Zmiany dotyczące automatyzacji zwrotów kosztów i okresu zgłaszania roszczeń z tytułu zwrotów kosztów
Od 15 stycznia 2025 r. będziemy proaktywnie zwracać koszty za produkty objęte programem „Realizacja przez Amazon (FBA)”, które zostały zgubione w naszych centrach logistycznych. Zwrot kosztów nastąpi, gdy tylko produkt zostanie zgłoszony jako zgubiony przez centrum logistyczne. Informacje na temat tych zwrotów znajdziesz w raporcie o zwrotach kosztów w Seller Central. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu zaoszczędzisz czas i pieniądze, ograniczając konieczność ręcznego badania spraw i zgłaszania roszczeń dotyczących zgubionych produktów.
Koszty będą teraz proaktywnie zwracane w przypadku prawie wszystkich roszczeń z tytułu zwrotów kosztów za produkty zgubione i uszkodzone w magazynie, a także zwrotów towarów od klientów. Jeśli jednak uznasz, że Twoje zapasy zostały zgubione lub uszkodzone, a nie otrzymasz automatycznego zwrotu kosztów, konieczne będzie zgłoszenie roszczenia ręcznie. Ponadto wszelkie roszczenia z tytułu wycofania zapasów nadal trzeba będzie zgłaszać ręcznie.
9 stycznia 2025 r. zaktualizujemy nasze zasady dotyczące okresu zgłaszania roszczeń. W przypadku roszczeń zgłaszanych ręcznie zaczną obowiązywać następujące okresy:
- Roszczenia z tytułu działań prowadzonych w centrum logistycznym w przypadku zgubienia lub uszkodzenia w nich produktu należy zgłaszać nie później niż 60 dni po otrzymaniu powiadomienia o zgubieniu lub uszkodzeniu produktu.
- Roszczenia z tytułu zwrotów towarów od klientów w ramach FBA można wnosić w okresie 45–105 dni po zwrocie pieniędzy lub wymianie towaru. Roszczeń tych nie można zgłaszać przed upływem 45 dni, aby dać klientowi czas na odesłanie produktu do Amazon w celu jego przetworzenia.
- Roszczenia z tytułu wycofania zapasów, które zgubiono w trakcie transportu, można wnosić w okresie 15–75 dni od daty utworzenia przesyłki. Roszczeń tych nie należy zgłaszać przed upływem 15 dni, aby zapewnić możliwość dostarczenia przesyłki zwrotnej.
- Wszystkie pozostałe roszczenia z tytułu wycofania zapasów muszą zostać wniesione w ciągu 60 dni od dostarczenia przesyłki zwrotnej.
Zdajemy sobie sprawę, że może być konieczne wprowadzenie przez Ciebie zmian w bieżących procesach, które zapewnią terminowe zgłaszanie roszczeń zgodnie z określonymi okresami. Aby zapewnić Ci wystarczająco dużo czasu na wprowadzenie zmian, nowe zasady wejdą w życie 9 stycznia.
Zasady zwrotu kosztów za zgubione lub uszkodzone zapasy FBA zostaną zaktualizowane po wejściu w życie niniejszych zasad, 9 stycznia. Więcej informacji znajdziesz na stronie Zmiany w zasadach programu.
Zmiany dotyczące automatyzacji zwrotów kosztów i okresu zgłaszania roszczeń z tytułu zwrotów kosztów
Od 15 stycznia 2025 r. będziemy proaktywnie zwracać koszty za produkty objęte programem „Realizacja przez Amazon (FBA)”, które zostały zgubione w naszych centrach logistycznych. Zwrot kosztów nastąpi, gdy tylko produkt zostanie zgłoszony jako zgubiony przez centrum logistyczne. Informacje na temat tych zwrotów znajdziesz w raporcie o zwrotach kosztów w Seller Central. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu zaoszczędzisz czas i pieniądze, ograniczając konieczność ręcznego badania spraw i zgłaszania roszczeń dotyczących zgubionych produktów.
Koszty będą teraz proaktywnie zwracane w przypadku prawie wszystkich roszczeń z tytułu zwrotów kosztów za produkty zgubione i uszkodzone w magazynie, a także zwrotów towarów od klientów. Jeśli jednak uznasz, że Twoje zapasy zostały zgubione lub uszkodzone, a nie otrzymasz automatycznego zwrotu kosztów, konieczne będzie zgłoszenie roszczenia ręcznie. Ponadto wszelkie roszczenia z tytułu wycofania zapasów nadal trzeba będzie zgłaszać ręcznie.
9 stycznia 2025 r. zaktualizujemy nasze zasady dotyczące okresu zgłaszania roszczeń. W przypadku roszczeń zgłaszanych ręcznie zaczną obowiązywać następujące okresy:
- Roszczenia z tytułu działań prowadzonych w centrum logistycznym w przypadku zgubienia lub uszkodzenia w nich produktu należy zgłaszać nie później niż 60 dni po otrzymaniu powiadomienia o zgubieniu lub uszkodzeniu produktu.
- Roszczenia z tytułu zwrotów towarów od klientów w ramach FBA można wnosić w okresie 45–105 dni po zwrocie pieniędzy lub wymianie towaru. Roszczeń tych nie można zgłaszać przed upływem 45 dni, aby dać klientowi czas na odesłanie produktu do Amazon w celu jego przetworzenia.
- Roszczenia z tytułu wycofania zapasów, które zgubiono w trakcie transportu, można wnosić w okresie 15–75 dni od daty utworzenia przesyłki. Roszczeń tych nie należy zgłaszać przed upływem 15 dni, aby zapewnić możliwość dostarczenia przesyłki zwrotnej.
- Wszystkie pozostałe roszczenia z tytułu wycofania zapasów muszą zostać wniesione w ciągu 60 dni od dostarczenia przesyłki zwrotnej.
Zdajemy sobie sprawę, że może być konieczne wprowadzenie przez Ciebie zmian w bieżących procesach, które zapewnią terminowe zgłaszanie roszczeń zgodnie z określonymi okresami. Aby zapewnić Ci wystarczająco dużo czasu na wprowadzenie zmian, nowe zasady wejdą w życie 9 stycznia.
Zasady zwrotu kosztów za zgubione lub uszkodzone zapasy FBA zostaną zaktualizowane po wejściu w życie niniejszych zasad, 9 stycznia. Więcej informacji znajdziesz na stronie Zmiany w zasadach programu.