Fora dla sprzedawców
Zaloguj się
Zaloguj się
imgZaloguj się
imgZaloguj się

Przeglądaj dyskusje

user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
Sortuj według
Ostatnia aktywnośćOstatnio utworzoneNajczęściej oglądaneNajwięcej reakcji
Filtry
Data/godzinaWszystkie wpisyPoprzedni dzieńPoprzedni tydzieńPoprzedni miesiącPoprzednie 3 miesiącePoprzedni rokZakres dat
Szybkie filtry
Dyskusje
Kategorie
Tagi

Przeglądaj dyskusje

user profile
News_Amazon
user profile

Zmieniamy sposób obliczania opłat za realizację w ramach usługi „Realizacja przez Amazon” (FBA) dotyczących odzieży, akcesoriów, plecaków i torebek. Spowoduje to obniżenie opłat za paczki w przypadku większości tych produktów.

Od 15 maja 2025 r. opłaty za usługę FBA w przypadku produktów z tych kategorii będziemy obliczać na podstawie kategorii rozmiaru paczki i tylko wagi jednostkowej (a nie wagi jednostkowej lub wymiarowej w zależności od tego, która jest większa).

15 maja 2025 r.:

  • Wprowadzamy siedem nowych kategorii rozmiaru paczki dla produktów w kategoriach „Odzież i akcesoria” oraz „Plecaki i torebki”.
  • W przypadku plecaków i torebek odstępujemy od pobierania opłaty manipulacyjnej za zwrot towaru naliczanej za produkty o wysokim wskaźniku zwrotów towarów. Wszelkie opłaty manipulacyjne za zwrot towaru, które naliczono za plecaki i torebki sprzedane po wprowadzeniu tych opłat, tj. po 1 lutego 2025 r., zostaną uchylone lub zwrócone (nie są wymagane żadne działania).

Zmiana opłat za realizację dotyczy lokalnej usługi FBA, usługi „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon”, programu „Europejska Sieć Realizacji”, programu „Realizacja zdalna” między Zjednoczonym Królestwem a Unią Europejską oraz programu „Wysyłka bez dodatkowego opakowania” w sklepach Amazon w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii. Opłaty FBA dla produktów o niskiej cenie i opłaty za produkty ponadgabarytowe nie ulegają zmianie.

Szczegółowe zestawienie zmian znajdziesz na stronie Zmiany dotyczące opłat za usługę Realizacja przez Amazon (FBA) w 2025 r.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Andrea Marquez, producentka podcastu Amazon This Is Small Business, twierdzi, że prowadząc go, czuje się „jak w pierwszym rzędzie na mistrzowskiej lekcji przedsiębiorczości”. W poszczególnych odcinkach spotyka się z właścicielami małych biznesów na terenie Stanów Zjednoczonych, aby porozmawiać z nimi o kluczowych momentach w historii ich działalności. Tematem każdego odcinka są wyzwania, którym przedsiębiorcy musieli sprostać w trakcie rozwijania swojego biznesu, a także wnioski, jakie z tego wyciągnęli.

Poniżej znajdziesz kilka kluczowych spostrzeżeń i praktycznych wniosków zebranych przez Marquez z najczęściej słuchanych odcinków w 2024 r.:

  1. Lista e-mailowa to złoto. Jenna Kutcher, autorka, podcasterka i guru marketingu cyfrowego, w swojej wypowiedzi podkreśliła, że marketing wykorzystujący pocztę elektroniczną nie umarł i że nadal jest jednym z najbardziej wartościowych narzędzi. Lista e-mailowa jest bezpośrednim kanałem kontaktu z klientami. W przeciwieństwie do mediów społecznościowych jesteś jej właścicielem i żaden algorytm nie może Ci jej odebrać. Aby przekonać odbiorców do dołączenia do Twojej listy e-mailowej, zaoferuj im gratisy, zniżki lub inne zachęty, którym nie będą mogli się oprzeć. Nigdy ich nie ignoruj. Wysyłaj im regularnie pomocne, zabawne lub inspirujące treści.
  2. Nie każdy pieniądz jest dobry. Opinią na ten temat podzieliła się Iman Cotton, specjalistka ds. kredytów biznesowych w CDC Small Business Finance: pożyczki mogą pomóc, ale tylko wtedy, gdy wiesz, co robisz. Jeśli coś brzmi zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe, to prawdopodobnie nie jest godne zaufania. Zanim weźmiesz pożyczkę, zastanów się, czy pomoże Ci ona rozwinąć biznes, czy tylko ugasić pożar. Jeśli to drugie, przemyśl tę sprawę ponownie.
  3. Tworzenie sieci kontaktów nie polega na zbieraniu wizytówek. Robbie Samuels, autor, doradca biznesowy, twórca i gospodarz podcastu Biz Book Publishing Hub twierdzi, że w tworzeniu sieci kontaktów najważniejsi są ludzie, a nie liczby. Celem nie jest nawiązanie jak największej liczby kontaktów, ale utrzymanie tych wartościowych. Pójdź jeszcze dalej. Komentuje Samuels. Wyślij krótką wiadomość e-mail lub udostępnij zasób. Nie, to nie jest dziwne, ale przemyślane.
  4. Przygotowanie to podstawa. Jay Clouse, założyciel Creator Science, podkreśla znaczenie odpowiedniego przygotowania przed opublikowaniem podcastu. Małe rzeczy, takie jak wzbudzenie zainteresowania i poznanie swoich odbiorców, są najważniejsze. Poinformuj ich z wyprzedzeniem o premierze. Wykorzystaj narzędzia takie jak zwiastuny, zapowiedzi lub listę oczekujących, aby odbiorcy poczuli, że potrzebują tego, co masz im do zaoferowania.
  5. Marketing to nie magia, to strategia. Według Liz Downing i Eleny Fahrländer z Danish Endurance jedno jest pewne: skuteczny marketing nie musi być nachalny tylko oryginalny. Weź pod uwagę historię marki, którą chcesz opowiedzieć, i upewnij się, że jest ona spójna na wszystkich platformach. Skoncentruj się mniej na sprzedaży, a bardziej na nawiązywaniu kontaktów.

Wszystkie odcinki podcastu This Is Small Business znajdziesz na Amazon Music, Spotify lub Apple Podcasts.

Uwaga: Podcast jest prowadzony w języku angielskim.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Niedawno opublikowaliśmy Raport o ochronie marek, który przedstawia nasze starania mające na celu powstrzymanie nieuczciwych podmiotów i ochronę Twojego biznesu przed podrabianymi produktami za pomocą przodującej w branży technologii i współpracy strategicznej.

W 2024 r. zainwestowaliśmy ponad miliard dolarów i zatrudniliśmy tysiące pracowników (w tym naukowców zajmujących się technologią uczenia maszynowego, programistów i doświadczonych badaczy), którzy odpowiadają za ochronę klientów, marek, partnerów sprzedaży i sklepu Amazon przed podrobionymi produktami, oszustwami i innymi formami nadużyć.

Raport zawiera opis poczynionych przez nas postępów, w tym następujące najważniejsze informacje:

  • W 2024 r. zidentyfikowaliśmy, skonfiskowaliśmy i odpowiednio usunęliśmy ponad 15 milionów podrobionych produktów na całym świecie, zapobiegając w ten sposób wystąpieniu szkód na rzecz klientów lub odsprzedaży tych produktów na innym etapie detalicznego łańcucha dostaw.
  • Od momentu uruchomienia w 2020 r. Jednostka Amazon ds. przestępstw związanych z produktami podrobionymi podjęła działania przeciwko ponad 24 000 nieuczciwym podmiotom, wszczynając postępowania sądowe i kierując sprawy karne do organów ścigania.
  • Dzięki ciągłym inwestycjom w sztuczną inteligencję ulepszone proaktywne kontrole zablokowały ponad 99% podejrzanych ofert naruszających prawo, zanim marka zdążyła je wykryć i zgłosić.
  • Od 2020 r., przy nieustannym wzroście liczby produktów dostępnych do sprzedaży w sklepie Amazon, odnotowaliśmy około 35% spadek łącznej liczby uzasadnionych zawiadomień o naruszeniu złożonych przez marki.
  • Ponad 2,5 miliarda jednostek produktów zostało zweryfikowanych jako oryginalne w ramach programu Transparency, do którego przystąpiło 88 000 marek na całym świecie, w tym podmioty z listy Fortune 500, marki globalne, startupy i małe biznesy.

