Aktualizacja umów z Amazon w Zjednoczonym Królestwie i UE oraz sposobu rozliczania podatku VAT
Od 1 sierpnia 2024 r. usługi w ramach sprzedaży na Amazon i programu „Realizacja przez Amazon” oraz wszystkie pozostałe usługi świadczone obecnie przez Amazon Services Europe S.à r.l. („ASE”) będą świadczone przez Amazon EU S.à r.l. („AEU”). Wszystkie umowy, zasady i warunki, w tym umowy Amazon Payments, które obecnie odnoszą się do ASE, zostaną zaktualizowane tak, aby odnosiły się do AEU. Ponadto po 1 sierpnia 2024 r. wystawcą wszystkich faktur Amazon będzie AEU, a nie ASE.
Jeśli Twój podmiot ma siedzibę w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Polsce, Belgii lub Szwecji, faktury będą wystawiane przez oddział AEU w kraju Twojej siedziby. W związku z tym będą mieć zastosowanie lokalne przepisy dotyczące podatku VAT i będzie on odliczany od opłat Amazon. W większości przypadków spodziewamy się, że podatek VAT będzie można odzyskać w ramach zwykłego procesu składania deklaracji VAT.
Zalecamy skontaktowanie się z doradcą podatkowym, aby uzyskać więcej informacji na temat odzyskiwania podatku VAT zgodnie z lokalnymi przepisami danego kraju siedziby.
Jeśli Twój podmiot nie ma siedziby w żadnym z krajów wymienionych powyżej, faktury będą wystawiane przez centralę AEU w Luksemburgu, a sposób naliczania podatku VAT od opłat Amazon nie ulegnie zmianie.
Uwaga: Zmiana ta nie ma wpływu na dostęp do konta, oferty, ceny produktów, opinie o produktach, usługi sprzedaży ani ceny usług.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Aktualizacja dotycząca podmiotu świadczącego usługi dla sprzedawców w Amazon w Zjednoczonym Królestwie i Unii Europejskiej oraz rozliczania podatku VAT.
Aktualizacja umów z Amazon w Zjednoczonym Królestwie i UE oraz sposobu rozliczania podatku VAT
Od 1 sierpnia 2024 r. usługi w ramach sprzedaży na Amazon i programu „Realizacja przez Amazon” oraz wszystkie pozostałe usługi świadczone obecnie przez Amazon Services Europe S.à r.l. („ASE”) będą świadczone przez Amazon EU S.à r.l. („AEU”). Wszystkie umowy, zasady i warunki, w tym umowy Amazon Payments, które obecnie odnoszą się do ASE, zostaną zaktualizowane tak, aby odnosiły się do AEU. Ponadto po 1 sierpnia 2024 r. wystawcą wszystkich faktur Amazon będzie AEU, a nie ASE.
Jeśli Twój podmiot ma siedzibę w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Polsce, Belgii lub Szwecji, faktury będą wystawiane przez oddział AEU w kraju Twojej siedziby. W związku z tym będą mieć zastosowanie lokalne przepisy dotyczące podatku VAT i będzie on odliczany od opłat Amazon. W większości przypadków spodziewamy się, że podatek VAT będzie można odzyskać w ramach zwykłego procesu składania deklaracji VAT.
Zalecamy skontaktowanie się z doradcą podatkowym, aby uzyskać więcej informacji na temat odzyskiwania podatku VAT zgodnie z lokalnymi przepisami danego kraju siedziby.
Jeśli Twój podmiot nie ma siedziby w żadnym z krajów wymienionych powyżej, faktury będą wystawiane przez centralę AEU w Luksemburgu, a sposób naliczania podatku VAT od opłat Amazon nie ulegnie zmianie.
Uwaga: Zmiana ta nie ma wpływu na dostęp do konta, oferty, ceny produktów, opinie o produktach, usługi sprzedaży ani ceny usług.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Aktualizacja dotycząca podmiotu świadczącego usługi dla sprzedawców w Amazon w Zjednoczonym Królestwie i Unii Europejskiej oraz rozliczania podatku VAT.