Fora dla sprzedawców
Zaloguj się
Zaloguj się
imgZaloguj się
imgZaloguj się

Przeglądaj dyskusje

user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
Sortuj według
Ostatnia aktywnośćOstatnio utworzoneNajczęściej oglądaneNajwięcej reakcji
Filtry
Data/godzinaWszystkie wpisyPoprzedni dzieńPoprzedni tydzieńPoprzedni miesiącPoprzednie 3 miesiącePoprzedni rokZakres dat
Szybkie filtry
Dyskusje
Kategorie
Tagi

Przeglądaj dyskusje

user profile
News_Amazon
user profile

W nowej serii Small Business Bytes publikowanej w ramach podcastu „This is Small Business” Andrea Marquez prezentuje krótkie analizy oparte na przeprowadzonych z ponad setką małych przedsiębiorców ze Stanów Zjednoczonych wywiadach, w czasie których opowiadali oni o kluczowych momentach, wyzwaniach i wnioskach wyciągniętych podczas skalowania biznesu.

W serii tej Marquez analizuje, w jaki sposób odpowiedni sposób myślenia pomaga kreślić długoterminowe plany i pokonywać wyzwania:

  1. Zrozum problem, który rozwiązujesz: Twoja motywacja wpływa na Twoje decyzje i przekaz Twojej marki. Pomaga Ci też mierzyć się z trudnościami. Na przykład Sean Brownlee założył Ravenox, aby utworzyć stabilne i sensowne miejsca pracy dla weteranów, którzy wracają do życia cywilnego. Teri Johnson utworzyła Harlem Candle Co, aby sławić afroamerykańską kulturę w Stanach Zjednoczonych poprzez zapachy. Oboje odnieśli sukces, opierając swoją działalność na jasno określonym celu. Zadaj sobie pytanie: Jakie problemy ma rozwiązywać mój biznes? Jaki ma to związek z moimi głębszymi celami?
  2. Nie czekaj na osiągnięcie doskonałości: Próby udoskonalenia produktu przed wprowadzeniem go do obrotu mogą zahamować rozwój Twojego biznesu. Gdy Val Fishbane ze Spread the Love Foods szybko wprowadziła swoje produkty na rynek, dane uzyskane od rzeczywistych klientów pomogły jej udoskonalić wszystkie ich elementy, od składników po rozmiar słoika. Rozpocznij od sprzedaży na małą skalę, zbieraj opinie i wprowadzaj zmiany na podstawie zgromadzonych doświadczeń.
  3. Spraw, by historia Twojej marki miała osobisty charakter: Opowiadana historia może budować zaufanie emocjonalne, o ile bazuje ona na istotnym wydarzeniu. Conchita Pleasant uruchomiła Nefertiti’s Secrets po tym, jak utraciła włosy w czasie terapii onkologicznej. Lecząc psychiczne rany, utworzyła markę produktów do pielęgnacji włosów skoncentrowaną na budowaniu pewności siebie. Ray Phillips z Soap Sox stworzył swój produkt, aby dzieci w placówkach wychowawczych mogły czuć się bezpiecznie podczas kąpieli. Historie takie sprawiają, że klienci czują się zauważeni i zrozumiani. Zaprezentuj osobistą historię, która doprowadziła do założenia Twojego biznesu. Z czego wynikała podjęta przez Ciebie decyzja o opracowaniu danego rozwiązania?
  4. Przygotuj krótką i interesującą prezentację: Dobra prezentacja powinna szybko wzbudzać ciekawość odbiorcy. Felicia Jackson (CPR Wrap) zaczyna swoją prezentację od ściskającej serce sceny: opisuje, jak patrzyła na swoje dławiące się dziecko i czuła się bezsilna mimo przeszkolenia w zakresie resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Matthew Tesvich (Skunk Skin) wzbudza zainteresowanie klienta zabawną i prostą do zrozumienia historią: żartuje z brzydkiego zapachu własnych stóp, a następnie prezentuje skarpetki przeciwzapachowe. Przedstaw problem, element wzbudzający emocje oraz proste rozwiązanie tak, by prezentacja trwała mniej niż 60 sekund.
  5. Buduj zaufanie na podstawie dowodu społecznego: Treści generowane przez użytkowników, takie jak opinie o produktach, tagi w mediach społecznościowych oraz zdjęcia i filmy publikowane przez klientów, to skuteczne narzędzia, których możesz użyć do rozwoju marki. Badania wskazują, że przed zakupem produktu 70% klientów zapoznaje się z treściami utworzonymi przez innych użytkowników. Utwórz hashtag dotyczący marki, udostępniaj treści utworzone przez klientów (po uzyskaniu zgody) i dodawaj opinie lub filmy o produktach do stron produktów lub e-mailowych newsletterów.

Wszystkie odcinki serii Small Business Bytes w ramach podcastu This Is Small Business znajdziesz na Amazon Music, Spotify i Apple Podcasts.

(Uwaga: Podcast jest prowadzony w języku angielskim).

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Sprzedaż większości produktów nieżywnościowych wystawianych w sklepach Amazon w Unii Europejskiej wymaga spełnienia wymogów rozporządzenia w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów. Ma to na celu zapewnienie klientom produktów bezpiecznych i zgodnych z wymogami.

Jeśli do tej pory nie zostały przez Ciebie przesłane informacje o zgodności produktów Twojej marki z wymogami rozporządzenia w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, wykonaj następujące czynności:


  1. Zarejestruj markę w Amazon Brand Registry.
  2. Przejdź na stronę Kondycja konta.
  3. Kliknij Prześlij informacje dotyczące zgodności z wymogami.
  4. Wprowadź dane kontaktowe producenta i podmiotu odpowiedzialnego.
  5. Wykonaj następujące działania.

Jeśli informacje o zgodności produktów Twojej marki z wymogami rozporządzenia w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów zostały przez Ciebie wcześniej przesłane, lub sprzedajesz produkty bez marki, wykonaj poniższe czynności:


  1. Uzupełnij atrybut dotyczący adresu e-mail lub adresu elektronicznego producenta. Podaj adres e-mail lub adres URL przesłany wcześniej na stronie „Kondycja konta”.
  2. Uzupełnij wartość atrybutu dotyczącego adresu e-mail lub adresu elektronicznego podmiotu odpowiedzialnego. Podaj adres e-mail lub adres URL przesłany wcześniej na stronie „Kondycja konta”.
  3. Prześlij zdjęcia lub dokumenty zawierające informacje na temat bezpieczeństwa produktu.
  4. Jeśli Twój produkt nie ma żadnych ostrzeżeń ani informacji dotyczących bezpieczeństwa, uzupełnij wartość atrybutu „Świadectwo bezpieczeństwa”.

Jeśli jakiekolwiek wymagane informacje w ofercie będą niekompletne albo niepoprawne lub produkt nie będzie oznaczony marką, zostanie zdezaktywowany w ciągu 24 godzin od ukończenia tworzenia oferty.

Aby przywrócić ofertę, musisz podać na stronie „Kondycja konta” nazwę producenta i podmiotu odpowiedzialnego oraz ostrzeżenia i informacje dotyczące bezpieczeństwa.

Szczegółowe instrukcje znajdziesz na stronie Przesyłanie informacji o producencie i podmiocie odpowiedzialnym oraz ostrzeżeń i informacji dotyczących bezpieczeństwa.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

29 maja 2025 r. rozpoczynamy migrację wszystkich informacji o zgodności z wymogami dotyczącymi bezpieczeństwa produktów i żywności. Zostaną one przeniesione z panelu „Zarządzanie zgodnością z wymogami” na stronę Zgodność z zasadami w panelu „Kondycja konta”.

Zaktualizowany panel „Kondycja konta” usprawni zarządzanie zgodnością z wymogami. Będzie to jedno centralne miejsce umożliwiające monitorowanie naruszeń zasad, przesyłanie dokumentów, składanie odwołań i koordynowanie weryfikacji produktów z dostawcami usług w zakresie badań, inspekcji i certyfikacji.

W okresie migracji znalezienie wszystkich naruszeń wymagać będzie sprawdzenia zawartości obu paneli. Gdy migracja się rozpocznie, na zaktualizowanych stronach pomocy i w samouczkach wideo znajdziesz instrukcje dotyczące tego procesu.

Oczekujemy, że migracja zakończy się w lipcu. Otrzymasz powiadomienie, gdy wszystkie naruszenia dotyczące zgodności z wymogami zostaną umieszczone w panelu „Kondycja konta”.

Nasze działania mają na celu uproszczenie zarządzania zgodnością z wymogami w Seller Central. Dziękujemy za zrozumienie.

Aby dowiedzieć się więcej, zarejestruj się na webinarium oraz sesję pytań i odpowiedzi, które odbędą się 27 maja: Używanie panelu „Kondycja konta” do wyświetlania wymogów dotyczących bezpieczeństwa produktów i żywności.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Zaktualizowaliśmy opcje dostępne w komunikatorze kupującego i sprzedawcy, aby uniemożliwić ignorowanie preferencji kupujących w zakresie komunikacji.

Komunikator kupującego i sprzedawcy umożliwia kontaktowanie się z kupującymi w związku z realizacją zamówienia lub w celu udzielenia odpowiedzi na pytania kierowane do Działu Obsługi Klienta. Narzędzia tego nie należy jednak wykorzystywać do celów marketingowych ani promocyjnych.

Aby komunikator był używany wyłącznie do wysyłania ważnych wiadomości, usunęliśmy opcję umożliwiającą dodanie dopisku „[Ważne]” do tematu wiadomości i wysłanie jej mimo rezygnacji kupującego z otrzymywania treści marketingowych i promocyjnych.

Nadal będziesz mieć możliwość kontaktowania się z kupującymi w celu przekazywania ważnych wiadomości dotyczących zamówienia. Jeśli wiadomość ma krytyczne znaczenie dla realizacji zamówienia, zostanie dostarczona, nawet jeśli kupujący zrezygnował z otrzymywania wiadomości.

Najlepiej jest korzystać z szablonów wiadomości, w przypadku których automatycznie dodajemy numer zamówienia, tłumaczymy treść wiadomości na język preferowany przez kupującego i w razie potrzeby oznaczamy ją dopiskiem [Ważne].

Więcej informacji o dozwolonych rodzajach wiadomości wysyłanych do kupujących znajdziesz na stronie Wytyczne dotyczące komunikacji.

0 głosów
0 głosów
5 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile
Zwiększ sprzedaż dzięki treściom A+
autorstwa News_Amazon

Dostępne dla właścicieli marek zarejestrowanych w Brand Registry treści A+ pomagają opowiedzieć historię marki, zachęcają do ponownych zakupów i potencjalnie zwiększają sprzedaż nawet o 8% w przypadku treści A+ w wersji podstawowej i o 20% w przypadku wersji premium. Jak? Pomagając tworzyć wzbogacone treści przybliżające klientom markę i cechy Twoich produktów.

Treści A+ sprawią, że Twoja marka i produkty wyróżnią się na tle konkurencji, i pozwolą zbudować więź z klientami poprzez:

  • przybliżenie wyjątkowej historii marki za pomocą funkcji Historia marki
  • zwiększenie świadomości marki i przybliżenie historii produktu za pomocą wysokiej jakości zdjęć, tekstu, filmów, pytań i odpowiedzi, podsumowania funkcji i modułów porównawczych
  • tworzenie rozbudowanych opisów podkreślających funkcje produktów
  • zmniejszenie liczby zwrotów i negatywnych opinii o produkcie dzięki proaktywnym odpowiedziom na pytania klientów
  • prezentowanie pozostałych produktów i budowanie zaufania do marki, co sprzyja ponownym zakupom.

