Seller Forums
Sign in
Sign in
user profile
Sign in
user profile
Sign in

Browse discussions

user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
View more discussions
Sort by
Latest activityRecently createdMost viewedMost voted
Filters
Date/timeAll TimePast dayPast weekPast monthPast 3 monthsPast yearDate range
Quick filters
Discussions
Categories
Tags

Browse discussions

user profile
News_Amazon
user profile

Sprzedawcy zarejestrowani w Brand Registry mogą teraz przesyłać modele 3D do ofert produktów, aby prezentować produkty ze wszystkich stron i przekazywać klientom dodatkowe informacje, które mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży.

Kategorie produktów, takie jak Dom, Meble, Elektronika użytkowa, Obuwie i Okulary, obsługują obecnie materiały 3D. Aby zobaczyć pełną listę kwalifikujących się kategorii produktów, przejdź na stronę Zakupy i rodzaje produktów w 3D.

Aby przesłać modele 3D:

  1. Przejdź do menu Katalog i wybierz Prześlij zdjęcia.
  2. W lewym górnym rogu ekranu wybierz kartę Menedżer zdjęć i w okienku po lewej stronie wyszukaj produkt.
  3. Wybierz produkt, w przypadku którego chcesz przesłać model 3D, i w okienku po prawej stronie zaznacz ikonę Zarejestrowany właściciel marki.
  4. W okienku po prawej stronie przejdź do sekcji Modele 3D i wybierz opcję Prześlij model 3D.
  5. Postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie, aby przesłać model.

Przesłane materiały są sprawdzane pod kątem zgodności z naszymi standardami jakości i mogą wymagać retuszu przed publikacją. Aby ustalić, czy przesłane materiały zostały pomyślnie opublikowane, czy też wymagają dodatkowych działań, przejdź na kartę Status przesłania. Większość przesłanych materiałów weryfikujemy w ciągu dwóch tygodni.

Jeśli nie masz żadnego modelu 3D, a chcesz dodać do swojej oferty materiały 3D, zwróć się o pomoc do współpracującego z nami studia tworzącego materiały 3D. Aby uzyskać więcej informacji na temat listy takich studiów, przejdź na stronę Pierwsze kroki z materiałami 3D na Amazon lub wypróbuj skanowanie modeli 3D w aplikacji mobilnej Amazon Seller.

Aby dowiedzieć się więcej o wymaganiach Amazon dotyczących materiałów 3D, przejdź na stronę Wymagania techniczne dotyczące modeli 3D.

Aby rozpocząć przesyłanie, postępuj zgodnie z instrukcjami podanymi na stroniePrzesyłanie modeli 3D.

0 votes
0 votes
0 views
0 replies
Latest activity
user profile
News_Amazon
user profile

5 września 2024 r. w przypadku trzech różnych klas kuponów wprowadzamy następujące zmiany dotyczące maksymalnych okresów ich obowiązywania, które do tej pory wynosiły 90 dni:

  • kupony standardowe: 30 dni
  • kupony na ponowne zamówienie: 180 dni
  • kupony „Subskrybuj i oszczędzaj”: 365 dni.

Zróżnicowanie maksymalnych okresów obowiązywania tych kuponów ma na celu zwiększenie ich oddziaływania, wyróżnienie poszczególnych promocji i zachęcenie klientów do korzystania z nich w określonych terminach.

Zmiana nie będzie miała zastosowania do kuponów wydanych przed 5 września. Maksymalny okres obowiązywania takich kuponów będzie wynosić 90 dni.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Tworzenie kuponów.

0 votes
0 votes
1 view
0 replies
Latest activity
user profile
News_Amazon
user profile

Uruchomiliśmy specjalną witrynę Sprzedaż globalna, dzięki której sprzedawcom z Unii Europejskiej i Zjednoczonego Królestwa łatwiej będzie rozszerzyć działalność na nasz sklep w Stanach Zjednoczonych, a tym samym dotrzeć do większej liczby klientów.

Amazon.com jest naszym największym sklepem i cieszy się dużym zaufaniem konsumentów ze Stanów Zjednoczonych. Sprzedawcy działający w tym sklepie mogą wykorzystać okresy wzmożonych zakupów w Stanach Zjednoczonych, gdy poziom sprzedaży w Europie się zmienia.

Ekspansję można ponadto poszerzyć, korzystając z jednolitego konta sprzedawcy dla Ameryki Północnej i Brazylii, które umożliwia prowadzenie sprzedaży w Kanadzie, Meksyku i Brazylii.

W witrynie „Sprzedaż globalna” znajdziesz zasoby, które pomogą Ci odnieść sukces na Amazon.com, w tym obszerne przewodniki dotyczące następujących kwestii:

  • tworzenie wyróżniających się ofert produktów
  • wskazówki dotyczące wysyłki i logistyki
  • wymagania związane z przepisami podatkowymi
  • zgodność z wymogami dotyczącymi produktów, bezpieczeństwa i ofert
  • skuteczne strategie marketingowe.

Aby rozpocząć sprzedaż w sklepie w Stanach Zjednoczonych, przejdź do witryny Sprzedaż globalna.

0 votes
0 votes
0 views
0 replies
Latest activity
user profile
News_Amazon
user profile

Wiemy, że obdarzasz zaufaniem regulowane usługi płatnicze, które świadczymy za pośrednictwem Amazon Payments Services. Bywa, że i u nas występują błędy.

Aby uprościć składanie reklamacji związanych z płatnościami, udostępniliśmy nowy formularz kontaktowy.

Aby uzyskać więcej informacji lub złożyć reklamację, przejdź na stronę Reklamacje dotyczące Amazon Payments Services.

0 votes
0 votes
0 views
0 replies
Latest activity
user profile
News_Amazon
user profile

1 października 2024 r. wprowadzamy opłatę za usługi cyfrowe w związku z podatkami od usług cyfrowych wprowadzonymi przez rządy Zjednoczonego Królestwa, Francji, Włoch, Hiszpanii i Kanady.

Typowa stawka podatku od usług cyfrowych wynosi 2% w Zjednoczonym Królestwie oraz 3% we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Kanadzie. Wysokość opłaty z tytułu tego podatku jest jednak trudna do przewidzenia, ponieważ różni się w zależności od lokalizacji przedsiębiorcy, lokalizacji kupującego i innych czynników. Zamiast opierać opłatę za usługi cyfrowe na tych zmiennych dotyczących lokalizacji (co miałoby nieprzewidywalny wpływ na biznes, ponieważ nie znamy lokalizacji klientów, którzy kupią Twoje produkty), wprowadzamy stałą opłatę za usługi cyfrowe zależną wyłącznie od Twojej lokalizacji i sklepu Amazon, w którym prowadzisz sprzedaż.

Opłata za usługi cyfrowe nie będzie obowiązywać w przypadku sprzedaży krajowej, jeśli masz siedzibę w Polsce i prowadzisz sprzedaż w sklepie Amazon w Polsce. Ponadto opłata ta nie będzie obowiązywać, jeśli masz siedzibę w kraju, w którym nie wprowadzono podatku od usług cyfrowych, i prowadzisz sprzedaż w sklepie Amazon w Polsce.

Jeśli prowadzisz sprzedaż w sklepie Amazon w Polsce i masz siedzibę w kraju, w którym wprowadzono podatek od usług cyfrowych, opłata za usługi cyfrowe będzie naliczana. Wysokość opłaty za usługi cyfrowe oraz opłaty, na podstawie których jest ona naliczana, będą się różnić w zależności od kraju, w którym masz siedzibę. Przykład:

  • Jeśli masz siedzibę we Włoszech i sprzedasz produkt w cenie 65 PLN w sklepie Amazon w Polsce, od 1 października naliczymy 3% opłatę za usługi cyfrowe (0,29 PLN) od opłat za sprzedaż na Amazon (9,75 PLN).
  • Jeśli masz siedzibę w Zjednoczonym Królestwie i sprzedasz produkt w cenie 65 PLN w sklepie Amazon w Polsce, od 1 października naliczymy 2% opłatę za usługi cyfrowe (0,20 PLN) od opłat za sprzedaż na Amazon (9,75 PLN) oraz 2% opłatę za usługi cyfrowe (0,08 PLN) od opłat FBA (4 PLN).

Więcej informacji na temat wpływu tej opłaty na Twój biznes, w tym jej wysokość w poszczególnych krajach i dodatkowe przykłady, znajdziesz na stronie Opłata za usługi cyfrowe.

Od 1 września będzie można wyświetlić podgląd opłaty w kalkulatorze przychodów FBA, a od 1 października będzie można śledzić opłaty za usługi cyfrowe w widoku transakcji w raportach o płatnościach. Jeśli korzystasz z usługi „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon”, od 1 października opłata za usługi cyfrowe będzie uwzględniania przez nasze bezpłatne narzędzie „Automatyczne dopasowanie cen”.

0 votes
0 votes
7 views
0 replies
Latest activity
user profile
News_Amazon
user profile

Nieustannie poddajemy ocenie oferowane przez nas programy i usługi, aby upewnić się, że spełniają one zmieniające się potrzeby sprzedawców. Po przeprowadzeniu dokładnej analizy postanowiliśmy, że 31 października 2024 r. zakończymy świadczenie Usług VAT na Amazon. Jednak nadal chcemy pomagać sprzedawcom w wywiązywaniu się ze zobowiązań z tytułu podatku VAT. W związku z tym prowadzimy prace nad uruchomieniem udoskonalonego programu do 2025 r.

Jeśli korzystasz z Usług VAT na Amazon, możesz nadal współpracować (poza programem) ze swoim obecnym dostawcą usług podatkowych w zakresie deklaracji VAT:

  • W sierpniu 2024 r. dostawca usług podatkowych skontaktuje się z Tobą, aby uzyskać akceptację jego warunków i aktywować Twoje konto użytkownika w jego serwisie.
  • Dostawca usług podatkowych będzie nadal zarządzał miesięcznymi lub kwartalnymi deklaracjami VAT w ramach programu „Usługi VAT na Amazon” za okres rozliczeniowy do końca września 2024 r., które to deklaracje należy złożyć w październiku 2024 r. Po tym terminie Twoje konto zostanie automatycznie wyrejestrowane z Usług VAT na Amazon.
  • Dostawca usług podatkowych będzie zarządzać wszystkimi przyszłymi deklaracjami VAT i pobierać od Ciebie opłaty bezpośrednio, zaczynając od deklaracji VAT za październik, którą należy złożyć w listopadzie 2024 r. (w przypadku deklaracji miesięcznych) lub styczniu 2025 r. (w przypadku deklaracji kwartalnych). Więcej informacji o dostawcach usług podatkowych i ich cennikach znajdziesz na stronie Zarządzaj swoimi usługami w zakresie VAT.
  • Do 31 sierpnia 2025 r. będziesz mieć możliwość pobrania w Seller Central dowolnych dokumentów VAT (np. zaświadczeń o statusie podatnika VAT, dowodów złożenia deklaracji i dokumentów potwierdzających rejestrację). Nowe deklaracje VAT składane po 31 października 2024 r. będą automatycznie udostępniane w witrynie dostawcy usług podatkowych.

Jeśli nie chcesz kontynuować współpracy z obecnym dostawcą usług podatkowych po 31 października, kliknij odpowiedni link na stronie „Sprawy i wnioski” w Seller Central, aby zrezygnować z jego usług. Wybierz innego dostawcę usług i skontaktuj się z nim do 1 października 2024 r., aby nie przestać wypełniać swoich zobowiązań z tytułu podatku VAT.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Często zadawane pytania dotyczące Usług VAT na Amazon.

0 votes
0 votes
4 views
0 replies
Latest activity
user profile
News_Amazon
user profile

Aby ułatwić Ci sprzedaż w sklepach Amazon, obniżamy dopłatę za produkty ponadgabarytowe w ramach programu „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon (PAN-EU FBA)” na rok 2024, której wprowadzenie zapowiedzieliśmy w grudniu 2023 r.

1 września 2024 r. obniżamy ogłoszone w grudniu 2023 r. kwoty dopłat za produkty ponadgabarytowe w ramach PAN-EU FBA o 30–50% w przypadku produktów sprzedawanych w sklepach we Francji, Włoszech i Hiszpanii.

Nie wprowadzamy żadnych zmian, jeśli chodzi o sytuacje, w których obowiązuje dopłata. 1 września wchodzą w życie poniższe zmiany:

  • Dopłata za produkty ponadgabarytowe w ramach PAN-EU FBA nie będzie już obowiązywać w sklepach we Francji, Włoszech i Hiszpanii, jeśli kraj, z którego wysyłasz zapasy do Amazon, jest tym samym krajem, w którym je sprzedajesz.
  • Dopłata będzie miała zastosowanie w sklepie w Niemczech, jeśli kraj, z którego wysyłasz zapasy do Amazon, różni się od kraju, w którym je sprzedajesz.
  • Dopłatę naliczymy tylko wtedy, gdy wartość różnicy między historyczną liczbą jednostek przychodzących i sprzedanych jest mniejsza od zera w kraju sprzedaży zarówno w ujęciu długoterminowym (ostatnie 150 dni), jak i krótkoterminowym (ostatnie 30 dni).

Zaktualizowane kwoty znajdziesz na stronie Zmiana dopłat za produkty ponadgabarytowe w usłudze „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon” w 2024 r.

Od 15 sierpnia w raporcie z szacunkowymi opłatami będą wyświetlane zaktualizowane kwoty dopłat za produkty ponadgabarytowe w ramach PAN-EU FBA. Ponadto od 26 sierpnia kwoty dopłat będą zawarte w raporcie o produktach ponadgabarytowych w ramach PAN-EU FBA.

Informacje na temat wszystkich opłat FBA na rok 2024 znajdziesz na stronie Zmiany dotyczące opłat za usługę „Realizacja przez Amazon (FBA)” w 2024 r.

0 votes
0 votes
0 views
0 replies
Latest activity
user profile
News_Amazon
user profile
Obniżenie opłat FBA w Polsce o 50%
by News_Amazon

Chcemy, by przedsiębiorcy mogli rozwijać swoją działalność na Amazon.pl. Sklep w Polsce uruchomiliśmy w 2021 r. Od tego czasu zainwestowaliśmy w 11 centrów logistycznych, aby umożliwić obsługę rosnącej bazy klientów.

Od 12 sierpnia 2024 r. obniżamy opłaty w programie „Realizacja przez Amazon” (FBA) średnio o 50%*, aby ułatwić prowadzenie sprzedaży na Amazon.pl większej liczbie przedsiębiorców.

Obniżone opłaty FBA będą automatycznie obowiązywać w przypadku składanych w Polsce krajowych zamówień FBA, zamówień objętych programem „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon” oraz zamówień w realizacji wielokanałowej (z wyłączeniem zamówień w ramach Europejskiej Sieci Realizacji). Jeśli sprzedawca korzysta z usług dodatkowych lub prowadzi sprzedaż w innych sklepach Amazon, obowiązują standardowe opłaty FBA.

Opisywana zmiana opłat nie jest promocją i obowiązuje bezterminowo. Więcej informacji znajdziesz na stronie Opłaty FBA.

* Rzeczywista obniżka może się różnić w zależności od wymiarów, wagi i liczby sztuk produktu.

0 votes
0 votes
9 views
0 replies
Latest activity
user profile
News_Amazon
user profile

W grudniu 2023 r. informowaliśmy o zmianach dotyczących opłat FBA w Unii Europejskiej w 2024 r., w tym o wprowadzeniu opłat FBA dla produktów o niskiej cenie w Belgii 1 września 2024 r.

Z powodu nieprzewidzianych okoliczności przesuwamy termin wprowadzenia tych opłat w Belgii na początek 2025 r. w przypadku produktów, których cena (z VAT) nie przekracza 12 EUR. Rozumiemy, że zmiany opłat mają znaczący wpływ na Twoją działalność biznesową i przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie mogą one spowodować.

O terminie wprowadzenia opłat FBA dla produktów o niskiej cenie w Belgii poinformujemy Cię z 45-dniowym wyprzedzeniem. Opłaty te w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Polsce nie ulegną zmianie.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Opłaty FBA dla produktów o niskiej cenie.

Informacje dotyczące wszystkich zmian opłat znajdziesz na stronie Zmiany dotyczące opłat FBA w UE w 2024 r.

0 votes
0 votes
1 view
0 replies
Latest activity
user profile
News_Amazon
user profile

Otrzymasz teraz wskazówki dotyczące poprawiania błędów w tabeli rozmiarów podczas przesyłania jej w samoobsługowym narzędziu do dodawania tabel rozmiarów. Zwiększy to przydatność tabel rozmiarów w przypadku Twoich produktów oraz dokładność pomiarów publikowanych na stronie produktu.

Przesyłając szablon tabeli rozmiarów za pomocą samoobsługowego narzędzia do dodawania tabel rozmiarów, otrzymasz natychmiastową informację zwrotną:

  • Błędy w tabeli rozmiarów wymagające poprawy: Otrzymasz instrukcje dotyczące poprawiania znalezionych w tabeli rozmiarów błędów, których usunięcie jest wymagane. Poprawienie ich jest obowiązkowe, aby można było pomyślnie przesłać tabelę rozmiarów.
  • Opcjonalne sugestie dotyczące tabeli rozmiarów: W przypadku znalezionych w tabeli rozmiarów błędów, których usunięcie jest zalecane, otrzymasz instrukcje, jak to zrobić. Poprawki te będą opcjonalne podczas przesyłania tabeli rozmiarów.

Narzędzie jest dostępne dla sprzedawców, którzy są zarejestrowani w Brand Registry i mają oferty produktów w następujących kategoriach: Odzież, Obuwie, Sport i Rekreacja, gdzie mają zastosowanie tabele rozmiarów ciała.

Aby uzyskać dostęp do samoobsługowego narzędzia do dodawania tabel rozmiarów, przejdź do menu Katalog i wybierz Dodaj tabele rozmiarów. Jeśli nie możesz uzyskać dostępu do narzędzia, skontaktuj się ze swoim głównym opiekunem konta, aby włączyć uprawnienia w zakresie tabel rozmiarów w ustawieniach na stronie Uprawnienia użytkownika.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Narzędzie do samodzielnej obsługi tabeli rozmiarów.

0 votes
0 votes
0 views
0 replies
Latest activity
View more discussions