Zobowiązujemy się do ciągłego wprowadzania dalszych ulepszeń i nie spoczniemy, dopóki nie zredukujemy liczby podrobionych produktów do zera.

Więcej szczegółowych informacji na temat naszych strategicznych obszarów działania i poczynionych postępów znajdziesz na stronie Raport o ochronie marki.

Aby zgłosić nadużycie ze strony klientów lub sprzedawców, przejdź na stronę Zgłoś nadużycie.

0 głosów
0 głosów
1 wyświetlenie
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile
Od 9 kwiecień 2025 r. możesz korzystać z nowego procesu roszczeń SAFE-T (Seller Assurance for e-Commerce Transactions), aby się odwoływać od zwrotów pieniędzy dla klientów za zamówienia Amazon Easy Ship.

Proces składania roszczeń SAFE-T jest teraz dostępny dla sprzedawców oferujących produkty w Polsce i zastępuje poprzedni proces zwrotu kosztów realizowany przez Dział Obsługi Partnerów Sprzedaży.

Program SAFE-T umożliwia odwołanie się od zwrotu pieniędzy dla klienta w przypadku problemu z dostawą wychodzącą. Roszczenia można składać, jeśli zamówienie Easy Ship zostało utracone lub uszkodzone podczas transportu wychodzącego albo jeśli niemożliwa do dostarczenia lub odrzucona przesyłka zostanie wysłana z powrotem do Ciebie w stanie odbiegającym od pierwotnego. Jeśli według naszych zasad okaże się, że nie odpowiadasz za zwrot pieniędzy, otrzymasz zwrot kosztów.

Przed zgłoszeniem nowego roszczenia ważne jest, aby się dowiedzieć, które przypadki kwalifikują się do zwrotu kosztów w ramach programu SAFE-T, jakie mogą obowiązywać ograniczenia oraz w jaki sposób skutecznie zgłosić roszczenie i nim zarządzać. Aby dowiedzieć się więcej, przejdź na stronę Zasady zwrotu kosztów sprzedawcy w ramach Amazon Easy Ship.

Aby zgłosić roszczenie, przejdź na stronę Zarządzaj roszczeniami SAFE-T.

0 głosów
0 głosów
1 wyświetlenie
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Od teraz możesz przekazywać nam swoją opinię zaraz po zakończeniu rozmowy z pracownikiem Działu Obsługi Partnerów Sprzedaży.

Dotychczas na możliwość wyrażenia opinii trzeba było czekać, aż wyślemy wiadomość e-mail po zamknięciu sprawy. Obecnie – jeśli nie rozłączysz się po zakończeniu rozmowy – weźmiesz udział w krótkiej ankiecie dotyczącej zadowolenia.

Ankieta ta ma ułatwiać przekazywanie opinii natychmiast po otrzymaniu pomocy. Jest to część naszych nieustannych działań nacelowanych na poprawę jakości pracy Działu Obsługi Partnerów Sprzedaży i identyfikację kwestii, które wymagają poprawy.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

od 25 czerwca 2025 r. do rejestrowania nowych produktów w programie „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon” (PAN-EU FBA) konieczne będzie posiadanie aktywnej oferty w Holandii. Będzie to dodatkowy wymóg uzupełniający istniejące wymagania dotyczące wystawionych produktów.

Dzięki programowi PAN-EU FBA możesz zaoszczędzić nawet 53% na opłatach za realizację i zwiększyć sprzedaż nawet o 30%. Jeśli jednym z aktywowanych przez Ciebie wymaganych miejsc docelowych do rozmieszczania zapasów są Niemcy, będziesz ponosić lokalne opłaty za realizację zamówień w Holandii.

Rejestracja jako podatnik VAT w Holandii na potrzeby sprzedaży w ramach programu PAN-EU FBA

Jeśli Twój biznes ma siedzibę w Unii Europejskiej, możesz mieć obowiązek rozliczania podatku VAT od sprzedaży produktów dostarczanych klientom w Holandii z innego kraju UE. Aby się rozliczać, można składać deklaracje w ramach procedury unijnej lub jako podatnik VAT zarejestrowany w Holandii. Jeśli Twoja roczna sprzedaż z tytułu zamówień dostarczanych na terenie UE wynosi poniżej 10 000 EUR, możesz kwalifikować się do rozliczania podatku VAT w kraju Twojej siedziby.

Jeśli Twój biznes ma siedzibę poza UE, Amazon rozliczy podatek VAT od sprzedaży produktów dostarczonych klientom w UE i nie masz obowiązku rejestracji jako podatnik VAT w Holandii.

Uwaga: Powyższe informacje nie stanowią porady podatkowej. W celu omówienia konkretnych okoliczności zalecamy skontaktowanie się z doradcą podatkowym.

Nadchodzące wymagania dotyczące istniejących ofert objętych programem PAN-EU FBA

W dalszej części tego roku konieczne będzie wystawienie istniejących ofert objętych programem PAN-EU FBA także w Holandii. Będzie to warunek pozostania w tym programie. Zanim wymóg ten wejdzie w życie, powiadomimy Cię o tym z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.

Kliknij poniższy link, aby wyświetlić listę istniejących ofert objętych programem PAN-EU FBA, które trzeba będzie wystawić w Holandii jeszcze w tym roku.

Sprawdź oferty, których dotyczy omawiana kwestia.

Więcej informacji na temat wymagań dotyczących wystawiania produktów i zwolnień znajdziesz na stronie Rejestracja produktów w programie „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon” (PAN-EU FBA).

Więcej informacji na temat zobowiązań z tytułu podatku VAT znajdziesz na stronie Materiały edukacyjne na temat podatku VAT w Europie.

0 głosów
0 głosów
6 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile
Uruchomienie witryny Amazon.ie w Irlandii
autorstwa News_Amazon

Wystartował sklep Amazon.ie dla Irlandii.

Twoje istniejące oferty na Amazon.ie są już dostępne dla klientów w tym kraju. Możesz rozszerzyć swoją działalność na ten sklep i uzyskać następujące korzyści:

  • bezpłatna usługa rejestracji jako podatnik VAT w Irlandii oraz dwuletni okres bezpłatnej usługi składania deklaracji VAT o wartości do 1900 EUR (aby dowiedzieć się więcej na temat promocji, zapoznaj się z jej warunkami)
  • obniżone opłaty FBA i PAN-EU FBA przy korzystaniu z lokalnego centrum logistycznego
  • sprawna ekspansja dzięki automatycznemu wystawianiu istniejących produktów.

Aby wystawić więcej produktów na Amazon.ie, przejdź na stronę Zarządzaj wszystkimi zapasami, a następnie skonfiguruj Ustawienia wysyłki.

Zaktualizowaliśmy Umowę Amazon Services Europe Business Solutions, aby uwzględnić odniesienia do Amazon.ie i informacje o lokalnej walucie.

Więcej informacji na temat cen i opłat obowiązujących na Amazon.ie znajdziesz na stronie Cennik Amazon dla sprzedawców w Irlandii.

0 głosów
0 głosów
9 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Udostępniliśmy Amazon Brand Builder – nowe narzędzie oferujące spersonalizowane rekomendacje, które pomogą Ci rozwijać markę.

Silna marka buduje zaufanie, zwiększa rozpoznawalność i tworzy trwałe więzi z klientami, co może się przyczynić do wzrostu sprzedaży.