W Menedżerze treści A+ możesz łatwo konfigurować treści i zarządzać nimi dzięki wstępnie sformatowanym układom modułów, rekomendacjom treści opartym na danych oraz powielaniu treści w celu dodania wariantów produktów i innych wersji językowych.

Aby rozpocząć, przejdź na stronę Menedżer treści A+ w Seller Central.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Szczegółowy przewodnik dotyczący treści A+ dla właścicieli marek.

Uwaga: Przewodnik jest dostępny tylko w języku angielskim

0 głosów
0 głosów
1 wyświetlenie
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile
Od 9 kwiecień 2025 r. możesz korzystać z nowego procesu roszczeń SAFE-T (Seller Assurance for e-Commerce Transactions), aby się odwoływać od zwrotów pieniędzy dla klientów za zamówienia Amazon Easy Ship.

Proces składania roszczeń SAFE-T jest teraz dostępny dla sprzedawców oferujących produkty w Polsce i zastępuje poprzedni proces zwrotu kosztów realizowany przez Dział Obsługi Partnerów Sprzedaży.

Program SAFE-T umożliwia odwołanie się od zwrotu pieniędzy dla klienta w przypadku problemu z dostawą wychodzącą. Roszczenia można składać, jeśli zamówienie Easy Ship zostało utracone lub uszkodzone podczas transportu wychodzącego albo jeśli niemożliwa do dostarczenia lub odrzucona przesyłka zostanie wysłana z powrotem do Ciebie w stanie odbiegającym od pierwotnego. Jeśli według naszych zasad okaże się, że nie odpowiadasz za zwrot pieniędzy, otrzymasz zwrot kosztów.

Przed zgłoszeniem nowego roszczenia ważne jest, aby się dowiedzieć, które przypadki kwalifikują się do zwrotu kosztów w ramach programu SAFE-T, jakie mogą obowiązywać ograniczenia oraz w jaki sposób skutecznie zgłosić roszczenie i nim zarządzać. Aby dowiedzieć się więcej, przejdź na stronę Zasady zwrotu kosztów sprzedawcy w ramach Amazon Easy Ship.

Aby zgłosić roszczenie, przejdź na stronę Zarządzaj roszczeniami SAFE-T.

0 głosów
0 głosów
7 wyświetleń
1 odpowiedź
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Zmieniamy sposób obliczania opłat za realizację w ramach usługi „Realizacja przez Amazon” (FBA) dotyczących odzieży, akcesoriów, plecaków i torebek. Spowoduje to obniżenie opłat za paczki w przypadku większości tych produktów.

Od 15 maja 2025 r. opłaty za usługę FBA w przypadku produktów z tych kategorii będziemy obliczać na podstawie kategorii rozmiaru paczki i tylko wagi jednostkowej (a nie wagi jednostkowej lub wymiarowej w zależności od tego, która jest większa).

15 maja 2025 r.:

  • Wprowadzamy siedem nowych kategorii rozmiaru paczki dla produktów w kategoriach „Odzież i akcesoria” oraz „Plecaki i torebki”.
  • W przypadku plecaków i torebek odstępujemy od pobierania opłaty manipulacyjnej za zwrot towaru naliczanej za produkty o wysokim wskaźniku zwrotów towarów. Wszelkie opłaty manipulacyjne za zwrot towaru, które naliczono za plecaki i torebki sprzedane po wprowadzeniu tych opłat, tj. po 1 lutego 2025 r., zostaną uchylone lub zwrócone (nie są wymagane żadne działania).

Zmiana opłat za realizację dotyczy lokalnej usługi FBA, usługi „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon”, programu „Europejska Sieć Realizacji”, programu „Realizacja zdalna” między Zjednoczonym Królestwem a Unią Europejską oraz programu „Wysyłka bez dodatkowego opakowania” w sklepach Amazon w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii. Opłaty FBA dla produktów o niskiej cenie i opłaty za produkty ponadgabarytowe nie ulegają zmianie.

Szczegółowe zestawienie zmian znajdziesz na stronie Zmiany dotyczące opłat za usługę Realizacja przez Amazon (FBA) w 2025 r.

0 głosów
0 głosów
3 wyświetlenia
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Andrea Marquez, producentka podcastu Amazon This Is Small Business, twierdzi, że prowadząc go, czuje się „jak w pierwszym rzędzie na mistrzowskiej lekcji przedsiębiorczości”. W poszczególnych odcinkach spotyka się z właścicielami małych biznesów na terenie Stanów Zjednoczonych, aby porozmawiać z nimi o kluczowych momentach w historii ich działalności. Tematem każdego odcinka są wyzwania, którym przedsiębiorcy musieli sprostać w trakcie rozwijania swojego biznesu, a także wnioski, jakie z tego wyciągnęli.

Poniżej znajdziesz kilka kluczowych spostrzeżeń i praktycznych wniosków zebranych przez Marquez z najczęściej słuchanych odcinków w 2024 r.:

  1. Lista e-mailowa to złoto. Jenna Kutcher, autorka, podcasterka i guru marketingu cyfrowego, w swojej wypowiedzi podkreśliła, że marketing wykorzystujący pocztę elektroniczną nie umarł i że nadal jest jednym z najbardziej wartościowych narzędzi. Lista e-mailowa jest bezpośrednim kanałem kontaktu z klientami. W przeciwieństwie do mediów społecznościowych jesteś jej właścicielem i żaden algorytm nie może Ci jej odebrać. Aby przekonać odbiorców do dołączenia do Twojej listy e-mailowej, zaoferuj im gratisy, zniżki lub inne zachęty, którym nie będą mogli się oprzeć. Nigdy ich nie ignoruj. Wysyłaj im regularnie pomocne, zabawne lub inspirujące treści.
  2. Nie każdy pieniądz jest dobry. Opinią na ten temat podzieliła się Iman Cotton, specjalistka ds. kredytów biznesowych w CDC Small Business Finance: pożyczki mogą pomóc, ale tylko wtedy, gdy wiesz, co robisz. Jeśli coś brzmi zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe, to prawdopodobnie nie jest godne zaufania. Zanim weźmiesz pożyczkę, zastanów się, czy pomoże Ci ona rozwinąć biznes, czy tylko ugasić pożar. Jeśli to drugie, przemyśl tę sprawę ponownie.
  3. Tworzenie sieci kontaktów nie polega na zbieraniu wizytówek. Robbie Samuels, autor, doradca biznesowy, twórca i gospodarz podcastu Biz Book Publishing Hub twierdzi, że w tworzeniu sieci kontaktów najważniejsi są ludzie, a nie liczby. Celem nie jest nawiązanie jak największej liczby kontaktów, ale utrzymanie tych wartościowych. Pójdź jeszcze dalej. Komentuje Samuels. Wyślij krótką wiadomość e-mail lub udostępnij zasób. Nie, to nie jest dziwne, ale przemyślane.
  4. Przygotowanie to podstawa. Jay Clouse, założyciel Creator Science, podkreśla znaczenie odpowiedniego przygotowania przed opublikowaniem podcastu. Małe rzeczy, takie jak wzbudzenie zainteresowania i poznanie swoich odbiorców, są najważniejsze. Poinformuj ich z wyprzedzeniem o premierze. Wykorzystaj narzędzia takie jak zwiastuny, zapowiedzi lub listę oczekujących, aby odbiorcy poczuli, że potrzebują tego, co masz im do zaoferowania.
  5. Marketing to nie magia, to strategia. Według Liz Downing i Eleny Fahrländer z Danish Endurance jedno jest pewne: skuteczny marketing nie musi być nachalny tylko oryginalny. Weź pod uwagę historię marki, którą chcesz opowiedzieć, i upewnij się, że jest ona spójna na wszystkich platformach. Skoncentruj się mniej na sprzedaży, a bardziej na nawiązywaniu kontaktów.

Wszystkie odcinki podcastu This Is Small Business znajdziesz na Amazon Music, Spotify lub Apple Podcasts.

Uwaga: Podcast jest prowadzony w języku angielskim.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Niedawno opublikowaliśmy Raport o ochronie marek, który przedstawia nasze starania mające na celu powstrzymanie nieuczciwych podmiotów i ochronę Twojego biznesu przed podrabianymi produktami za pomocą przodującej w branży technologii i współpracy strategicznej.

W 2024 r. zainwestowaliśmy ponad miliard dolarów i zatrudniliśmy tysiące pracowników (w tym naukowców zajmujących się technologią uczenia maszynowego, programistów i doświadczonych badaczy), którzy odpowiadają za ochronę klientów, marek, partnerów sprzedaży i sklepu Amazon przed podrobionymi produktami, oszustwami i innymi formami nadużyć.

Raport zawiera opis poczynionych przez nas postępów, w tym następujące najważniejsze informacje:

  • W 2024 r. zidentyfikowaliśmy, skonfiskowaliśmy i odpowiednio usunęliśmy ponad 15 milionów podrobionych produktów na całym świecie, zapobiegając w ten sposób wystąpieniu szkód na rzecz klientów lub odsprzedaży tych produktów na innym etapie detalicznego łańcucha dostaw.
  • Od momentu uruchomienia w 2020 r. Jednostka Amazon ds. przestępstw związanych z produktami podrobionymi podjęła działania przeciwko ponad 24 000 nieuczciwym podmiotom, wszczynając postępowania sądowe i kierując sprawy karne do organów ścigania.
  • Dzięki ciągłym inwestycjom w sztuczną inteligencję ulepszone proaktywne kontrole zablokowały ponad 99% podejrzanych ofert naruszających prawo, zanim marka zdążyła je wykryć i zgłosić.
  • Od 2020 r., przy nieustannym wzroście liczby produktów dostępnych do sprzedaży w sklepie Amazon, odnotowaliśmy około 35% spadek łącznej liczby uzasadnionych zawiadomień o naruszeniu złożonych przez marki.
  • Ponad 2,5 miliarda jednostek produktów zostało zweryfikowanych jako oryginalne w ramach programu Transparency, do którego przystąpiło 88 000 marek na całym świecie, w tym podmioty z listy Fortune 500, marki globalne, startupy i małe biznesy.

Zobowiązujemy się do ciągłego wprowadzania dalszych ulepszeń i nie spoczniemy, dopóki nie zredukujemy liczby podrobionych produktów do zera.

Więcej szczegółowych informacji na temat naszych strategicznych obszarów działania i poczynionych postępów znajdziesz na stronie Raport o ochronie marki.

Aby zgłosić nadużycie ze strony klientów lub sprzedawców, przejdź na stronę Zgłoś nadużycie.

0 głosów
0 głosów
1 wyświetlenie
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Od teraz możesz przekazywać nam swoją opinię zaraz po zakończeniu rozmowy z pracownikiem Działu Obsługi Partnerów Sprzedaży.

Dotychczas na możliwość wyrażenia opinii trzeba było czekać, aż wyślemy wiadomość e-mail po zamknięciu sprawy. Obecnie – jeśli nie rozłączysz się po zakończeniu rozmowy – weźmiesz udział w krótkiej ankiecie dotyczącej zadowolenia.

Ankieta ta ma ułatwiać przekazywanie opinii natychmiast po otrzymaniu pomocy. Jest to część naszych nieustannych działań nacelowanych na poprawę jakości pracy Działu Obsługi Partnerów Sprzedaży i identyfikację kwestii, które wymagają poprawy.

0 głosów
0 głosów
1 wyświetlenie
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność