Fora dla sprzedawców
Zaloguj się
Zaloguj się
user profile
Zaloguj się
user profile
Zaloguj się

Przeglądaj dyskusje

user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_2Hd51B6XfoEwc
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_WQr5GBmx932l6
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_KgFaUvObMDbfU
user profile
Seller_uh38CkJgaOcmy
user profile
News_Amazon
Sortuj według
Ostatnia aktywnośćOstatnio utworzoneNajczęściej oglądaneNajwięcej reakcji
Filtry
Data/godzinaWszystkie wpisyPoprzedni dzieńPoprzedni tydzieńPoprzedni miesiącPoprzednie 3 miesiącePoprzedni rokZakres dat
Szybkie filtry
Dyskusje
Kategorie
Tagi
Tagi zostaną uzupełnione na podstawie wybranych kategorii

Przeglądaj dyskusje

user profile
News_Amazon
user profile

1 stycznia 2025 r. wprowadzimy następujące zmiany w Umowie Amazon Services Europe Business Solutions oraz zasadach programów:

  • Klauzula „Ubezpieczenia” (klauzula 8) i zasady programu „Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej”: Usuwamy wymóg dotyczący podawania w polisach ubezpieczeniowych podmiotu Amazon i jego cesjonariuszy jako dodatkowych podmiotów ubezpieczonych. Zaktualizujemy też zasady programu „Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej”, aby usunąć wspomniany wymóg i wyjaśnić, że obowiązek powiadomienia nas, gdy Twoje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zostanie anulowane, zmodyfikowane lub nieodnowione, spoczywa na partnerze sprzedaży (a nie na ubezpieczycielu).
  • Klauzula „Sprawy podatkowe” (klauzula 9): doprecyzowujemy, że w dalszym ciągu będziemy wystawiać faktury w formie elektronicznej w określonym przez nas formacie i w określony przez nas sposób, np. w formacie PDF.
  • Amazon Ads: klienci Amazon Ads wyrażają zgodę na przyjmowanie faktur w formie elektronicznej w określonym przez nas formacie i w określony przez nas sposób, np. w formacie PDF, jeśli taki format jest dozwolony na mocy obowiązującego prawa.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Zmiany w zasadach programów.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Uprościliśmy tworzenie obniżek i zarządzanie nimi poprzez zintegrowanie obniżek cen dostępnych wyłącznie dla członków programu Prime w narzędziu Obniżki cen.

W związku z tą integracją narzędzie „Ekskluzywne okazje Amazon Prime” zostanie usunięte z Seller Central 7 stycznia 2025 r.

Zaktualizowane narzędzie „Obniżki cen” obsługuje teraz zarówno obniżki cen przysługujące wyłącznie klientom Prime, jak i obniżki cen dla wszystkich klientów. Przy użyciu narzędzia „Obniżki cen” możesz łatwo przeszukiwać swój katalog, aby dodawać produkty do promocji, zarządzać globalnie obniżkami i przeglądać wskaźniki jakości sprzedaży. Nie nastąpiła żadna zmiana w sposobie wyświetlania klientom informacji o obniżkach cen dostępnych wyłącznie dla członków programu Prime.

Wszelkie obniżki cen utworzone w narzędziu „Ekskluzywne okazje Amazon Prime” będą obowiązywać do zaplanowanego czasu ich zakończenia. Obniżki cen nowo utworzone w narzędziu „Ekskluzywne okazje Amazon Prime” nie mogą obowiązywać dłużej niż do 31 grudnia 2024 r. Od 1 stycznia 2025 r. nie będzie już można tworzyć nowych obniżek cen w narzędziu „Ekskluzywne okazje Amazon Prime”.

Aby utworzyć obniżkę ceny, wykonaj następujące czynności:


  1. Przejdź na stronę Reklama i wybierz Obniżki cen.
  2. Kliknij Utwórz obniżkę ceny.
  3. Wypełnij formularz. Aby utworzyć obniżkę ceny dostępną wyłącznie dla klientów Prime, w polu Typ grupy odbiorców wybierz opcję Klienci Prime.

Główni użytkownicy Twojego konta będą mieli domyślnie dostęp do narzędzia „Obniżki cen”. Aby przyznać do niego dostęp dodatkowym użytkownikom, główny użytkownik musi przejść na stronę Globalne uprawnienia użytkowników, wybrać opcję Zarządzaj uprawnieniami dla dodatkowego użytkownika i włączyć uprawnienia Tylko wyświetlanie lub Wyświetlanie i edycja.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Obniżki cen.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Marki mogą teraz tworzyć niestandardowe elementy wizualne dla produktów za pomocą bezpłatnego narzędzia „Generator obrazów”, które wykorzystuje sztuczną inteligencję.

Dzięki narzędziu „Generator obrazów” możesz:

  • generować niestandardowe grafiki w kilka sekund
  • zapisywać obrazy w bibliotece zasobów kreatywnych do natychmiastowego wykorzystania
  • używać materiałów graficznych w kampaniach Sponsored Brands i Sponsored Display, w sklepach marki oraz publikacjach
  • tworzyć wiele elementów wizualnych, aby zbadać zaangażowanie kupujących
  • uzyskać dostęp do ponad 40 motywów sezonowych na cały rok.

Aby utworzyć niestandardowy element wizualny, przejdź na stronę Generator obrazów.

0 głosów
0 głosów
1 wyświetlenie
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
Seller_2Hd51B6XfoEwc
user profile
Darmowa wysłka od 50 zł
autorstwa Seller_2Hd51B6XfoEwc

W jaki sposób na karcie produktu dodać informację, że darmowa dostawa jest np. od 50 zł? lub do darmowej dostawy brakuje ci? Czy w ogóle jest taka opcja w Amazon? Nie pytam o FBA tylko o sprzedaż i wysyłkę po stronie sprzedawcy.

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Jeśli wybierasz się na urlop w okresie świątecznym, zaktualizuj swój status urlopu. Dzięki temu nie przeoczysz żadnego zamówienia, a tym samym unikniesz pogorszenia wskaźników jakości sprzedaży. Ustawienie to powoduje tymczasowe usunięcie ofert z realizacją zamówień przez sprzedawcę ze stron produktów i wyników wyszukiwania.

Aby ustawić status urlopu, przejdź na stronę: Ustawienia statusu sklepu Amazon i urlopu.

Jeśli planujesz wysyłać zamówienia realizowane przez sprzedawcę w dni ustawowo wolne od pracy, w ustawieniach dni wolnych od pracy, zmień dzień wolny na dzień roboczy. Zanim zmiany zostaną odzwierciedlone w deklarowanych terminach dostawy i otrzymywanych zamówieniach, może minąć do czterech godzin.

Aby zmienić ustawienia dni ustawowo wolnych od pracy, przejdź na stronę: Dni wolne od pracy.

Więcej informacji na temat statusu urlopu i ustawień dni wolnych od pracy znajdziesz na następujących stronach: Status ofert podczas urlopu, dni wolnych od pracy i innych nieobecności i Zarządzanie ustawieniami dni wolnych od pracy.

Aby uzyskać wsparcie w okresie świątecznym, skontaktuj się ze wsparciem w zakresie kondycji konta. Jest to specjalny kanał wsparcia, za pośrednictwem którego możesz zadawać pytania dotyczące kondycji konta.

Godziny pracy wsparcia w zakresie kondycji konta zmienią się w okresie świątecznym:

  • 25 grudnia 2024 r. – wsparcie będzie niedostępne i wznowi pracę 26 grudnia 2024 r.
  • 1 stycznia 2025 r. – wsparcie będzie niedostępne i wznowi pracę 2 stycznia 2025 r.

Więcej informacji znajdziesz na stronie: Często zadawane pytania dotyczące wsparcia w zakresie kondycji konta.

0 głosów
0 głosów
2 wyświetlenia
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
Seller_WQr5GBmx932l6
user profile

Witam jestem nowym sprzedawcą na amazonie mam pytanie, chciałbym sprzedawać moje produkty za granicą, czy opłaca się vat oss czy lepeij miec VAT w danym kraju, jesli Vat w danym kraju to jak wygląda zlecenie to amazonowi a jak wygląda to innej firmie jak to zrobiliście, licze na odpowiedzi

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Z uwagi na kończący się rok 2024 i stojąc u progu nowego roku, chcielibyśmy podziękować za współpracę oraz niezwykłą innowacyjność i wartość, którą wspólnie wnieśliśmy dla klientów. Oprócz wielu innowacji w zakresie doświadczeń zakupowych klientów, utrzymaliśmy niższe opłaty za realizację w przypadku wszystkich produktów o niskiej cenie, obniżyliśmy prowizje od sprzedaży w przypadku artykułów odzieżowych o niskiej cenie i zainwestowaliśmy znaczne środki w usługi w zakresie łańcucha dostaw, efektywniejsze rozmieszczanie zapasów i prognozowanie oraz wydajniejsze operacje. W efekcie odnotowaliśmy lepsze stany magazynowe, większą liczbę produktów dostępnych bliżej klientów oraz najszybszą dotąd wysyłkę Prime.