Gdy zaczniesz używać narzędzia Amazon Brand Builder, określimy, na którym z następujących etapów rozwoju znajduje się Twoja marka:

  • Udostępnienie odpowiedniego asortymentu
  • Określenie tożsamości marki
  • Budowanie świadomości marki
  • Budowanie lojalności wobec marki
  • Wzmacnianie rozpoznawalności marki

W tym panelu możesz też zobaczyć zalecane działania, które pomogą Ci przejść do kolejnego etapu.

Uwaga: Dane są odświeżane co miesiąc.

Aby przejść do panelu Amazon Brand Builder w Seller Central, wybierz menu Marki, a potem kliknij Rozwijaj swoją markę.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Rozwijaj swoją markę.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

W Seller Central dostępna jest nowa funkcja, która generuje rekomendacje dotyczące uzupełniania zapasów. Wykorzystuje ona model prognozowania popytu, by pomagać utrzymywać właściwe poziomy zapasów w przypadku produktów wysyłanych przez sprzedawcę. Funkcja ta oblicza sugerowane ilości zapasów do uzupełnienia i daty ich uzupełnienia. Obejmuje ona produkty, które spełniają określone kryteria, w tym obecność aktywnej sprzedaży w ciągu ostatnich trzech miesięcy, istnienie prognozowanego popytu oraz długość bieżącego okresu obrotu zapasami mniejsza niż 14 dni.

W rekomendacjach dotyczących uzupełniania zapasów znajdziesz:

  • sugerowane ilości zapasów do uzupełnienia (oparte na bieżącym poziomie zapasów i przewidywanym dwutygodniowym popycie we wszystkich lokalizacjach)
  • szacunkowy okres obrotu zapasami (bazujący na przewidywanym popycie na produkty)
  • prognozowane trendy popytu w okresie ośmiotygodniowym (ustalane z użyciem modeli wykorzystujących sztuczną inteligencję).

Aby uzyskać dostęp do tych analiz, przejdź na stronę Zarządzaj zapasami i kliknij powiadomienie Uzupełnij zapasy w kolumnie Zapasy.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Rekomendacje dotyczące uzupełniania zapasów.

0 głosów
0 głosów
2 wyświetlenia
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Jeśli sprzedajesz produkty w naszych sklepach w Unii Europejskiej lub Zjednoczonym Królestwie, możemy poprosić Cię o przejście weryfikacji tożsamości w ramach kontroli „Poznaj swojego klienta”. Weryfikacja ma za zadanie zapewnić bezpieczeństwo Amazon oraz zgodność z wymogami regulacyjnymi obowiązującymi w Unii Europejskiej i Zjednoczonym Królestwie.

Uwzględniliśmy opinię sprzedawców dotyczącą potrzeby zwiększenia przejrzystości informacji na temat dokumentacji wymaganej na potrzeby weryfikacji i zaktualizowaliśmy nasze strony pomocy, dodając dodatkowe wskazówki, w tym m.in.:

  • instrukcje krok po kroku dotyczące przesyłania dokumentów i aktualizowania informacji, w tym wytyczne dla różnych podmiotów, takich jak osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą i organizacje non-profit
  • dokumenty wymagane w poszczególnych krajach – aby wyjaśnić, jakie dokumenty możesz przesłać w zależności od kraju siedziby
  • kryteria dotyczące dokumentów – aby pomóc Ci podać właściwe informacje i przyspieszyć proces weryfikacji
  • zaktualizowane często zadawane pytania, np. jak przesłać pełnomocnictwo, oraz definicje beneficjenta rzeczywistego i przedstawiciela prawnego.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy aktualnie potrzebujemy jakichś informacji na potrzeby weryfikacji, możesz zapoznać się z powiadomieniami dotyczącymi konta lub przejść na stronę „Informacje o koncie” w Seller Central.

Zaktualizowane wytyczne znajdziesz na stronie Informacje dotyczące weryfikacji sprzedawcy zgodnie z procesem „Poznaj swojego klienta”.

0 głosów
0 głosów
3 wyświetlenia
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność