Fora dla sprzedawców
Zaloguj się
Zaloguj się
imgZaloguj się
imgZaloguj się

Przeglądaj dyskusje

user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_5JRSTAOsUel7i
user profile
News_Amazon
Sortuj według
Ostatnia aktywnośćOstatnio utworzoneNajczęściej oglądaneNajwięcej reakcji
Filtry
Data/godzinaWszystkie wpisyPoprzedni dzieńPoprzedni tydzieńPoprzedni miesiącPoprzednie 3 miesiącePoprzedni rokZakres dat
Szybkie filtry
Dyskusje
Kategorie
Tagi
Tagi zostaną uzupełnione na podstawie wybranych kategorii

Przeglądaj dyskusje

user profile
News_Amazon
user profile

Na podstawie opinii sprzedawców udostępniliśmy szablon, który ułatwia dodawanie i zarządzanie obniżkami cen dla wielu produktów naraz.

Za pomocą tego szablonu możesz przesłać obniżki i limity ilościowe nawet dla 500 jednostek SKU naraz. Jest to przydatne, jeśli tworzysz obniżkę ceny dla kilku produktów i wariantów.

Szablon możesz również wykorzystać, aby wprowadzić zmiany w istniejących obniżkach cen, w tym w obniżkach, zawierających błędy lub ostrzeżenia. Podczas edycji obniżki ceny pobierz listę kodów SKU objętych obniżką do szablonu, a następnie prześlij go ponownie z wprowadzonymi zmianami.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Szablon obniżki ceny.

Aby utworzyć nową obniżkę ceny, przejdź do panelu Obniżki cen.

0 głosów
0 głosów
2 wyświetlenia
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Od 28 lipca 2025 r. podczas tworzenia lub edytowania ofert produktów realizowanych przez sprzedawcę, które zawierają baterie lub akumulatory lub są nimi zasilane, należy uzupełniać pytania dotyczące zgodności z wymogami w zakresie bezpieczeństwa baterii i akumulatorów. Zmiana ta ma na celu zapewnienie klientom bezpieczeństwa oraz poprawności informacji o produktach.

Podczas tworzenia oferty pojawi się następujące pytanie:

  • Czy baterie są wymagane?

Jeśli zaznaczysz odpowiedź twierdzącą, zobaczysz kolejne pytania:

  • Czy baterie są dołączone?
  • Jaki jest skład ogniwa baterii? (przykłady: alkaliczna, litowo-jonowa)

Informacje o składzie ogniw baterii lub akumulatora znajdziesz na baterii bądź akumulatorze, etykiecie producenta lub opakowaniu produktu. Jeśli typ baterii lub akumulatora nie znajduje się w sekcji Zarządzanie ofertami na stronie Dodaj produkty, wybierz Inna niż wymieniona i wprowadź skład ręcznie.

Uwaga: Jeśli udzielisz nieprawidłowych odpowiedzi na te pytania, Twoje oferty mogą zostać dezaktywowane.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Wymagane informacje i dokumenty dotyczące towarów niebezpiecznych.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile
Wytyczne w zakresie jakości dotyczące promocji
autorstwa News_Amazon

Chcemy oferować naszym wspólnym klientom atrakcyjne oferty promocyjne i uczciwe zniżki. Aby nie utracić zaufania klientów, regularnie aktualizujemy nasze kryteria kwalifikacji do promocji.

Zapoznaj się dokładnie z poniższymi wytycznymi Amazon, aby upewnić się, że Twoje promocje zostaną zatwierdzone:

  • Obniżona cena, którą oferujesz w ramach wszystkich okazji i obniżek cen, nie może być wyższa od najniższej ceny produktu z ostatnich 30 dni, w tym od poprzednich cen promocyjnych, cen w ramach kuponów ani obniżek cen. Obecne promocje mogą mieć wpływ na przyszłe wartości cen promocyjnych.
  • Aby kwalifikować się do dowolnej promocji, produkty muszą mieć ocenę na poziomie co najmniej 2,5 gwiazdki ustaloną na podstawie co najmniej 5 opinii (w zależności od rodzaju promocji mogą obowiązywać różne progi). Oprócz tego produkty nie mogą być niebezpieczne, obraźliwe, nieodpowiednie ani wywołujące zakłopotanie.

Przestrzeganie tych wytycznych jest szczególnie istotne w przypadku promocji na ważne wydarzenia zakupowe, takie jak: Prime Day, Wielkie okazje Amazon Prime, Black Friday i Cyber Monday.

Dziękujemy za pomoc w utrzymaniu najwyższych standardów dla klientów.

Więcej informacji znajdziesz na stronach Zasady Amazon dotyczące cen referencyjnych, Rozwiązywanie problemów z ukrytymi i aktywnymi okazjami oraz Tworzenie promocji.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile
Odpowiedzi na pytania dotyczące oceny kondycji konta
autorstwa News_Amazon

Ocena kondycji konta pomaga monitorować kondycję konta sprzedawcy, jeśli chodzi o przestrzeganie zasad sprzedaży na Amazon. Jest to liczba z przedziału 0–1000 wraz z odpowiadającym jej oznaczeniem kolorystycznym. Dzięki niej możesz ustalić, czy Twoje konto sprzedawcy w danym sklepie Amazon jest zagrożone dezaktywacją.

W tym artykule opisujemy kilka częstych nieporozumień dotyczących oceny kondycji konta:

1. Aby zapobiec dezaktywacji mojego konta, muszę mieć ocenę kondycji konta na poziomie 1000.

Nie. Ponieważ ocena kondycji konta może być liczbą z przedziału 1–1000, jeśli jej wartość jest na poziomie powyżej 200, uznajemy, że konto jest w dobrej kondycji.

Istnieją cztery poziomy naruszenia zasad: krytyczny, wysoki, średni i niski. Możesz utrzymać konto w dobrej kondycji, jeśli masz tylko naruszenia zasad o charakterze niekrytycznym, o ile szybko je usuniesz.

Jednak niezależnie od oceny kondycji konta możemy dezaktywować Twoje konto ze skutkiem natychmiastowym w razie podejrzenia, że dokonujesz oszustwa, wprowadzasz w błąd lub prowadzisz nielegalną lub w inny sposób szkodliwą działalność.

2. Po usunięciu oferty naruszającej zasady moja ocena kondycji konta się poprawi.

Nie. Jedynym sposobem na poprawę oceny kondycji konta jest regularne reagowanie na naruszenia zasad na stronie „Kondycja konta”, w tym również na naruszenia dotyczące usuniętych ofert. Nawet jeśli usuniesz ofertę, nadal będziesz w stanie usunąć dotyczące jej naruszenie za pośrednictwem strony „Zgodność z zasadami”.

3. Jeśli liczba moich zamówień się zmniejszy, ocena kondycji mojego konta może spaść do poziomu poniżej 200.

Nie. Jeśli liczba realizowanych zamówień w ciągu ostatni 180 dni się zmniejszy, wartość oceny kondycji konta może również się zmniejszyć, ale nigdy nie spadnie do poziomu poniżej 200, chyba że wystąpią naruszenia zasad. Najważniejsze w utrzymaniu dobrej kondycji konta jest zachowanie zgodności z zasadami i szybkie reagowanie na wszelkie naruszenia.

Więcej informacji na temat oceny kondycji konta znajdziesz na stronie Zasady programu dotyczącego oceny kondycji konta.

0 głosów
0 głosów
6 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Od 13 lipca akceptujemy wyłącznie wyniki badań zgodności produktów z wymogami pochodzące z laboratoriów spełniających standardy bezpieczeństwa Amazon. Zmiana ta ma na celu zapewnienie wiarygodnych wyników badań oraz bezpieczeństwa klientów.

Opracowaliśmy listę laboratoriów niespełniających naszych standardów bezpieczeństwa. Zapoznaj się z tą listą, zanim zlecisz badania lub prześlesz dokumentację produktu.

Lista niezatwierdzonych laboratoriów będzie regularnie aktualizowana na podstawie naszych ustaleń. Jeśli prześlesz dokument zgodności wystawiony przez laboratorium z tej listy, zostanie on odrzucony podczas procesu weryfikacji.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Zawieszone laboratoria badawcze.

Listę zatwierdzonych laboratoriów znajdziesz na stronie Sieć dostawców usług.

0 głosów
0 głosów
1 wyświetlenie
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day odbędzie się w dniach 8–11 lipca. Przez cztery dni członkom programu Prime będą oferowane oszczędności w różnych kategoriach.

Jeszcze nie jest za późno, by wziąć w nim udział. W tym celu możesz utworzyć ekskluzywne okazje Amazon Prime, kupony lub kampanie Sponsored Products w dowolnym momencie przed rozpoczęciem wydarzenia lub podczas jego trwania.

Więcej informacji o wydarzeniu Prime Day znajdziesz na stronie amazon.pl/primeday.

1 głos
0 głosów
2 wyświetlenia
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

8 lipca 2025 r. aktualizujemy zasady mediacji obowiązujące w europejskich sklepach Amazon, aby jasno określić terminy związane ze składaniem wniosków o mediację po zdezaktywowaniu oferty lub konta sprzedawcy.

Do mediacji kwalifikują się sprzedawcy, którzy:

  • złożyli odwołanie za pośrednictwem panelu „Kondycja konta” w ciągu sześciu miesięcy od dezaktywacji oferty lub konta
  • złożyli wniosek o mediację w ciągu sześciu miesięcy od rozstrzygnięcia odwołania
  • mieli aktywną ofertę w jednym z europejskich sklepów Amazon w ciągu 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o mediację.

Zmiany te zostaną odzwierciedlone 8 lipca na stronach Zasady mediacji oraz Składanie wniosku o mediację.

Zanim to nastąpi, zmiany te możesz zobaczyć w wersji zasad w pliku PDF, dostępnej wyłącznie w języku angielskim.

Dalsze korzystanie z usług sprzedaży po wejściu w życie zmian oznacza ich akceptację.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Aby móc sprzedawać w sklepach Amazon w Unii Europejskiej, Zjednoczonym Królestwie, Norwegii i Szwajcarii, musisz dostarczyć ważne numery VAT oraz upewnić się, że informacje o Twoim podmiocie w Seller Central są zgodne z danymi w rejestrze organu podatkowego. Jeśli nie zaktualizujesz tych informacji, możemy ograniczyć Twoje możliwości sprzedaży.

Musisz zarejestrować się jako podatnik VAT, jeśli spełniasz dowolne z poniższych kryteriów:

  • Korzystasz z programu „Realizacja przez Amazon (FBA)”.
  • Wysyłasz produkty między krajami Unii Europejskiej w ramach sprzedaży B2B.
  • Prowadzisz transgraniczną sprzedaż B2C, której wartość przekracza 10 000 EUR w różnych krajach Unii Europejskiej.
  • Przekraczasz progi sprzedaży dla poszczególnych krajów.

Zweryfikuj informacje podane przy rejestracji jako podatnik VAT i upewnij się, że są one zgodne z informacjami o podmiocie w Seller Central.

Aby zweryfikować numer VAT dla Unii Europejskiej, przejdź na stronę Potwierdzenie numeru VAT (VIES).

Aby zweryfikować numer VAT dla Zjednoczonego Królestwa, przejdź na stronę HMRC.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Wymagania dotyczące rejestracji jako podatnik VAT.

0 głosów
0 głosów
7 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
Seller_5JRSTAOsUel7i
user profile
Czy AMazon oszukuje sprzedawców i niechce im zwracać pieniędzy?
autorstwa Seller_5JRSTAOsUel7i

Amazon nie chce oddać moich pieniędzy za sprzedane produkty. Przesyła link do weryfikacji konta jednak żaden pracownik Amazona się nie zgłasza. Taka sytuacja trwa już bardzo długo. Wcześniej wysyłał pieniądze z transakcji na moje konto i nie było problemu. Wygląda to na świadome działanie. Przetrzymuje już rok moją kasę. Muszę zgłosić sprawę na policję i powiadomić media na temat takiego postępowania.

0 głosów
0 głosów
3 wyświetlenia
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Kwoty środków zatrzymanych na podstawie daty dostawy możesz zobaczyć w panelu Płatności, gdzie są one wyświetlane jako transakcje odroczone. Transakcja odroczona to transakcja, z tytułu której środki zostaną wypłacone sprzedawcy w późniejszym terminie.

Więcej informacji na temat tej funkcji i sposobu pobierania raportu znajdziesz na stronie Wyświetlanie płatności związanych z zatrzymanymi środkami w nowym raporcie o transakcjach odroczonych.

Na podstawie opinii sprzedawców zaktualizowaliśmy treść stron pomocy, dodając bardziej szczegółowe informacje o transakcjach odroczonych. Aby dowiedzieć się więcej, przejdź na następujące strony:

Aby przekazać nam opinię na temat tej funkcji, wyślij wiadomość e-mail na adres seller-payments-experience@amazon.com.

0 głosów
0 głosów
1 wyświetlenie
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność