Zmieniamy sposób obliczania opłat za realizację w ramach usługi „Realizacja przez Amazon” (FBA) dotyczących odzieży, akcesoriów, plecaków i torebek. Spowoduje to obniżenie opłat za paczki w przypadku większości tych produktów.
Od 15 maja 2025 r. opłaty za usługę FBA w przypadku produktów z tych kategorii będziemy obliczać na podstawie kategorii rozmiaru paczki i tylko wagi jednostkowej (a nie wagi jednostkowej lub wymiarowej w zależności od tego, która jest większa).
15 maja 2025 r.:
Zmiana opłat za realizację dotyczy lokalnej usługi FBA, usługi „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon”, programu „Europejska Sieć Realizacji”, programu „Realizacja zdalna” między Zjednoczonym Królestwem a Unią Europejską oraz programu „Wysyłka bez dodatkowego opakowania” w sklepach Amazon w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii. Opłaty FBA dla produktów o niskiej cenie i opłaty za produkty ponadgabarytowe nie ulegają zmianie.
Szczegółowe zestawienie zmian znajdziesz na stronie Zmiany dotyczące opłat za usługę Realizacja przez Amazon (FBA) w 2025 r.
Andrea Marquez, producentka podcastu Amazon This Is Small Business, twierdzi, że prowadząc go, czuje się „jak w pierwszym rzędzie na mistrzowskiej lekcji przedsiębiorczości”. W poszczególnych odcinkach spotyka się z właścicielami małych biznesów na terenie Stanów Zjednoczonych, aby porozmawiać z nimi o kluczowych momentach w historii ich działalności. Tematem każdego odcinka są wyzwania, którym przedsiębiorcy musieli sprostać w trakcie rozwijania swojego biznesu, a także wnioski, jakie z tego wyciągnęli.
Poniżej znajdziesz kilka kluczowych spostrzeżeń i praktycznych wniosków zebranych przez Marquez z najczęściej słuchanych odcinków w 2024 r.:
Wszystkie odcinki podcastu This Is Small Business znajdziesz na Amazon Music, Spotify lub Apple Podcasts.
Niedawno opublikowaliśmy Raport o ochronie marek, który przedstawia nasze starania mające na celu powstrzymanie nieuczciwych podmiotów i ochronę Twojego biznesu przed podrabianymi produktami za pomocą przodującej w branży technologii i współpracy strategicznej.
W 2024 r. zainwestowaliśmy ponad miliard dolarów i zatrudniliśmy tysiące pracowników (w tym naukowców zajmujących się technologią uczenia maszynowego, programistów i doświadczonych badaczy), którzy odpowiadają za ochronę klientów, marek, partnerów sprzedaży i sklepu Amazon przed podrobionymi produktami, oszustwami i innymi formami nadużyć.
Raport zawiera opis poczynionych przez nas postępów, w tym następujące najważniejsze informacje:
Zobowiązujemy się do ciągłego wprowadzania dalszych ulepszeń i nie spoczniemy, dopóki nie zredukujemy liczby podrobionych produktów do zera.
Więcej szczegółowych informacji na temat naszych strategicznych obszarów działania i poczynionych postępów znajdziesz na stronie Raport o ochronie marki.
Aby zgłosić nadużycie ze strony klientów lub sprzedawców, przejdź na stronę Zgłoś nadużycie.
Proces składania roszczeń SAFE-T jest teraz dostępny dla sprzedawców oferujących produkty w Polsce i zastępuje poprzedni proces zwrotu kosztów realizowany przez Dział Obsługi Partnerów Sprzedaży.
Program SAFE-T umożliwia odwołanie się od zwrotu pieniędzy dla klienta w przypadku problemu z dostawą wychodzącą. Roszczenia można składać, jeśli zamówienie Easy Ship zostało utracone lub uszkodzone podczas transportu wychodzącego albo jeśli niemożliwa do dostarczenia lub odrzucona przesyłka zostanie wysłana z powrotem do Ciebie w stanie odbiegającym od pierwotnego. Jeśli według naszych zasad okaże się, że nie odpowiadasz za zwrot pieniędzy, otrzymasz zwrot kosztów.
Przed zgłoszeniem nowego roszczenia ważne jest, aby się dowiedzieć, które przypadki kwalifikują się do zwrotu kosztów w ramach programu SAFE-T, jakie mogą obowiązywać ograniczenia oraz w jaki sposób skutecznie zgłosić roszczenie i nim zarządzać. Aby dowiedzieć się więcej, przejdź na stronę Zasady zwrotu kosztów sprzedawcy w ramach Amazon Easy Ship.
Aby zgłosić roszczenie, przejdź na stronę Zarządzaj roszczeniami SAFE-T.
Od teraz możesz przekazywać nam swoją opinię zaraz po zakończeniu rozmowy z pracownikiem Działu Obsługi Partnerów Sprzedaży.
Dotychczas na możliwość wyrażenia opinii trzeba było czekać, aż wyślemy wiadomość e-mail po zamknięciu sprawy. Obecnie – jeśli nie rozłączysz się po zakończeniu rozmowy – weźmiesz udział w krótkiej ankiecie dotyczącej zadowolenia.
Ankieta ta ma ułatwiać przekazywanie opinii natychmiast po otrzymaniu pomocy. Jest to część naszych nieustannych działań nacelowanych na poprawę jakości pracy Działu Obsługi Partnerów Sprzedaży i identyfikację kwestii, które wymagają poprawy.
od 25 czerwca 2025 r. do rejestrowania nowych produktów w programie „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon” (PAN-EU FBA) konieczne będzie posiadanie aktywnej oferty w Holandii. Będzie to dodatkowy wymóg uzupełniający istniejące wymagania dotyczące wystawionych produktów.
Dzięki programowi PAN-EU FBA możesz zaoszczędzić nawet 53% na opłatach za realizację i zwiększyć sprzedaż nawet o 30%. Jeśli jednym z aktywowanych przez Ciebie wymaganych miejsc docelowych do rozmieszczania zapasów są Niemcy, będziesz ponosić lokalne opłaty za realizację zamówień w Holandii.
Jeśli Twój biznes ma siedzibę w Unii Europejskiej, możesz mieć obowiązek rozliczania podatku VAT od sprzedaży produktów dostarczanych klientom w Holandii z innego kraju UE. Aby się rozliczać, można składać deklaracje w ramach procedury unijnej lub jako podatnik VAT zarejestrowany w Holandii. Jeśli Twoja roczna sprzedaż z tytułu zamówień dostarczanych na terenie UE wynosi poniżej 10 000 EUR, możesz kwalifikować się do rozliczania podatku VAT w kraju Twojej siedziby.
Jeśli Twój biznes ma siedzibę poza UE, Amazon rozliczy podatek VAT od sprzedaży produktów dostarczonych klientom w UE i nie masz obowiązku rejestracji jako podatnik VAT w Holandii.
Uwaga: Powyższe informacje nie stanowią porady podatkowej. W celu omówienia konkretnych okoliczności zalecamy skontaktowanie się z doradcą podatkowym.
W dalszej części tego roku konieczne będzie wystawienie istniejących ofert objętych programem PAN-EU FBA także w Holandii. Będzie to warunek pozostania w tym programie. Zanim wymóg ten wejdzie w życie, powiadomimy Cię o tym z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.
Kliknij poniższy link, aby wyświetlić listę istniejących ofert objętych programem PAN-EU FBA, które trzeba będzie wystawić w Holandii jeszcze w tym roku.
Sprawdź oferty, których dotyczy omawiana kwestia.
Więcej informacji na temat wymagań dotyczących wystawiania produktów i zwolnień znajdziesz na stronie Rejestracja produktów w programie „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon” (PAN-EU FBA).
Więcej informacji na temat zobowiązań z tytułu podatku VAT znajdziesz na stronie Materiały edukacyjne na temat podatku VAT w Europie.
Wystartował sklep Amazon.ie dla Irlandii.
Twoje istniejące oferty na Amazon.ie są już dostępne dla klientów w tym kraju. Możesz rozszerzyć swoją działalność na ten sklep i uzyskać następujące korzyści:
Aby wystawić więcej produktów na Amazon.ie, przejdź na stronę Zarządzaj wszystkimi zapasami, a następnie skonfiguruj Ustawienia wysyłki.
Zaktualizowaliśmy Umowę Amazon Services Europe Business Solutions, aby uwzględnić odniesienia do Amazon.ie i informacje o lokalnej walucie.
Więcej informacji na temat cen i opłat obowiązujących na Amazon.ie znajdziesz na stronie Cennik Amazon dla sprzedawców w Irlandii.
Udostępniliśmy Amazon Brand Builder – nowe narzędzie oferujące spersonalizowane rekomendacje, które pomogą Ci rozwijać markę.
Silna marka buduje zaufanie, zwiększa rozpoznawalność i tworzy trwałe więzi z klientami, co może się przyczynić do wzrostu sprzedaży.
Gdy zaczniesz używać narzędzia Amazon Brand Builder, określimy, na którym z następujących etapów rozwoju znajduje się Twoja marka:
W tym panelu możesz też zobaczyć zalecane działania, które pomogą Ci przejść do kolejnego etapu.
Aby przejść do panelu Amazon Brand Builder w Seller Central, wybierz menu Marki, a potem kliknij Rozwijaj swoją markę.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Rozwijaj swoją markę.
W Seller Central dostępna jest nowa funkcja, która generuje rekomendacje dotyczące uzupełniania zapasów. Wykorzystuje ona model prognozowania popytu, by pomagać utrzymywać właściwe poziomy zapasów w przypadku produktów wysyłanych przez sprzedawcę. Funkcja ta oblicza sugerowane ilości zapasów do uzupełnienia i daty ich uzupełnienia. Obejmuje ona produkty, które spełniają określone kryteria, w tym obecność aktywnej sprzedaży w ciągu ostatnich trzech miesięcy, istnienie prognozowanego popytu oraz długość bieżącego okresu obrotu zapasami mniejsza niż 14 dni.
W rekomendacjach dotyczących uzupełniania zapasów znajdziesz:
Aby uzyskać dostęp do tych analiz, przejdź na stronę Zarządzaj zapasami i kliknij powiadomienie Uzupełnij zapasy w kolumnie Zapasy.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Rekomendacje dotyczące uzupełniania zapasów.
Jeśli sprzedajesz produkty w naszych sklepach w Unii Europejskiej lub Zjednoczonym Królestwie, możemy poprosić Cię o przejście weryfikacji tożsamości w ramach kontroli „Poznaj swojego klienta”. Weryfikacja ma za zadanie zapewnić bezpieczeństwo Amazon oraz zgodność z wymogami regulacyjnymi obowiązującymi w Unii Europejskiej i Zjednoczonym Królestwie.
Uwzględniliśmy opinię sprzedawców dotyczącą potrzeby zwiększenia przejrzystości informacji na temat dokumentacji wymaganej na potrzeby weryfikacji i zaktualizowaliśmy nasze strony pomocy, dodając dodatkowe wskazówki, w tym m.in.:
Jeśli chcesz sprawdzić, czy aktualnie potrzebujemy jakichś informacji na potrzeby weryfikacji, możesz zapoznać się z powiadomieniami dotyczącymi konta lub przejść na stronę „Informacje o koncie” w Seller Central.
Zaktualizowane wytyczne znajdziesz na stronie Informacje dotyczące weryfikacji sprzedawcy zgodnie z procesem „Poznaj swojego klienta”.