejestrowany w odpowiednich urzędach we Włoszech, Hiszpanii i Belgii lub w zatwierdzonej organizacji odpowiedzialności producenta i nie zamierzasz korzystać z usługi Amazon Pay on Behalf, przejdź na stronę Kondycja konta > Zarządzaj zgodnością z wymogami > Prześlij informacje o zgodności z wymogami i prześlij numery rejestracyjne baterii lub akumulatorów.
Jeśli sprzedajesz baterie lub akumulatory we Francji, możesz się zarejestrować w usłudze Amazon Pay on Behalf. Więcej informacji znajdziesz na stronie Wymagania dotyczące rozszerzonej odpowiedzialności producenta: Francja.
Nie jesteś producentem?
Uzyskaj numery rejestracyjne od swoich dostawców, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami opisanymi powyżej w etapie 2 i etapie 3. Po przesłaniu numerów rejestracyjnych zaznacz odpowiednie pole wyboru, aby potwierdzić, że nie jesteś producentem.
Gdzie mogę znaleźć więcej informacji?
Więcej informacji znajdziesz na stronie Wymagania dotyczące ROP: baterie i akumulatory w Unii Europejskiej lub Usługa Pay on Behalf – rozszerzona odpowiedzialność producenta. Aby uzyskać dodatkową pomoc, możesz skontaktować się z dostawcą usług w zakresie zgodności z wymogami będącym podmiotem trzecim. Pomoże Ci on spełnić wymogi dotyczące ROP.
Od 1 stycznia 2025 r. zmieniamy format numerów faktur utworzonych w ramach usług obliczania podatku VAT.
Zmiana ta skraca numery faktur do 14 znaków. Dzięki niej klienci Amazon Business będą mogli sprawniej zarządzać fakturami w swoich systemach rachunkowości. Numery faktur w dalszym ciągu będą niepowtarzalne i sekwencyjne.
Jeśli korzystasz z usług obliczania podatku VAT i tworzymy faktury w Twoim imieniu, zweryfikuj czy zmiana ta będzie miała wpływ na Twoje procesy i wprowadź niezbędne poprawki do 1 stycznia 2025 r.
Więcej informacji o nowym formacie znajdziesz na stronie Faktury VAT i sprawozdawczość w zakresie VAT.