Nasza współpraca w minionym roku była kluczowa dla osiągnięcia rekordowych wyników sprzedaży niezależnych sprzedawców w sklepach Amazon. Do tego powiększyło się grono sprzedawców, którzy zwiększyli sprzedaż w porównaniu do poprzedniego roku.

W 2025 r. chcemy skupić się na uproszczeniu opłat i obniżeniu ponoszonych przez Ciebie kosztów. Chcemy też kontynuować naszą współpracę, by zapewnić klientom jak najlepszą obsługę i stymulować rozwój Twojego biznesu.

Choć inflacja nieustannie wpływa na nasze wydatki, udało nam się znacznie obniżyć koszty usług poprzez wspieranie innowacji, poprawę wydajności i usuwanie wad.

W rezultacie nie podniesiemy ani nie obniżymy opłat za realizację FBA w przypadku paczek, a do tego obniżymy minimalną prowizję od sprzedaży w przypadku specjalnych przesyłek ponadgabarytowych. Zapewnimy również dodatkowe korzyści wspierające poszerzanie asortymentu. Na podstawie otrzymanych uwag uprościmy strukturę tabeli opłat w przypadku produktów ponadgabarytowych, a w przypadku standardowych produktów ponadgabarytowych opłaty zostaną obniżone średnio. W nadchodzących tygodniach i w 2025 r. będziemy nadal inwestować w rozwiązania związane z opłatami, mając na celu m.in. ulepszenie kalkulatorów opłat i narzędzi dotyczących szacunkowych opłat, aby ułatwić Ci optymalizację działalności.

Zmiany opłat za realizację FBA i kategorii, obowiązujące od 1 lutego 2025 r.

  • Obniżymy średnie opłaty za realizację FBA w kategorii rozmiarów paczek i przesyłek ponadgabarytowych w sklepach w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii.
  • Uprościmy stawki za przesyłki ponadgabarytowe, zmniejszając przedziały wagowo-gabarytowe w kategoriach produktów z 28 do 17 i wprowadzając stawkę podstawową z przyrostowymi stawkami ryczałtowymi za kilogram.
  • Dostosujemy względem naszych kosztów opłaty za realizację FBA dla kopert i produktów o niskiej cenie w sklepach w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii oraz wszystkie opłaty za realizację FBA w sklepach w Holandii, Szwecji i Belgii.
  • Utworzymy nową kategorię rozmiaru dla małych kopert w oparciu o wagę, aby zmniejszyć zmienność i uczynić opłaty bardziej przewidywalnymi.

Inne zmiany opłat, obowiązujące od 1 lutego 2025 r.

  • Obniżymy minimalną prowizję od sprzedaży ciężkich niesortowalnych produktów sprzedawanych za pośrednictwem FBA z 25 GBP / 25 EUR do 20 GBP / 20 EUR.
  • Wprowadzimy aktualizacje w celu lepszego dostosowania opłat do naszych kosztów operacyjnych w zakresie miesięcznej opłaty za magazynowanie, opłaty za wykorzystanie przestrzeni magazynowej, opłaty na pokrycie kosztów niskiego poziomu zapasów (PAN-EU), dopłaty za produkty ponadgabarytowe w ramach programu „Ogólnoeuropejska Realizacja przez Amazon”, opłaty za usługę przygotowania oraz opłat za zlecenie zwrotu zapasów do sprzedawcy, usuwanie i likwidację we wszystkich sklepach w Europie.
  • Rozszerzymy dopłatę za długo magazynowane zapasy w przypadku zapasów magazynowanych w okresie od 241 do 270 dni we wszystkich sklepach w Europie.
  • Opóźnimy wprowadzenie opłaty manipulacyjnej za zwrot towaru w przypadku produktów o wysokim wskaźniku zwrotów do 1 lutego 2025 r.

Zachęty do poszerzania określonego asortymentu, obowiązujące od 15 stycznia 2025 r.

Ulepszymy programy „New Seller Incentives” i „Nowy asortyment FBA”, wprowadzając wyższe zniżki na opłatę, aby dalej wspierać ukierunkowane segmenty poszerzania asortymentu. Ograniczone czasowo zniżki będą dostępne od 15 stycznia 2025 r. dla kwalifikujących się sprzedawców i asortymentu na stronie Korzyści dla sprzedawców . Będziemy regularnie odnawiać te zniżki, a obejmą one produkty codziennego użytku, które cieszą się dużym popytem, ale mają w naszym sklepie wąski asortyment, oraz popularne marki, w przypadku których klienci oczekują większej globalnej dostępności.

Szczegółowe zestawienie zmian znajdziesz na stronie Podsumowanie zmian dotyczących opłat w UE w 2025 r. Aby zapoznać się z aktualizacjami opłat według rodzaju, przejdź na stronę Zmiany opłat za Realizację przez Amazon w UE w 2025 r. i Zmiany opłat za magazynowanie w UE w 2025 r.

Cieszymy się, że możemy nadal zapewniać Ci wysokiej jakości usługi i zobowiązujemy się wspierać Twój dalszy sukces w sprzedaży w sklepie Amazonie.

Doceniamy naszą współpracę i liczymy na jeszcze lepszy rok 2025, pełen sukcesów dla sprzedawców.

0 głosów
0 głosów
1 wyświetlenie
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
Seller_KgFaUvObMDbfU
user profile
wysyłka do wybranych krajów EU
autorstwa Seller_KgFaUvObMDbfU

Witam,

Chciałbym zapytać jak mogę ustawić wysyłkę tylko do wybranych krajów unii europejskiej, z powodu ograniczeń po stronie przewoźnika z którym mam podpisaną umowę?

Pozdrawiam

0 głosów
0 głosów
0 wyświetleń
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
Seller_uh38CkJgaOcmy
user profile
Dezaktywacja konta z powodu drugiego konta
autorstwa Seller_uh38CkJgaOcmy

Nasze konto zostało dezaktywowane ponieważ ustalono, że mamy powiązanie z innym kontem. Oczywiście nie mamy drugiego konta, co próbujemy udowodnić. Niestety jednak nie wiemy nawet o jakie drugie konto chodzi, z jakim kontem powiązane zostało nasze. W związku tym nawet nie wiemy jak udowodnić, że drugie konto nie jest nasze bo nie mamy do czego się odnieść.

Czy ktoś z Państwa miał taką sytuację? Amazon jak możemy uzyskań informację o tym drugim koncie?

0 głosów
0 głosów
1 wyświetlenie
0 odpowiedzi
Ostatnia aktywność
user profile
News_Amazon
user profile

Spełniamy prośbę sprzedawców dotyczącą większej liczby możliwości oferowania zniżek klientom. Teraz możesz ustawić procentowe obniżki cen z minimalną obniżoną ceną.

Nowa funkcja działa w następujący sposób:

  • Podczas tworzenia obniżki ceny możesz wprowadzić zniżkę procentową, która zostanie automatycznie zastosowana do regularnej ceny oferty lub ceny sprzedaży. Na przykład, jeśli wprowadzisz 20% zniżki na produkt o wartości 100 USD, obniżona cena wyniesie 80 USD.
  • Aby upewnić się, że procent zniżki nie spowoduje, że ceny produktów będą niezamierzenie zbyt niskie, możesz również ustawić minimalną obniżoną cenę. Jeśli za bardzo obniżysz regularną cenę oferty, czyli ustawisz taką zniżkę procentową, która będzie skutkowała obniżeniem ceny poniżej minimalnej obniżonej ceny, obniżka ceny zostanie automatycznie dezaktywowana. Promocje, które wymagają uwagi, znajdziesz w panelu „Obniżki cen”.

    Na przykład, jeśli utworzysz zniżkę w wysokości 20% na produkt o wartości 100 USD i ustawisz minimalną obniżoną cenę na 75 USD, obniżona cena wyniesie 80 USD. Jeśli Twoja regularna cena spadnie ze 100 USD do 90 USD, zniżka w wysokości 20% zostanie zastosowana do ceny 90 USD, co spowoduje, że obniżona cena wyniesie 72 USD. W takiej sytuacji obniżka ceny zostanie automatycznie dezaktywowana, ponieważ obniżona cena wynosząca 72 USD jest niższa niż Twoja minimalna obniżona cena wynosząca 75 USD. Ustawienia te pomogą Ci utrzymać odpowiednią strukturę cenową.

Nadal możesz tworzyć obniżki cen ze stałymi obniżonymi cenami.

Główni użytkownicy Twojego konta w Seller Central będą mieli domyślnie dostęp do narzędzia „Obniżki cen”. Aby przyznać do niego dostęp dodatkowym użytkownikom, główny użytkownik musi przejść na stronę „Globalne uprawnienia użytkowników”, wybrać dodatkowego użytkownika i włączyć uprawnienia „Tylko pogląd” lub „Pogląd i edycja”.

Więcej informacji na temat zniżek procentowych znajdziesz na stronie Tworzenie obniżki ceny. Możesz również przejść do panelu Obniżki cen.

0 głosów
0 głosów
2 wyświetlenia
1 odpowiedź
Ostatnia aktywność